Rychlíky na východ

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod George V. » čtv 14 led, 2010 8:07 pm

Lůžkové vozy WLABm německé výroby mohly mít podvozky Goerlitz VI nebo Goerlitz V. Vozy ruské měly originál ruské podvozky v normálněrozchodné verzi.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3268
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod TTmili » čtv 14 led, 2010 8:53 pm

Tak u těch německých je to jasné, ale jde mi především o ty ruský, a podle fotek je vidět že ty podvozky jsou něco mezi GP200 a Goerlitz VI. Avšak fotky z ruska ukazují ty samé vozy s naprosto odlišnými podvozky, docela podobnými na takové ty americké typy. Navíc takové podvozky asi neseženu, to ty GP200 s menší úpravou budou vypadat možná i líp.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod George V. » pát 15 led, 2010 8:02 am

Tady je odkaz na obrázek ruského podvozku CNII. Je to tedy z nějakého ruského elektrovozu, ale vzhledově odpovídá těm, co byly na těch lůžkáčích:

http://ru.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 0725213614
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3268
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Petr Zatrepalek » sob 16 led, 2010 11:35 am

Mimochodem, dělá nějaká firma ty ruský originál lůžkáče vůbec v HO?
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod mnitka » sob 16 led, 2010 1:19 pm

je to pár let zpět..., byly tyto vozy v katalogu HERIS.
jak to dopadlo, nevím
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1225
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod George V. » ned 17 led, 2010 11:56 am

Petr Zatrepalek píše:Mimochodem, dělá nějaká firma ty ruský originál lůžkáče vůbec v HO?


Tillig HO dělá jenom ty německý v ruských barvách, ale s podvozky, které se těm ruským CNII nápadně podobají. Bohužel je dávaj i pod lůžkáče ČD. Přitom ty Goerlitzy V. tam pásnou taky. :cry:

P.S.: Napadlo mne, jestli něco nedělá Bachmann v kolekci vozidel pro Čínu?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3268
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod TTmili » stř 10 úno, 2010 6:51 pm

Možná to sem úplně nepatří ale napadlo mě zeptat se, jestli náhodou někdo neví proč měli některé naše vozy (klasický typy Y) v průběhu sedmdesátých a osmdesátých let žlutý pruh přes celý vůz skoro těsně pod okny. Narazil jsem na to na fotkách když jsem hledal opět něco o těhle vlakách, většinou to bylo řazení sergej, popř. 2 brejláci a tyhle vozy. Co to bylo, odlišovali se nějak od ostatních nebo to byl například ještě původní "tovární" nátěr. A když už jsem naťuknul téma nátěrů vozu Y (už jen proto že v TT to zachvili bude velmi živé téma) tak bylo nějaké pravidlo na natírání prostoru střechy na čelech vozů? Vím že vozy z maďarska měli vždy, a jinak to nebylo celé čelo zelené, ale některé vozy z německa měli prostor střechy (tj. nad návalky) šedý, jiné zase zelený (obdobně jako maďarské, jen nezasahovala ta zelená díky menšímu zaoblení hran tolik do bočního pohledu).
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod George V. » čtv 11 úno, 2010 6:19 am

....řekl bych že to byl původní tovární nátěr (vycházející z ruského), ale nebyly to klasické Y, nýbrž "dlabané ingoty" s prolisy na bočnicích z exportního souběhu pro SSSR, myslím že jsou označovány jako typ "Koenigsberg". K ČSD přišly ve dvou sériích - v roce 1974 s podvozky typu Goerlitz VI (pro oba rozchody) a v roce 1981 (též WLABmv) s podvozky Goerlitz V.a pro normální rozchod (viděl jsem ale už dvě fotky tohohle vozu s podvozky s dynamem s dlouhou kardankou, což na Goerlitz V.a moc nevypadá :) ) .

Ty ze starší serie pak dojezdily na nočních rychlících na Slovensko, např. R649 Hron - to může být ta fotka se dvěma brejlovci...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3268
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod TTmili » čtv 11 úno, 2010 8:13 am

Jo to je dost možné, o těhle vozech vím, ale ty co byli na obrázcí co jsem viděl jsou klasické Y. Protože jestli jsem to dobře pochopil tak ty jsi měl na mysli jedny z prvních restauračních a tuším i spacích vozů s prolisy (ty co má do TT teď vyrábět Tillig). Když ale ty fotky potřebuju abych to ukázal tak je nemůžu najít, avšak skutečně se jednalo o klasické Y, "áčka", "béčka", možná "bécéčka". Pokud něco najdu tak ty fotky doplním.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod George V. » čtv 11 úno, 2010 8:23 am

TTmili píše:...ty jsi měl na mysli jedny z prvních restauračních a tuším i spacích vozů s prolisy (ty co má do TT teď vyrábět Tillig).


....nebyly jedny z prvních. O restauračních vozech s prolisy nevím nic a ty lůžkové přišly až po klasických "hladkých" WLAB (první WLAB v provedení Y jsou už z roku 1965!). Vozy s prolisy byl exportní souběh pro SSSR, možná nějaké Rusy neodebrané serie. Vozy se širokým žlutým pruhem pod okny byly vozy Bmee, Amee z roku 1986, ale to už nebyly Y, ale typ UIC X (26,4m DPN). Se dvěma brejlovci jezdily na rychlících Thermal/Brněnský drak.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3268
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod TTmili » čtv 11 úno, 2010 8:57 am

Jo s těma lůžkáčema máš pravdu, to jsem se seknul já. Viz. http://www.parostroj.net/katalog/ov/for ... =0&odkud=0 . Co se týče vozů UIC X tak ty měli skutečně široký pruh (odhadem 50cm) ve spodní části skříně. Avšak ty byli dodávané až v roce 87 a podvozky měli GP200. Ani jedno z víše uvedených nesedí na ty vozy co jsem viděl na fotkách. Před sebou mám pohlednici na které je sergej s trojkovým brejlovcem, za sebou maj viditelnou Ds, 2x B, a jeden neurčitelný vůz (avšak určitě to je také B). Další jsou v oblouku a nejsou vidět. Na vozech je znát že jsou používaný, mají klasicky střechu středně šedou, bočnice vagónová zelená (tím se liší od těch spacích, co jsem viděl fotky byl na nich světlejší odstín) a hlavně na všech vozech (včetně tý Ds) je žlutý pruh těsně pod okny, odhadem maximálně 20cm široký. A popisek vzadu mluví jasně, rychlík do Č.Budějovic u stanice Tomice na konci 70. let.
Jestli se to povede můžu tu pohlednici zkusit naskenovat a jestli bude něco vidět tak ti jí pošlu. Bohužel nikde na netu ty vozy nemůžu najít a to jsem jich nedávno viděl takový hafo na jedněch stránkách.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod George V. » čtv 11 úno, 2010 9:04 am

....nooo, jeden čas se zkoušela elektricky ovládaná brzda na jedné rychlíkové soupravě a myslím, že to bylo právě v Č. Budějovicích. Tak jestli to není zrovna z této akce a vozy byly takto natřeny, aby se odlišovaly od ostatních... Více zkus vyhledat v diskusi na K-reportu.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3268
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod TTmili » čtv 11 úno, 2010 9:15 am

Díky zkusím se podívat i tam. Doufám že najdu něco pořádnýho protože ty žlutý proužky těm Y tak zajímavě sluší....
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Rychlíky na východ

Příspěvekod TTmili » úte 24 srp, 2010 7:07 pm

Tak s odstupem času jsem našel fotku přímo toho "ypsilonu" na internetu. Jak tomu bývá zvykem tak pochopitelně když jsem hledal něco úplně jiného (konkrétně rozmístění beden na spodku vozů a rozdíly mezi typy B, Y/B a Y/B70). Je to fotka z roku 1984 ze Žiliny, jedná se o vůz B(256) 50 54 20-41 203. Mělo by se jednat o vůz z roku 1974, tudíž vůz z první série Y/B70 druhé třídy pro nás. Proto mě nemohlo nenapadnou jestli to nemá spíš souvislost s teplovzdušným vytápěním, už jen proto že o elektricky ovládané brzdě jsem toho moc nenašel (jen pro moje upřesnění ohledně elektricky ovládané brzdy, takováto není závislá na tlaku v brzdovém potrubí ale je ovládaná signálem z UIC kabelu a napájená z vedlejšího vzduchového potrubí - žlutého). Odkaz přímo na onu fotku http:/ /zeleznice.e-metro.cz/foto/B74_1.jpg . Doufám že mi k tomu řekne někdo něco víc, vím že je to v modelu takřka neupotřebytelné ale je to součást železniční historie a ta mě zajímá. Taky by mě zajímalo jestli někdo nezná nějakou publikaci nebo webovou stránku která se zabývá přímo vývojem, výrobou, změnami atd. vozů typu UIC Y.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Rychlíky na východ

Příspěvekod "Beňa" » ned 02 led, 2011 1:07 pm

Trochu to tu oživím, nemáte někdo podklady pro ty ruské vozy co k nám zajížděly, tzn. WLA,WLB a Post? Chtěl bych si je postavit protože jsem nikde nanšel žádného výrobce, ale nenašel jsem ani žádné podklady, tak kdybyste něco měli...
Když se potkají peníze, volný čas a chuť, vznikají modely...
Uživatelský avatar
"Beňa"
 
Příspěvky: 149
Registrován: ned 06 črc, 2008 11:47 am
Bydliště: Olomouc

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník