Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

Příspěvekod NnODemon » ned 08 črc, 2012 7:47 pm

Zdravím všechny kteří mají vláčky jako diagnozu a všem jejím přisluhovačům :D.
Jak začít?Táta za dob komunistů vlastnil N-ko,potom poskočil na TT.Ze stavění na koberci jsme se přemístily do sklepa,kde se nachystala místnost,začalo se stavět a mezitím já s bráchou dospěl :oops: ,snad teda.A potom dlouho nic i když vláčky jezdily,pořád chyběla dotáhnout krajinka do konce.No a tady začal ten nápad,proč vše neudělat znova a podle posledních trendů a vlastně nesklouznout do celoživotního díla jako náš otec :),ale trochu jinak.Staré kolejiště se ze slzami v očích rozebralo,co se dalo prodalo a začalo se nakupovat.
Místnost má cca 4x3,5 metru.Stoly jsou rozděleny na 6 kusů(klasické dřevěné rámy),snažím se počítat s tím,kdyby náhodou někdy proběhlo stěhování a 70-ky futra.Takže se budu muset vydat,hlavně do těch dveří.
Nejsem žádnej železničář a hodně věcí bude asi o konzultaci s vámi,ale mám rád vláčky a kdo by neměl :) .Modelařina mě není cizí,jsem odchovanec Modelfora a tak snad naučím vlaky lítat a obráceně :D .Po těch tahanicích s brejlema tady,to bude jednoduchý :D .
No a ted k plánům,koleje flexi od tilligu,výhybky EW2 v krajním případě možná EW1 někde v depu.Oblouky,nechtěl bych jít pod R396 na širé trati,ve skrytáku min.R310, nejlépe R353.Epocha V ,mám k ní nejblíž,čas mého mládí :) .Provoz zatím koumám,bude to digitál,ale mám v něm spousty otazníků...
A ted ty největší otazníky,už asi půl roku si maluju ve wintracku,chtěl bych jedno velké nádraží,nejlépe na dvojkolejné hlavní trati a jedno malé koncové.Nějaké to depo,pilu,možná nějakou vlečku do malé fabriky.Moc mě zaujal Milanův plán žst.Trebán',to je asi nejblíž tomu co se mě líbí.
Hodím jsem jen takovej nástřel hlavního nádraží,budu rád za každej postřeh,radu nebo nápad.Chci prostě něco hezkého a funkčního a víc hlav víc ví :).A pokud jsem na něco zapoměl,rád doplním.
Přílohy
Plán kolejiště 1.jpg
Uživatelský avatar
NnODemon
 
Příspěvky: 23
Registrován: ned 24 dub, 2011 7:55 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

Příspěvekod NnODemon » ned 08 črc, 2012 8:21 pm

K tomu obrázku,přemýšlím jestli tu část co jde do tunelu neudělat jen jednokolejnou,abych prodloužil koleje v nádraží nebo to zanechat ve dvoukolejce.Kde vybudovat depo se zbrojením a jestli by se třeba na levém zhlaví,pod těma obloukama nehodila nějaká ta fabrika a k ní vlečka.A zda vůbec to působí jako zdraví plán nádraží :) ,co je blbě a co se dá :) .
Uživatelský avatar
NnODemon
 
Příspěvky: 23
Registrován: ned 24 dub, 2011 7:55 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 08 črc, 2012 8:47 pm

Ahoj, mě se tam nezdá snad jediná věc. Je to kusá kolej na spodním zhlaví souběžně s tratí do tunelu. Tu kusou bych udělal tak, aby kopírovala oblouk do tunelu. Jinak, je tam dost angličanů, to bude nákladné :D Já osobně bych tu stanici asi umístil doprostřed kolejiště, ale to je jen můj názor.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

Příspěvekod radekkrupka » pon 09 črc, 2012 9:44 am

Ahoj,

pro začátek to není špatné, i když stanice je trochu neučesaná. Zejména ty "náhodně" rozmístěné kusé koleje mi unikají, ale to je spíše detail. Máš rozmyšlené, jaký námět (vzor je Třebáň, to jsem četl), provoz, epochu chceš modelovat? Já osobně bych šel spíš do jednokolejné trati, tam je větší možnost mít hezký kousek viditelné trati, aby to nevypadalo jako autodráha...

Zatím je to jenom fragment - jedna stanice. Plánuj dál :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

Příspěvekod NnODemon » pon 09 črc, 2012 5:46 pm

Jeňa Sova píše:Ahoj, mě se tam nezdá snad jediná věc. Je to kusá kolej na spodním zhlaví souběžně s tratí do tunelu. Tu kusou bych udělal tak, aby kopírovala oblouk do tunelu. Jinak, je tam dost angličanů, to bude nákladné :D Já osobně bych tu stanici asi umístil doprostřed kolejiště, ale to je jen můj názor.

Ahoj,ta kusá bude samozřejmě kopírovat :) ,nechtělo se mě s tím mazlit 8) .No angličani tam být musí,to já poznám :).Ušetřím na přestavníkách,nebudou tillig,ale zřejmě serva,když se povedly dotáhnout k dokonalosti,ušetři to spousty peněz a starostí.Zkušenosti nemám,ale průkopníkům věřím :) .No a to nádraží,nemám možnost je dát jinam,díky konstrukci stolů.Tady mě budou zhlaví pěkně vycházet na stůl,uprostřed by to bylo složitější i když neříkám nereálné :) .Takže tak nějak no....
Uživatelský avatar
NnODemon
 
Příspěvky: 23
Registrován: ned 24 dub, 2011 7:55 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

Příspěvekod NnODemon » pon 09 črc, 2012 6:02 pm

radekkrupka píše:Ahoj,

pro začátek to není špatné, i když stanice je trochu neučesaná. Zejména ty "náhodně" rozmístěné kusé koleje mi unikají, ale to je spíše detail. Máš rozmyšlené, jaký námět (vzor je Třebáň, to jsem četl), provoz, epochu chceš modelovat? Já osobně bych šel spíš do jednokolejné trati, tam je větší možnost mít hezký kousek viditelné trati, aby to nevypadalo jako autodráha...

Zatím je to jenom fragment - jedna stanice. Plánuj dál :)

Ahoj,
epochu chci V-ku a to jestli hlavní trat udělat jedno nebo dvojkolejnou,je těžký rozhodnout.Pro "větší" kolejiště je snad snem každého,tam ty 2 koleje nacpat,ale brouzdáním po netu člověk vidí,že i v jednoduchosti je síla :) a i jednokolejky maj své kouzlo,viz.Hranice-město od Milana.To je slintárna :) .Vyzkouším každou možnost a huvidíme.
Ta neučesanost kusích kolejí je to,co nevím.Nevím jestli je v tom nějaký systém.Když je někam nějaká odbočka je jasný,ale když třeba někde stojí mašina na posun,tak je to právě tady nebo to funguje jako tzv.výkolejka(nebo jak se tomu říká),na to su krátkej :D .
Uživatelský avatar
NnODemon
 
Příspěvky: 23
Registrován: ned 24 dub, 2011 7:55 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 09 črc, 2012 6:10 pm

Ahoj,

koukam, ze uz jsme tady dva zeleznicni amateri. Je dobre, ze jsi dal kolejiste do diskuse. Ja jsem to udelal taky a kdyz ted srovnam, kam jsme se az dostali s puvodnim navrhem, tak jsem neveril vlastnim ocim, co jsem to vyplodil :D Ale dvojkolejku jsem si ponechal. Sice mam trosku mensi prostor nez Ty ve tvaru L, ale nikdy bych si ji nenechal vzit :D Jak budes delat ty prestavniky, zkusis to sam? Ja se pravdepodobne vrhnu na prestavniky Conrad (cca 120 korun za kus), bo na 60 prestavniku vlastni vyroby se asi necitim. Jinak myslim, ze by se Ti mohl zamlouvat nejaky navrh z http://rak.grasski.net/rak-tt/, taky jsem tam neco malo obslehl. Tak hodne zdaru, uz se tesim, az si vymenime nejake fotky ze stavby a pripadne i nejaky triky a navody.

Cest Tve praci

Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

Příspěvekod lajblt » pon 09 črc, 2012 10:56 pm

Ahoj,

bude ke kolejišti přístup ze všech stran nebo jen "dovnitř U" ?
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

Příspěvekod radekkrupka » úte 10 črc, 2012 6:30 am

lajblt píše:Ahoj,

bude ke kolejišti přístup ze všech stran nebo jen "dovnitř U" ?

Dobrá otázka, pokud ne, hloubka panelů 120 je skutečně moc.

Ad dvojkolejka - dvojkolejná trať je určitě pro mnohé atraktivní, ale ono taky uřídit takové kolejiště, aby tam byl provoz jako na skutečné dvojkolejné trati je celkem fuška :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

Příspěvekod lajblt » úte 10 črc, 2012 7:30 am

Nejde jen o řízení. Takhle má stanice jen 3 dopravní koleje pro hlavní trať a to je na odbočnou stanici dvokolejky dost málo. Můžete říct - podívej se na Zadní Třebáň, ale to je do jisté míry atyp. Lokálka je tam de facto oddělená od hlavní tratě a ani se nepočítá s provozem mezi hlavní a vedlejší tratí. V epoše V se to sice dá svést na "optimalizaci" stanice, ale... Osobně bych udělal jen jednokolejku, staniční koleje mohou být o dost delší.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

Příspěvekod milan ferdián » úte 10 črc, 2012 10:21 am

lajblt píše:Nejde jen o řízení. Takhle má stanice jen 3 dopravní koleje pro hlavní trať a to je na odbočnou stanici dvokolejky dost málo. Můžete říct - podívej se na Zadní Třebáň, ale to je do jisté míry atyp. Lokálka je tam de facto oddělená od hlavní tratě a ani se nepočítá s provozem mezi hlavní a vedlejší tratí. V epoše V se to sice dá svést na "optimalizaci" stanice, ale... Osobně bych udělal jen jednokolejku, staniční koleje mohou být o dost delší.


Kolejiště Třebáň bylo navrhováno dle požadavku a prostorových možností modeláře.Originál stanice Zadní Třebáň má kapku jinou kolejovou figuru než jsem já ji upravoval pro modeláře.Pánové,vy si vůbec hodně pletete pojmy stanice odbočná a přípojná.Stanice Zadní Třebáň je přípojná stanice na dvojkolejné trati.
Jinak navržená stanice od kolegy NnODemon má spoustu chyb.
První chyba-stoupání lokálky nad dvojkolejnou trať
Druhá chyba-lokomotivní depo,patří provozně komu ?
Třetí chyba-když už stejný námět stanice,který jsem zde uvedl,musíš zapřemýšlet,proč jsem takto stanici navrhl.V originálu skutečné stanice není nultá kolej.
Čtvrtá chyba-ne vše lze převést z jednoho měřítka do druhého.
Pátá chyba-kolejové krátké úseky mezi výhybkami ve zhlaví.

Celkově,držím ti palce :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

Příspěvekod NnODemon » úte 10 črc, 2012 5:52 pm

lajblt píše:Ahoj,

bude ke kolejišti přístup ze všech stran nebo jen "dovnitř U" ?

Kolejiště bude přístupno jen dovnitř U,venek bude nalepen na zdi.Moje úvaha byla,že se vyhnu malým poloměrům a na mrtvých místech v rozích,nebude na svršku trat.Zkoušel jsem se na těch 120cm,při výšce panelu cca 70 cm natáhnout a v pohodě dosáhnu na druhou stranu.To je samozřejmě na nějaké malé zádrhely,při stavbě budu mít panely přístupné z obou stran.A na větší opravy při provozu,jsem chtěl udělat mezi podlouhlými stranamy U-ka,spojovací panel,který v případě potřeby vysunu,oddělám a krajní panely si budu moct odtáhnout od zdi.Nebude to zrovna easy,ale myslím že taky nic nereálného.Stoly mám již hotové a chtěl jsem pokrýt co největší plochu kolejiště.Samozřejmostí je co nejlepší přístup odspodu,kde se pojede pod povrchem.Tohle ted už nechám na praxi,jestli jsem zvolil dobře :) .
Uživatelský avatar
NnODemon
 
Příspěvky: 23
Registrován: ned 24 dub, 2011 7:55 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

Příspěvekod milan ferdián » úte 10 črc, 2012 5:57 pm

NnODemon píše:
lajblt píše:Ahoj,bude ke kolejišti přístup ze všech stran nebo jen "dovnitř U" ?

Stoly mám již hotové a chtěl jsem pokrýt co největší plochu kolejiště.Samozřejmostí je co nejlepší přístup odspodu,kde se pojede pod povrchem.Tohle ted už nechám na praxi,jestli jsem zvolil dobře :) .


Aj,aj.Kluci,kluci "stoly nebo rámy jsou již hotové" :|
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

Příspěvekod NnODemon » úte 10 črc, 2012 6:24 pm

milan ferdián píše:
NnODemon píše:
lajblt píše:Ahoj,bude ke kolejišti přístup ze všech stran nebo jen "dovnitř U" ?

Stoly mám již hotové a chtěl jsem pokrýt co největší plochu kolejiště.Samozřejmostí je co nejlepší přístup odspodu,kde se pojede pod povrchem.Tohle ted už nechám na praxi,jestli jsem zvolil dobře :) .


Aj,aj.Kluci,kluci "stoly nebo rámy jsou již hotové" :|

A už je to tady :D .Stoly jsem měl z původního kolejiště a něco jsem dodělal.Holt,tady už budu muset nakreslit plán na stávající panely.Vypadá,že se budu muset vydat cestou jednokolejné hlavní trati,to že bude nádraží věrohodnější nemá cenu spekulovat.Tak jak bude chvilka něco načmárnu.Musím všechny informace strávit a postavit se na nohy :) .Moje představa je: na té delší straně nějaké hlavní nádraží(jestli dobře chápu"odbočné")s nějakým depem,skladem a řekněme vlečkou do fa(zatím nevím jaké).Na protější straně koncovou staničku,tak cca 3 koleje,sklad a vlečka k pile.Trat nějako pěkně proplézt...tunel...most,žádnej vlakodrom.Epocha V.Zkusím něco ucelenějšího at nevedem diskuzi o 5 kolejích :) .Zároven díky pánové.
Uživatelský avatar
NnODemon
 
Příspěvky: 23
Registrován: ned 24 dub, 2011 7:55 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

Příspěvekod milan ferdián » úte 10 črc, 2012 6:34 pm

S tou odbočnou stanici opatrně,lepší bude pro tebe přípojná stanice.Proč si neprojdeš tento projekt viewtopic.php?f=1&t=5432&start=45 a nezkusíš najít svoji inspiraci :?: Nabízi se zde velmi pěkný námět ,který si upravíš dle sebe a opětovně se stanici na dvojkolejné trati :wink: .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků