Když jsem měnil (2003) na kolejišti plechové U-koleje za profilové, tak jsem u několika výhybek zkusil udělat přestavbu. Nebylo to nic složitého. Po odstranění plechové kolejnice je potřeba odříznout plastové výstupky a zabrousit jejich zbytky. Profilové kolejnice jsou po naohýbání a nařezání na potřebné délky na pražcové pole přilepeny vteřiňákem. Po napojení a zaštěrkování výhybky fungovaly bez problémů. Pro mě to bylo tehdy takové nouzové řešení, které několik let fungovalo. Výhybky jsem pak při různých úpravách a přestavbách postupně vyměnil za profilové. Nyní už zbývá jediná, poslední a ta už to má taky sečteno
.
Udělat to jde, není to nic složitého, výhybka funguje, ale vzhledově to není nic modelově krásného. Samozřejmě by se dala udělat i nová srdcovka a jazyky, ale to už je lepší postavit celou novou výhybku...
Kolejnice navazující vpravo na srdcovku jsou už součástí navazujících flexi kolejí. Vlepování krátkých kousků kolejnic nebylo moc spolehlivé, takže bylo lepší prodloužit kolejové pruty navazujících kolejí až k srdcovce.