Pánové, neplést odbočky, což jsou dopravny*), kde je do jedné traťové koleje zaústěna jiná traťová kolej, s odbočnými výhybkami vleček, což nejsou dopravny a to, co je tam zaústěno do traťové koleje, je kolej manipulační.
*) Až někdy kolem roku 2000 se ztratilo dělení na "malé" a "velké" odbočky: "malé" byly obsazeny jen výhybkářem a nebyly dopravnami pro jízdu následných vlaků stejného směru...
Obsluhovací řád Tasovic příležitostně vyštrachám v archívu - ale odbočka Tasovice byla děsivé místo, ta se neřídila žádnými známými obsluhovacími postupy
Jedinou mě známou odbočkou na trati D3 byla odbočka Kylešovice - ale ta byla obsazena přímo dirigujícím dispečerem, takže se chovala jako dirigující stanice. Podle předpisu D3 nemůže dirigovaná odbočka existovat, protože aby mohla být dopravnou, musí mít staniční koleje, resp. obráceně: pokud byste hypoteticky stvořili dopravnu D3 bez staničních kolejí, přestanou v tom místě fungovat ustanovení předpisu D3. Takže minimální uspořádání takové dopravny by byla ta jedna odbočná výhybka, ale mezi lichoběžníkovou tabulkou ve směru proti hrotu a vlastním hrotem odbočné výhybky by musela být vytvořena staniční kolej, na které by všechny vlaky zastavovaly a vykonávaly ohlašovací povinnost.