Poradte jak si vytvořit vlastní odlitek

Práce s modely, povrchová úprava, patinování modelů, použití barev apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Poradte jak si vytvořit vlastní odlitek

Příspěvekod TT-maniac » stř 23 kvě, 2007 6:38 pm

Poradte mi nekdo prosimvas jak si vytvořit vlastní odlitek. Zjakého materiálu jak vyrobit formy atd..... :idea:
TT , analog , epochou se neřídím ... dělám to co se mi líbí
Uživatelský avatar
TT-maniac
 
Příspěvky: 169
Registrován: sob 17 úno, 2007 3:43 pm
Bydliště: Havířov

Re: Poradte jak si vytvořit vlastní odlitek

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 23 kvě, 2007 6:52 pm

TT-maniac píše:Poradte mi nekdo prosimvas jak si vytvořit vlastní odlitek. Zjakého materiálu jak vyrobit formy atd..... :idea:


Formy asi z lukoprenu. To co chceš odlévat do toho zaleješ a pak leješ hmotu a leješ ....

No sorry- nechci si dělat legraci, ale na formy je asi nej lukopren na odlitky nějaký epoxid.

Při vytváření forem je nutné master něčím natřít aby lukopren nepřilnul a netrhal se.
Ten master model můžeš dělat téměř z čehokoliv třeba i dřeva ale musíš ho pak zatmelit a nalakovat aby se struktura nebtiskla do formy :wink: :wink: :wink:
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 1831
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Praha, Ústí n.L.

Příspěvekod Ala » stř 23 kvě, 2007 7:00 pm

Ala
 
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 25 led, 2007 8:01 pm

Příspěvekod Zx1974 » čtv 24 kvě, 2007 5:15 am

Naposledy upravil Zx1974 dne pát 08 úno, 2008 4:47 am, celkově upraveno 1
Zx1974
 
Příspěvky: 352
Registrován: úte 17 říj, 2006 10:01 am
Bydliště: Písek

Příspěvekod Houmr » čtv 24 kvě, 2007 6:59 pm

Na odlévání jsou nejlepší výrobky f. Axson.
http://www.axson.cz/www/index.php
"Guma" z které se dělají formy má různé hrubosti, záleží jen na tobě jak chceš mít formu kvalitní. Myslím že modeláři používají F13, ale radši si to pořádně pročti. Forma je samoseparující, takže není potřeba separátor, ani při výrobě formy, tak při odlévání.
"Odlitek" rychle tuhnoucí polyuretan. Vytvrzuje do pěti minut. Tvoří se velké teplo, takže forma odejde cca po 20-50 odlitcích, záleží na velikosti a složitosti odlitku. Ideální je použití vývěvy, pro odstranění bublinek.
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Re: Poradte jak si vytvořit vlastní odlitek

Příspěvekod Ondřej » pát 25 kvě, 2007 8:14 am

TT-maniac píše:Poradte mi nekdo prosimvas jak si vytvořit vlastní odlitek. Zjakého materiálu jak vyrobit formy atd..... :idea:


Pokud chces slusne vysledky, neni to moc levna sranda. Axson silikon je lehce pres 1000Kc (1kg) a pryskyrice lehce pod 1000Kc (1,8kg). Chce to dost zkouset a najit cestu, ktera ti bude vyhovovat (zalezi na velikosti a kvalite dilu). Pri vyberu polyuretanu se rid hlavne dobou zpracovani a viskozitou. Ja pouzivam F31 a ten tuhne jiz za 90sec. Pro klidnejsi praci je asi nejlepsi F16 s prodlouzenou dobou zpracovatelnosti, ale neni zase tak tekuty jako F31. Tedy zase cim vetsi odlitky, tim pomalejsi polyuretany. Nejake moje experimenty najdes tady:
http://modelforum.upce.cz/forum/viewtop ... c&start=75
Uživatelský avatar
Ondřej
 
Příspěvky: 102
Registrován: čtv 22 úno, 2007 12:48 pm
Bydliště: Roztoky - PZ

Příspěvekod Zx1974 » stř 19 zář, 2007 3:00 pm

Naposledy upravil Zx1974 dne pát 08 úno, 2008 4:36 am, celkově upraveno 1
Zx1974
 
Příspěvky: 352
Registrován: úte 17 říj, 2006 10:01 am
Bydliště: Písek

Příspěvekod johan I » úte 15 led, 2008 8:32 pm

Je opravdu dobré uchovávat pur. v ledničce a pak opatrně míchat širší špachtlí bublin je pak o hodně méně. :D
A hobby with humor
Uživatelský avatar
johan I
 
Příspěvky: 9
Registrován: sob 12 led, 2008 2:34 pm

Re: Poradte jak si vytvořit vlastní odlitek

Příspěvekod Michal Dalecký » úte 15 led, 2008 8:41 pm

Ondřej píše: Pokud chces slusne vysledky, neni to moc levna sranda. Axson silikon je lehce pres 1000Kc (1kg) a pryskyrice lehce pod 1000Kc (1,8kg). Chce to dost zkouset a najit cestu, ktera ti bude vyhovovat (zalezi na velikosti a kvalite dilu). Pri vyberu polyuretanu se rid hlavne dobou zpracovani a viskozitou. Ja pouzivam F31 a ten tuhne jiz za 90sec. Pro klidnejsi praci je asi nejlepsi F16 s prodlouzenou dobou zpracovatelnosti, ale neni zase tak tekuty jako F31. Tedy zase cim vetsi odlitky, tim pomalejsi polyuretany. Nejake moje experimenty najdes tady:
http://modelforum.upce.cz/forum/viewtop ... c&start=75
Ondro sleduji tvoji stavbu nemky s velkym zajmem. Hrozne rad bych model nekdy videl v realu. Je to soutezni stavba?
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1380
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Houmr » stř 16 led, 2008 5:23 am

Jo jo, to je pecka všech pecek. Hlavně vydržet. Jsou to stavby na hrozně dlouho a je těžké vydržet do zdárného konce. Já některé dělal i tři roky, no hrůza. Ale tohle co dělá Ondra je špičková modelařina :!:
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Ondřej » stř 16 led, 2008 10:46 am

Diky a jsem moc rad ze se Vam to libi. Zadna soutezni stavba to neni. Souteze plastikovych modelaru zadnou kategorii "Zeleznice" nemaji. Jedine kategorii "Ostatni", takze moje soutezni ambice asi zustanou neukojene :D Uz mi ale dost lidi psalo, ze by to radi videli "In Natura", tak to asi nekam na okouknuti asi vezmu.
Ten model delam hlavne proto, ze se mi parni lokomotivy nesmirne libi, obvzlaste pak ty ceske. Taky mne ta prace dava spoustu uklidneni a odreagovani od zivotniho shonu a ten pocit vzniku krasneho modelu je proste uzasny.
Sakra, jak to tady po sobe ctu, tak se ze mne pomalu stava sentimentalni dedek :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Ondřej
 
Příspěvky: 102
Registrován: čtv 22 úno, 2007 12:48 pm
Bydliště: Roztoky - PZ

Příspěvekod Houmr » stř 16 led, 2008 11:01 am

To určitě né :lol: jseš prostě pěkně hotovej, jako mi všichni :lol:
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod kvasha » čtv 17 led, 2008 8:09 pm

teda Ondřeji, psalo ti to už asi tisíc lidí, ale mně to nedá. taky jsem koukal na tvoje stránky a ten model je úžasnej.
kvasha
 
Příspěvky: 547
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod Radek Mende » stř 20 úno, 2008 6:38 pm

Pánové potřeboval bych poradit čím separovat mustr na výrobu lukoprénové formy?
Jako mustr chci použít arkádovou zeď od Nochu(tu z tvrzeného 4mm polystyrénu),když jsem to na kousku zkoušel zalít na sucho,tak se to poměrně dobře přilepilo.
TT DCC , PC ovládání Model Jop+ FCS,v současné době i N moduly
http://www.radyme.websnadno.cz
Uživatelský avatar
Radek Mende
 
Příspěvky: 493
Registrován: pát 20 dub, 2007 2:35 am
Bydliště: Neratovice

Příspěvekod Myšpulín » stř 20 úno, 2008 7:57 pm

Tady bude problém, protože to je poměrně dost porézní (aspoň doufám, že myslím to samé co ty). Zkusil bych to nejprve zaformovat něčím jako modelína (pokud to není moc členité a podaří se to sejmout). Po lehké úpravě bych provedl první odlití (epoxid, uretan), tento master opravit a až potom zalít do lukoprenu.
Druhá možnost by snad mohla být v separátoru v podobě něčeho jako vaselína nebo vosková pasta, aby se zatáhly ty póry. To je ovšem na bádání a mustr se nejspíš zničí.
Dej vědět, jak jsi dopadl.
Myšpulín
 
Příspěvky: 1151
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Další

Zpět na Modelářské techniky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron