Rocky_MK píše:...podmínkou je jediná kolej o užitné délce max. 30cm. Provoz si představuju zhruba ve stylu ,,ráno přistavit prázdné, večer odvézt plné", a maximálně tak 3 dvouosé vozy. Jo, a je to hned vedle lokálkové staničky na kraji vesnice (která na modelu není) o 2 dopravních a 1 man. koleji, tak aby to tam trochu zapadalo.
Může to být i obráceně? "Ráno přistavit plné, večer odvézt prázdné?" Potom malé silo, sklad stavebnin, uhelné sklady. Takových vleček byly všude mraky, a zvlášť na těch lokálkách. Lze i kombinovat - v socialistických ZNZP (Zemědělský nákupní a zásobovací podnik) se často prodávaly i stavebniny, malí venkovští soukromníci za 1. republiky často prodávali z jedné kůlny paliva, stavebniny a hnojiva. Atd. Sila nejsou jen obilná - v Polné byla taková vlečka pro bramborářské družstvo. A to už jsme u tvého principu ,,ráno přistavit prázdné, večer odvézt plné". Ten splňuje i dřevosklad lesního závodu s nakládkou dlouhého dříví, vlákniny, paliva, důlního dříví... Mohou se nakládat i jiné krajové speciality z okruhu surovin - šutr, písek, kaolín, grafit...
V 70. letech to může být třeba výroba europalet, malá kartonáž, nějaká menší kovovýroba (třeba šroubárna, hřebíkárna, výroba kovových boxpalet...)
A kdybys chtěl žhavou současnost, tak se denně dívám přes ulici na jedinou kusou vlečkovou kolej sladovny Litovel, kde se nakládá do 40´ ISO kontejnerů na vozech Sgnns, do "rakví" Tpps i do krytých Hbbillnss nebo Habbilns. Předání/převzetí vozů zajišťují 2x týdně náležitosti ČD Cargo (lok. 731), na vlečce je sice (nefunkční?) naviják, ale posun se provádí vysokozdvižným vozíkem. Mohutný objekt sladovny je naprosto převažující dominantou toho místa, vedle ní se štégovská pidibudova dopravny Litovel ustrašeně krčí tak, že ji skoro není vidět...
Složitější výroby včetně některých, které zmiňuje JanoHOe, už zřejmě budou vyžadovat aspoň oddělit vykládku a nakládku, takže tam už asi s jednou kolejí nevystačíš, nota bene když budeš ještě dovážet nějaké palivo a/nebo výrobní suroviny. No ale kdybys takhle jen naznačil předávací kolej s tím, že "někde" za kulisou je schovaná na ni navazující vlečka, tak tam můžeš mít skoro cokoli - třeba i cukrovar, sklad Benziny, textilku nebo jinou větší fabriku.
Sám mám na svém budovaném kolejišti z epochy IIIa u koncové stanice sudetské lokálky takové šturcy dva, jeden bude sloužit nakládce vlákninového dříví z lesního dřevoskladu (na nakládkové rampě končí kolej gravitační lesní úzkokolejky) a u druhého bude skladiště hospodářského družstva, ale i stálá rampa pro nakládku živého dobytka.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.