H0 300x186

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

H0 300x186

Příspěvekod Perna » čtv 20 čer, 2013 2:20 pm

Ahoj
doufám že jsem neporušil žádnou zásadu při založení nového tématu.
V příloze je návrh kolejiště ve velikosti H0 o rozměrech 300x186 cm je to plánováno jako 2,5 patra.
Prosím všechny s konstruktivní kritikou aby to co nejvíce "rozcupovali"
Je to verze asi 1.3 než jsem si to sem troufl dát.
Je to plánováno pro moje 3 kluky aby si "zajezdili" a pokud je to nadchne tak se možná "posuneme" někam dál.
Nákladní nádraží by mělo sloužit pro "odložení" souprav, nechci to furt nakolejovat, točna je jasná.
Osobní nádraží je myšleno jen jako "průjezdní, aby bylo kde poskládat nějaké drážní stavby a aby tam mohli zastavit soupravy 4 rychlíkových vagonů atp.
Továrna by měla být v levelu 2,5, stejně tak i "horská stanice".
Vzhledem k počtu kluků je to myšleno na 3 multiMAUSy, kde 1 by měl ovládat provoz na červené, druhý na hnědé a třetí bude posunovat a chystat na zelené.
Pokud používám špatné termíny, tak se všem znalcům omlouvám.

Díky za vaše podněty.

Milan
Přílohy
návrh H0_300x185.png
Naposledy upravil Perna dne pát 21 čer, 2013 12:01 pm, celkově upraveno 1
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod fruafru » čtv 20 čer, 2013 3:49 pm

Zdar Milane
Skryté nádraží je neuměrně krátké proti kolejím v osobní stanici (skryté nádraží by mělo pojmout i nejdelší soupravu, aby se mohla schovat), v nákladovém nádraží je vnitřní kolej (čtvrtá od spodu) moc blízko koleji osobního nádraží, i když jsou nad sebou není to ono, horská stanice je malá, v areálu továrny není moc místa pro budovy, je tam zbytečně moc kolejí (zjednodušit stačí jedna nebo dvě koleje). Osobně bych tu část vynechal a namísto horské stanice prodloužil skrytou stanici.
Na průjezdných kolejích nákl. nádraží jsou šipky, předpokládám že značí směr jízdy,v českých zemích se jezdí vpravo.
Mausy s tím ti poradí někdo jiný, mě to kolejiště po elektrické stránce připadá navržené na analog. Navíc píšeš o třech mausech, na schématu je ale barevných úseků víc.
Rozměry kolejiště, bude potřeba vyřešit přístup do střední části kolejiště tam kluci nedosáhnou.
fruafru
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: H0 300x186

Příspěvekod Perna » čtv 20 čer, 2013 4:02 pm

Díky za první podněty
posunu "osobní" nádraží "mám na to prostor cca 19 cm takže 10 cm by mohlo být OK?
směry jízdy, rozumím, potom to budu muset celý zrcadlit podle svislé osy , tak aby se dalo najet na tu "slepou část"
v továrně tedy nechám pouze dvě koleje.
Skrytá stanice tam není, netuším kam ji dát, čím dál tím víc o tom přemýšlím tak asi dvě koleje na vracáku jsou blbost.
Panel bude přístupný z obou delších stran.
díky moc za podněty.
Milan
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 20 čer, 2013 4:19 pm

A je nutný fakt dělat takhle velký "vlakodrom"? Bude to stát šílený prachy a kluky to třeba za pár let přestane bavit... Nebylo by lepší místo toho udělat třeba segmentový kolejiště - tj nejdřív dioráma menšího uvratovýho nádraží, pak k tomu navazující díly s oblouky a s klesáním do skrytáku plus skryták, pak dodělat depo, pak případný prodloužení nádraží aby se z uvratové stala stanice s odbočující vedlejší tratí atd atd... Když by byla nálada, kluci a táta si poskládají hada nebo okruh a zajezdí si, když nálada nebude, bude kolejiště schovaný ve skříni nebo vitríně, nebo se složí "jen" kruh s nádražím a širou tratí etc etc... Už hotový segmenty pak můžete využít k zakomponování do většího kolejiště nebo "předělat" na normo modulový... Dá se to řešit i jako patrová verze - tzn "přísuvná" společná/é stoupací spirála/y pro dobu ježdění plus navazující patra trvale schovaná v regálu/vitríně s různými náměty krajiny a nádraží - jen by to chtělo vidět jaké jsou u vás prostorové možnosti...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: H0 300x186

Příspěvekod Perna » čtv 20 čer, 2013 4:55 pm

tady je to po první úpravě, osobák je posunutý, celý je to převrácený aby se jezdilo vpravo, přibylo skryté nádraží, v továrně ubyla kolej, vracák je jedna kolej.
Vlakodrom je krásnej název :-)
Jde o to, že koleje jsou z 90% nakoupený (hlavně výhybky), momentálně to mám v pracovně a zvedám to ke stropu, takže toto je zatím limitní rozměr, další moduly tady nejdou udělat, ale přesvědčujeme manželku a maminku, že zabereme obývák a uděláme z něj "hernu", tam by to potom šlo.
Klukům je 9,5; 3,5 a 1,5. No a hodlám je k tomu "dokopat" potřebuju aby byli manuálně zruční, protože další bankovní úředníky fakt nepotřebujeme :-)
Taky základ (panel o daných rozměrech je hotovej, je na něm styrodur a zatím se bavíme tím, že to pořád předěláváme, ale už nás nebaví jezdit "furt dokola" byť se třemi soupravami.
Přílohy
návrh H0_300x185_1.4_zrcadlený.png
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod chameleon » čtv 20 čer, 2013 7:14 pm

Perna píše:... už nás nebaví jezdit "furt dokola" byť se třemi soupravami.

ono s tímhle návrhem tenhle problém nevyřešíš, pořád to máš "dokola" :wink:
navíc vratná smyčka ti funguje jen v jednom směru = v tom směru se ti budou hromadit soupravit

přijde mi nesmyslný mít dvojkolejku, zde je úplně zbytečná, kdybys mezistaniční úseky zjednokolejnil, tak uděláš v osobní stanici aspoň normální zhlaví, a abys to neměl "dokola", tak můžeš trošku poupravit schéma na takovýto provoz:
Skryté nádraží -> Osobní nádraží -> Nákladní nádraží -> Skryté nádraží a zpět, a k tomu ještě plánovat jízdu s odbočením trať
Skryté nádraží -> Osobní nádraží -> Skryté nádraží -> Horské nádraží a zpět

Toto schéma ti umožní jezdit "dle plánů" (grafikonu) na čas, dle pravidel a nebudete jen kroužit.
Kdybys tomu nerozumněl a lákalo tě to, tak ti klidně udělám zítra náčrtek :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod fruafru » čtv 20 čer, 2013 8:27 pm

Návrh na malou úpravu. Dvě dvojice vyhybek umožní použít smyčku obousměrně, ještě bych prodloužil koleje v SN pod rotundu.
Přílohy
návrh H0_300x185_1.4_zrcadlený.png
fruafru
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: H0 300x186

Příspěvekod Perna » čtv 20 čer, 2013 8:31 pm

Ahoj
budu vděčný za jakýkoliv nápad. Jsem v tom méně než začátečník dodělal jsem barák a pokud jej neprodám a nezačnu opravovat jinej, tak se potřebuji nějak zabavit a zároveň pobavit děti, je velká pravděpodobnost, že to jednoho ze tří kluků bude bavit :-)
Když tak prolézám fórum, tak asi budu muset skočit na manželku a vybojovat "obývák".
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod lajblt » pát 21 čer, 2013 9:28 am

Ahoj Milane,

podle názvu plánku soudím, že máš nakoupeno PICO A-Gleis? Zkusím případně ten návrh trochu upravit co se týká podzemí.

Díky.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod czhunter » pát 21 čer, 2013 9:30 am

Je to celé strašně zvláštní.

To co máš jako osobní stanici ve skutečnosti není moc stanice, spíš zastávka na dvoukolejné trati.

Máš tam hodně odboček z širé trati, což je možné (i když jsem neviděl žádnou řešenou trojcestnou výhybkou, ale Max jistě ukáže, že taková někde je, či alespoň v 19. století byla), ale lepší je odbočovat ze stanice - poskytne ti to větší možnosti provozu.

Oddělení nákladového a osobního nádraží je taktéž možné, zvláštní ovšem je, že ty vlastně nemáš (poměrně zbytečně) žádnou kolej, kterou by se vjíždělo na osobní nádraží přímo.

Nákladové nádraží má všechny koleje kusé, a zhlaví jen z jedné strany, to ti prakticky zabraňuje tam dělat nějaký zajímavý posun.

Horská stanice je strašně malá, navíc je to taktéž pouze zastávka, kam může pouze dojet "oboustranný" motorák, jinak nic. Zajíždění do továrny je docela problematické. Ty totiž nemáš nikde na kolejišti možnost "otočit vlak" (dát lokomotivu na druhý konec), aniž bys tím prakticky celé kolejiště zablokoval. Takže když se ti tam podaří zajet tak, že budeš vlak sunout, tak už ho budeš sunout skoro pořád.

No, celkově je to docela divné kolejiště, ještě to chce nějaké studium stanic a tratí, tak směle do toho :wink:
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 568
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: H0 300x186

Příspěvekod Perna » pát 21 čer, 2013 11:29 am

to czhunter
máš ve všem pravdu, ovšem nějak mám pocit, že je těch 300x186 zoufale málo.
na posun na nákladním nádraží by měla sloužit kolej co vede okolo točny. Osobní nádraží je opravdu jen spíše zastávka, neb bojuji s místem a výhybky jsou "daleko" před nádražím.
Nákladní nádraží bylo míněno spíše jako místo kde odstavit soupravy.

díky moc za kritiku :-)

Milan
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod Perna » pát 21 čer, 2013 11:44 am

lajblt píše:Ahoj Milane,

podle názvu plánku soudím, že máš nakoupeno PICO A-Gleis? Zkusím případně ten návrh trochu upravit co se týká podzemí.

Díky.


Ahoj jj je to PIKO A-Gleis
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod czhunter » pát 21 čer, 2013 1:21 pm

Já myslím, že ta plocha není malá - nakonec, jsou tu lepší (provozně zajímavější) plánky v H0 na třetinové ploše - např. Milan Ferdián udělal sérii H0 kolejišť o rozměru 2x1 m.

Je to jen o tom "studiu" kvalitních plánků, nebo i skutečné železnice (jak vypadají stanice, jak se odbočuje z trati na vlečku atd.).
Přesto že jsi strašně nadšený a nejradši by ses do toho hned pustil (je to poznat z tvého projevu :) ), ve fázi plánování nespěchej, mohlo by se ti to vymstít.

Ber to jako tu stavbu baráku - buď to postav podle plánu, který už někdo vytvořil - ale dej si právi s tím, najít skutečně kvalitní.
Nebo vytvoř svůj, ale věnuj tomu mnoho a mnoho hodin času. Protože některé věci se dají později jen hodně obtížně změnit.
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 568
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: H0 300x186

Příspěvekod Perna » pát 21 čer, 2013 6:53 pm

czhunter píše:Ber to jako tu stavbu baráku - buď to postav podle plánu, který už někdo vytvořil - ale dej si právi s tím, najít skutečně kvalitní.
Nebo vytvoř svůj, ale věnuj tomu mnoho a mnoho hodin času. Protože některé věci se dají později jen hodně obtížně změnit.

jo, díky za radu, barák jsem stavěl, obrysy byly jasný (rekonstrukce stodoly) a vnitřek kreslil projektant. Při stavbě jsem mnoho věcí změnil, takřka všechny příčky byly "blbě" a můžu Ti zodpovědně říci že až užíváním jsem přišel na ideální dispozici (bohužel pozdě). Jsou věci, který poznáš až provozem.
Rozumím tomu že jsem v podstatě nakreslil lokodrom, nebo vlakodrom, či jak to kdo tady nazval.
vycházel jsem z toho co mají kluci nakoupeno od prarodičů.
A to je ICE délka 115 cm
Taurus + 4x osobní vůz "najbrt" délka cca 140 cm
218 + 3 nějaký rychlíkový vagony
114 + 6 uhláků (z nedostatku sergejů, to táhne chudák 114)
212+ nehodovej jeřáb.
a jak uznáš někde se to musí svézt a poskládat za sebou aby to nebylo furt jak skládací metr.
Jo je v jednání jedna z místností co se moc nepoužívají a tam by se udělala herna pro kluky plus "vláček" čímž by mě vznikla možnost modulů. Potom bych tuto plochu 300x186 bral jako startovací základ, kde by kluci mohli jezdit, zatím co se buduje další část.
Ale to si fakt netroufnu navrhnout, protože mě přijde jednodušší postavit barák, než smysluplnou železnici :-) tak aby se dala rozšiřovat. Asi vymyslím prostor a poprosím Milana Ferdiána aby mě vymyslel něco kde by to co mají mohlo jezdit.
Každopádně zatím se osvědčuje styrodur potaženej tapetou, kde se ty koleje staví strašně rychle a na testování je to super, sice je to jednopatrový, ale kluci mají soupravy furt pod kontrolou.

Milan
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod czhunter » pát 21 čer, 2013 7:10 pm

Co třeba něco podobného:

Obrázek

(viz viewtopic.php?f=45&t=5072#p93724 )

převedeno do H0? (snad by to na této ploše mělo jít).

Celé to kolejiště je navrženo pro provoz dlouhých souprav na hlavní trati tak, aby to i na malém prostoru vypadalo pokud možno rozumně (tj. není tam velké nádraží, které by zastavování dlouhých nákladních vlaků nebo rychlovlaků muselo odpovídat).

Asi se budeš smířit s tím, že zastávka pro ICE na domácím kolejišti bude vždycky snad vždycky vypadat směšně - kdyby jen projíždělo, snad by to nebylo tak do očí bijící.
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 568
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků