milan ferdián píše:Tvoje fotky mátnou.Neříkej mi,že takové zhlaví lze složit z kolejiva TILLIG v TT ?Už ta dvojitá kolejová spojka je zajímavá,ale určitě to není ta co je nabízena v prodeji.Dále je to další dvojitá kolejová spojka s angličany.Když si vzpomenu na Tomáše a na jeho dvojitou kolejovou spojku v KUEHNU,tak co já vidím od tebe na foto,tak to je profesionální práce.
Jako kluk jsem byl celkem dobrý modelář a byl bych určitě lepší, někteří pánové, které nebudu jmenovat a mnozí minimálně jejich jména známe, mne štvali tím, že tehdy říkali, na to si musíš přijít sám...
I tohle se dnes změnilo jak vidím na webu jinými osobami, které nemají problém ukazovat věci....
Prostě to, co Tillig předvádi na poli kolejiva není úplně dostatečné. TTčkářům měl nabízet to, co dnes nabízí v H0 a nechovat se k nim takto.
Protože jsem na webu vyčetl některé krajinářské věci, které použiju a nemusím si na to přijít sám, tak chci ukázat něco ze svého a poradit případně v tom, co jsem udělal, či jak to lze udělat, než se budu ptát konkrétně zase někde někoho já. Je to tedy jedna z věcí, co může inspirovat.
Je to skutečně z kolejiva tillig pomocí jehlového pilníku, pájky a kleštiček. Dnes bych zašel ještě dál, použil bych jiné pruty na vše (nižší), teď již je to jedno.
Zhlaví s angličany je problematické zejména v tom, uvědomit si to, co a jak se bude napájet, kde to odizolovat byť to není úplně vidět, jak kolo po kolejnici pojede, aby nedošlo ke zkratu, jízdou ke zkratu. Pak již je to "pouze"otázkou pevné ruky a toho pilníku při dodržení potřebné osové vzdálenosti kolejí. V tom je to zajímavé. Nechtěl jsem ten "paskvil", co nabízí tillig. Můžete tedy mít lepší a hezčí spojku než ta, co je k mání a je jedno, zda jsou tam angličani nebo výhybky. Práce to trochu dá, piloval jsem to minulý rok u pohádek
, když jsem začínal se stavbou kolejiště a prostě jsem to tam chtěl mít.
Druhé zhlaví je zajímavé 12 stupňovými výhybkami a tím, že skutečně kříž takovýchto stupňů nám soudruzi od Tilliga prostě nenabízejí (tohle zhlaví jsem tady původně nechtěl mít, ale musel jsem, když jsem nechtěl zajít do oblouku a mít 12 stupňové vyhybky a patřičnou délku dopravních kolejí). Nu což, podíváte-li se na kříž BTTB, zjistíte že téměř vyhovuje až na kolejnice, pak již stačí do podloží odvrézovat drážku na zapuštění kolejnic, upilovat správně raději na několikrát a zkoušet, co je třeba, usadit to a je to na světě. Samozřejmě z toho vytáhnout zase potřebné dráty dolů. Pominu-li závěrečnou barevnou úpravu, která ještě není, aby toho plastu na vyhybkách tolik nebylo a vypadalo to lépe a to se týká všech vyhybek všude.
Perlička: A to zhlaví až takový problém již nebyl, když již je zkušenost, to co mi vadilo a vidět tam není a úplně sem nepatří
, bylo přebourání dveří a jejich posunutí (když již rozestavěné kolejiště tam bylo, aby se tato část kolejiště prostorově natáhla, abych dodržel dopravní koleje délky 220 cm a ten půlmetr díky dveřím mi tam prostě chyběl a nechtěl jsem tam zhlaví z obloukových výhybek. Takže se to natáhlo přebouráním skoro o metr...