Nové kolejiště TT 210x135cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Nové kolejiště TT 210x135cm

Příspěvekod jardae » stř 14 srp, 2013 12:29 am

Zdravím všechny na tomto fóru. Jsem tady nový ale nějaké malé zkušenosti z modelováním už mám. Rozhodl jsem se postavit si nové kolejiště ve stylu cca od roku 1970 do teď. Se stavbou kolejiště (modelařinou problém není) ale bude problém s elektronikou - ovládání výhybek a semaforů bude sranda (studuju elektro na SŠ programovatelné automaty a s jednoduchou logikou problém nebude). Problém bude s ovládáním lokomotiv. V návrhu mám několik smyček kde by se měnila polarita v kolejích a analogové řešení by bylo dost složité a obsahovalo by velké množství kabelů. Chtěl bych proto použít napájení z trolejí na všch úsecích (jednoduché sloupky bych sletoval a troleje by byly napnuté z lankového měděného vodiče pokoveného bílím zlatem - neptejte se odkud ho mám :D) do lokomotiv bych zbastlil jednoduché DCC ovládání pravděpodobně z mikrokontrolérů které by hlídalo rychlost a směr lokomotivy (později - až budu trochu dál ve studiu mám naplánováno kompletní řízení provozu železnice jako nějaký studentský projekt ale to jsem již daleko) Budu rád za všechny rady a připomínky - A ještě bych zapoměl rozpočet je omezený na 10 000 kč a z toho padne cca 6 - 7 k na koleje a výhybky a koleje budou z modelového profilu - návrh je tady (wintrack) : http://ulozto.cz/xYgy5VQT/zaverecny-navrh-tt-kolejiste-tra?_fid=6x68 heslo je heslo - snad se vám návrh bude líbit, je trochu složitější ale cíl byl hodně tras a členitý terén. Ještě jednou děkuju.
jardae
 
Příspěvky: 27
Registrován: pon 12 srp, 2013 11:10 pm

Re: Nové kolejiště TT 210x135cm

Příspěvekod fulda » stř 14 srp, 2013 7:17 am

Ahoj,

odkud jsi?

Trochu se vrháš do několika slepých uliček, které už pár lidí před tebou prošlo.
Znýš moje stránky znáš?