Možná je odpověď někde zakletá v ostatních tématech, ale zkusím to v samostatném vláknu:
Při mých hrátkách s patinou vozidel mám problém s finálním přestřikem. Používám (resp. opatrně amatérsky zkouším) různé techniky a jejich kombinace. Například na plochy (střecha, boky) na vodní bázi akrylky MIG, Vallejo, nebo taky lihové Tamyia, pak wash (báze enamel, A-MIG, AK Interactive..., nebo olejové barvy MIG ředěno White Spirirem), no a pak třeba práškové pigmenty na závěr.
Pro závěrečnou fixaci stříkám matným, nebo polomatným varnishem, používám Vallejo, nebo MIG (řada Lucky Varnish). A jsem u toho: oba tyto varnishe jsou vodními disperzemi a mám problém, že na "mastném" podkladu (viz předchozí kroky - enamel, olej) mají tendenci se srážet do kapiček, které jsou po zaschnutí pod šikmým světlem vidět (a to mně s...re
). Když dám větší vrstvu, povrch se zaplaví a má tendenci stékat. Když dám menší vrstvu, je to pomeranč. Laboroval jsem s ředěním, tlakem, ale je to pořád loterie - hodiny práce a za pět vteřin to je zabité. Proto dotaz: není chyba v použití vodních varnishů? Nebylo by lepší použít nějakou jinou bázi (výrobce, značku)? Jaký je Váš názor a zkušenosti? Jak na to jdou MISTŘI??
Dííííky.
TT, DR5000, Z21, iTrain...