Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
mawerick píše:JBr: mezi označníkem "kolíkem" a světelným návěstidlem není prakticky žádný rozdíl (kromě stavby). V předpise D2 čl. 749 str. 166 se píše: Ustanovení o posunu za označník platí i pro posun za světelné seřaďovací (popř. hlavní) návěstidlo, které nahrazuje označník.
Takže je to i o tom, že při modernizaci ZZ ve stanici a osazování nových návěstidel se "postaví" i seřaďovací náv. jako označník.
Yarda píše:Ono záleží hlavně na zvolené návěstní soustavě. Pokud by na dvoukolejné trati byl autoblok s oddílovými návěstidly (což je celkem obvyklé), pak odjezdové návěstidla na dopravní koleji zároveň slouží jako oddílové při vjezdu do prvního oddílu na širé trati. Potom by odjezdové návěstidlo muselo mít ještě horní žlutou.
Ještě poznámka k tomu zhlaví: na dvoukolejné trati by při vjezdu do stanice měla být dvojitá kolejová spojka, jinak se vlak ze spodní traťové koleje nedostane na horní staniční kolej... pokud by to tedy nebyla jen manipulační kolej, na kterou vlaky přímo nezajíždějí. Potom by na té koleji nebylo odjezdové, ale jen seřaďovací návěstidlo.
kecu.p píše: Jsou tratě, které sice jsou dvojkolejné, ale na trati je stará elektromechanika ...
maayaa píše:divil by ses na kolika hlavních tratích ještě elektromechanika je.Bohužel se mi nedaří najít mapu zab.zař.Pokud jí najdu určitě sem hodim odkaz.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků