Kolejiště HO 370x131cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Kolejiště HO 370x131cm

Příspěvekod marfdknl » pon 25 srp, 2014 6:51 am

Zdravím,
stavím kolejiště ve velikosti HO a začal jsem řešit nádraží.
Základní rám je ve velikosti 370x131 cm rozdělitelný na dva (185x131).
Mám už hotový základní plán nádraží s tím, že připojení nádraží na skryté nádraží bude přes přidělané přístavky takže celkově to bude mít poté tvar U.
Jen si trochu nejsem jistý jestli zhlaví v této podobě je reálné.

http://marfdknl.rajce.idnes.cz/Kolejiste#nadrai.jpg

Teď mám na Vás zkušenější pár dotazů:
1) lze ke skadišti přivážet vagony přes odbočku k točně, nebo budu muset udělat samostatný příjezd (skladiště bude na kusé koleji vedoucí napravo od točny.
2) jelikož chci mít přelom 3 a 4 epochy tak plánuju mírný parní provoz, ale hlavně motorovou trakci. Tudíš bych chtěl zachovat jak zauhlování tak i zbrojení naftou. Jak daleko by od sebe měly tyto dvě zbrojení být?
3) Co všechno by mělo obsahovat depo pro zajištění obsluhy jak parního tak motorového provozu (prozatím počítám se zbrojením naftou a uhlím, vodárnu, popelovou jámu)?
4) Je možné stavět motorové vozy na první koleji ze které je nájezd k točně?

Dík za info
marfdknl
 
Příspěvky: 56
Registrován: stř 11 pro, 2013 1:27 pm

Re: Kolejiště HO 370x131cm

Příspěvekod lajblt » pon 25 srp, 2014 9:30 am

Pokusím se o pokud možno stručnou odpověď:

1) Manipulační kolej, do které ústí výhybka z výtopny, je kolejí strojovou, určenou pouze pro vjezd/výjezd hnacích vozidel do/z výtopny, tudíž ji nelze zastavět stojícími vagóny. 5. kolej (počítáno shora) tedy musí být stále volná, minimálně z jedné strany (pak se ovšem komplikuje obsluha výtopny z druhé strany tím, že je zapotřebí objíždět po jiné koleji).

2+3) Zbrojení uhlím i naftou musí být dostatečně vzdáleno jednak od popelové jámy, jednak nesmí být nafta hned vedle uhlí. Ideální je, pokud je na jedné koleji (vjezdové) popelová jáma s vodním jeřábem, od ní minimálně na délku jedné lokomotivy zbrojení uhlím (oddělené případně pevnou zdí (cihly, beton apod.) a za ním točna, do které je zaústěna i kolej výjezdová s olejovým hospodářtsvím a písečníky. Tak, aby to byl souvislý okruh a parní lokomotiva nejezdila zbytečně sem a tam.
Motorová trakce to má jednodušší, stačí jí zbrojení naftou (kusá kolej), popř. vodou do chladiče a na výjezdu četa nafasuje olej a písek (tudíž zařízení u výjezdové koleje jsou společná).

4) Zapojení výtopny do stanice bych upravil jinak, pokud má mít stanice ještě manipulační koleje pro obsluhu nákladních vozů a s ohledem na výše uvedené požadavky.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště HO 370x131cm

Příspěvekod marfdknl » čtv 11 zář, 2014 11:26 am

Tak jsem trošku přepracoval návrh vjezdu do výtopny.
Momentálně mám dva jeden předpokládá, že lokomotiva najede na odstavnou kolej vedle skladiště a z ní potom vyjede na točnu a příslušné další věci.
Druhý má propoj z obou stran.
Co je reálnější?

Obrázek
http://marfdknl.rajce.idnes.cz/Kolejiste#Nadrazi1.jpg
Obrázek
http://marfdknl.rajce.idnes.cz/Kolejiste#Nadrazi2.jpg
marfdknl
 
Příspěvky: 56
Registrován: stř 11 pro, 2013 1:27 pm


Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron