Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » pát 09 led, 2015 6:02 pm

Tak tak, Rennstieg je správně Rennsteig a Frauenstein má být známé lázeňské místo Frauenwald... Jmenované stanice byly koncové body jedné z nejkouzelnějších durynských Kleinbahnen zvané Laura až do roku 1965, kdy byla zrušena. Rennsteig sám o sobě je pro hlavní trať Ilmenau - Schleusingen vrcholovou úvraťovou stanicí (Spitzkehre), kdysi tam býval 10 km dlouhý úsek ozubnice Stützerbach - Thomasmühle se sklony až 60 ‰, všechno tam vozily "zubaté" lokomotivy C 1´ řady T 26 = BR 97.0 a po přechodu na adhezní provoz dopravu včetně osobních vlaků zajišťovaly 5spřežní tendrovky řady T 16.1 = BR 94.5-17. Pikantní je, že před výstavbou Laury v roce 1913 na Rennsteigu nebyla žádná objízdná kolej :o , jen tři šturcy, z toho dva ve funkci dopravních kolejí :shock: , jeden angličan a jedna jednoduchá výhybka, přesto se tam dalo křižovat, protože lokomotiva byla vždycky na dolním konci vlaku a do kopce tlačila, takže když se na Rennsteigu sešly dva vlaky, měly oba lokomotivu na stejném konci a nemuselo se objíždět... :mrgreen: Jestli někdo máte zájem, můžu poslat bohatou dokumentaci a dokonce poradit, kde se dají sehnat papírové modely všech pozemních staveb z Laury :!:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6672
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Adam_B » pát 09 led, 2015 8:12 pm

Oboum děkuji za další informace a pokud by si hanku byl ochoten věnovat svůj čas na další info budu jen rád... sice nechci dělat věrnou kopii, ale už jen ze zvědavosti rád čtu co zde občas píšeš... co a jak fungovalo... jinak já spíš počítám s BR 64/86 a ještě k tomu Deutsche Bundesbahn :twisted:
Adam_B
 
Příspěvky: 197
Registrován: pon 16 pro, 2013 9:29 am
Bydliště: Praha

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod OndraFíra » pon 02 úno, 2015 8:48 pm

Zdravím

Sháním podklady ke stavbě zastávky s nákladištěm Nová Ves pod Pleší (trať 210).
Jedná se konkrétně o manipulační kolej, která byla v 90. letech snesena. Nepodařilo se mi najít žádné slušné fotografie a já sám si ji z dětství vybavuji jen velmi matně (ačkoli sme zde velmi často vystupovali k babičce).
Pamatuji si, že byla zaústěna výhybkou do tratě ve směru na Malou Hraštici přímo před budovou zastávky. Ale jak to bylo s ukončením manipulační koleje ve směru na Mníšek pod Brdy nevím. Byla kolej kusá (var. B)? Nebo byla zaústěna zpět do traťové koleje výhybkou (var. A)? Či dokonce kolejovou spojkou z níž pokračovala ještě kusá kolej jako prodloužení manipulační koleje (var. C)?
A jak byla manipulační kolej asi dlouhá?
Pokud by někdo věděl, případně měl dokonce i nějaké fotografie tak budu velice vděčný, děkuji :)

Pár záběrů se mi podařilo objevit na konci filmu Tankový Prapor, bohužel ukazuje pouze mě známou část zastávky, ukončení manipulační koleje ve směru na Mníšek však v záběru není...
Přílohy
Nová ves varianty .jpg
Možné varianty
nová ves.jpg
z filmu Tankový prapor
Moduly Fremo H0-Old - II.epocha ČSD: Nová Ves pod Pleší , Dobříš
Uživatelský avatar
OndraFíra
 
Příspěvky: 138
Registrován: sob 26 čer, 2010 12:26 pm
Bydliště: Praha

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod radekkrupka » úte 03 úno, 2015 6:55 am

OndraFíra píše:Zdravím

Sháním podklady ke stavbě zastávky s nákladištěm Nová Ves pod Pleší (trať 210).

Podle http://kontaminace.cenia.cz/ bych řekl, že je to A. Je to teda hodně blbě vidět, ale když se na to člověk podívá pořádně...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod OndraFíra » úte 03 úno, 2015 7:29 am

radekkrupka píše:Podle http://kontaminace.cenia.cz/ bych řekl, že je to A. Je to teda hodně blbě vidět, ale když se na to člověk podívá pořádně...


Tam jsem se také díval, ale abych se přiznal, tak já tam v tom tu manipulační kolej vůbec nevidím...
Moduly Fremo H0-Old - II.epocha ČSD: Nová Ves pod Pleší , Dobříš
Uživatelský avatar
OndraFíra
 
Příspěvky: 138
Registrován: sob 26 čer, 2010 12:26 pm
Bydliště: Praha

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 03 úno, 2015 12:47 pm

Kluci nemáte, prosím, nějaké podklady, informace či fotky ze stanice Sedlčany?
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Střelec » úte 03 úno, 2015 12:52 pm

Hodím do placu jednu normálii. Za kvalitu fotky se omlouvam, fláknul jsem to přímo z materiálu na chodbě při přejímání materiálu do archivu. Oficiální zpřístupnění bude asi pár let trvat. Je to ve fondu "Ředitelství drah Plzeň", uloženo v SOA Plzeň, pracoviště Klášter (v Nepomuku). Dávám to sem proto, že Igra Model (ex Šikulové) mají prakticky totožné skladiště od ledna v nabídce.
Přílohy
DSCN8948 skladiště.JPG
Střelec
 
Příspěvky: 1861
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » úte 03 úno, 2015 4:51 pm

Jeňa Sova: Vyšla velice podařená monografie ke 120 letům Sedlčanky: http://corona-knihy.eshop-zdarma.cz/ind ... ct&id=1281
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6672
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod milan ferdián » úte 03 úno, 2015 5:00 pm

hank píše:Jeňa Sova: Vyšla velice podařená monografie ke 120 letům Sedlčanky: http://corona-knihy.eshop-zdarma.cz/ind ... ct&id=1281

I na internetu jsou podklady,výkresy budov.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 03 úno, 2015 10:14 pm

Hanku, děkuji. Pokud se nemylím, je to jen historie?
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Sedli-CB » ned 08 úno, 2015 9:22 am

https://www.facebook.com/zubackanovahut
S*x je zábava chudých. My bohatí máme modelovou železnici :D
Uživatelský avatar
Sedli-CB
 
Příspěvky: 169
Registrován: ned 01 kvě, 2011 8:19 am
Bydliště: České Budějovice

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Povstalec » pon 09 úno, 2015 10:31 am

Přeji všem dobrý den. Chci se zeptat, nemá-li někdo informace o původní budově stanice Prostějov hlavní nádraží?
Díky!
Povstalec
 
Příspěvky: 107
Registrován: ned 27 říj, 2013 5:29 pm
Bydliště: Tovačov, Velký Újezd

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod knavi » úte 17 úno, 2015 10:39 am

Pro zajímavost něco "z možné budoucnosti" - podklady na rozumnou přestavbu nádraží v Brně: http://petpe.cz/Brnenska_nadrazi_.pdf
Je tam zajímavý technický popis, celkem podrobnější, ale i srozumitelný.
Uživatelský avatar
knavi
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon 15 pro, 2008 3:24 pm
Bydliště: Prostějovsko

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod milan ferdián » úte 17 úno, 2015 11:22 am

Povstalec píše:Přeji všem dobrý den. Chci se zeptat, nemá-li někdo informace o původní budově stanice Prostějov hlavní nádraží?
Díky!

Česká nádraží I.díl,budova je shodná v Kojetíně a Nezamyslicemi.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Barbucha » úte 17 úno, 2015 11:37 am

knavi píše:Pro zajímavost něco "z možné budoucnosti" - podklady na rozumnou přestavbu nádraží v Brně: http://petpe.cz/Brnenska_nadrazi_.pdf
Je tam zajímavý technický popis, celkem podrobnější, ale i srozumitelný.


Mám jistý pocit, při zběžném pohledu, že to dělal magor. Hlavně ty "zkratky" po Brně jsou výživný. Pokud pominu ptákoviny kolem nádraží, tak asi nejvýživnější je ta husovická zkratka, kde chce v poměrně nestabilním podloží (silniční tunel byl z toho důvodu kopán shora, respektive jeho zastropení), křížit silniční a železniční tunel s výškovými poměry zralými pro zubačku.

Z některých aktivistických témat už mám fakt kopřivku.

Napsat, že je to jednoduchá stavba zvládnutelná za provozu, když celé nádraží a trať od řeky po teplárnu leží na cihelných klenbách, je na nějakou evropskou cenu…
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník