Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod mizl » čtv 14 čer, 2012 2:24 pm

Mě osobně (pokud mohu vstoupit do diskuze) se nejvíc líbí Michalův návrh. Vzhledem k tomu, že lokálkové tratě jsou mojí srdeční záležitostí.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod el_salamo » čtv 14 čer, 2012 2:53 pm

Jiri Dvoracek píše:Panove modelari,

je od Vas moc pekne, ze se mi tolik snazite pomoct. Za vsechno moc dekuju. Planky od kolegy Lajblta jsou moc hezke, ale proste to neni to, co bych chtel. A sice jednu hlavni trat, jednu vedlejsi trat a lokalku. Sice se Vam to muze zdat preplacane a tak, ale bude to moje domaci kolejiste, budu ho videt jenom ja ... :D Ale to depo se mi moc libi :) Trosku jsem si pohral s tim mojim nepovedenym :D Mne ted bude jenom stacit, abyste mi poradili a nebo nacrtli, jak mam vyresit to nadrazi na vedlejsi trati, jak tam zaustit vlecku do lomu a lokalku. To bude asi stacit :) Nemusite se bat, stavet zacinam az koncem zari, protoze to teprve pojedu do CR, abych si tam vsecko potrebne nakoupil. V nejakem obchode budou mit ze mne urcite radost :D :D Jedine, co jsem si tady zatim koupil, je foliaz na vodopad a jezero, tak se tesim, az to tam zakomponuju. Takze do konce srpna mame dost casu jeste si roztrhat obcanky :D Takze pokud mi chcete kreslit nejake navrhy, tak pouze v tom slozeni, jak jsem ho popsal. :) Aby admin nenadaval :D Uz se na to tesim, stejne jako na moji milovanou radu 460, kterou jsem si nechal pro svoje kolejiste v CR postavit :D

Jirka :)


Zdravím - škoda, že si nedáte poradit :). Pořád mám trochu problém s tou odbočnou stanicí - nechcete tam dát opravdu jen odbočku, případně odbočku a malý podnik jako lom nebo pilu? Můžete k tomu přidat zastávku, řešit oběhy lokálkových vlaků mezi hlavní a koncovou stanicí a míchat ho s provozem na vedlejší... Současný stav odbočné stanice tvaru G je opravdu hodně divoká věc... a v podstatě žádný vlak tam nesestavíte.
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 207
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 14 čer, 2012 4:19 pm

Zdravim, nebojte, dam si poradit. Uz jsem nad tim taky uvazoval a v soucasne dobe hledam, jak to tam zakomponuju. Uz se mi v podstate jedna jenom o ten ctverec 120x120 cm. Jde o to, ze chci vedlejsi trat, ktera nesmi vest do koncove stanice. Chtel bych tam totiz prohanet rychliky s brejlovcem a tak max 3-4 osobnimi vozy. Na hlavni trati pak normalne elektriky s max 5 vozy, kdyz uz jsem se nechal ukecat na tak dlouhe nadrazi :D Vim, ze to se mnou myslite vsichni dobre.

Takze v podstate bych uvital navrhy, jak vyplnit ten udavany ctverec s tou odbockou, vleckou do lomu (Pilu mam uz v koncove stanici, kontejnerove prekladiste pak v hlavni stanici) a lokalkou. :) Ona ta vedlejsi odbocna stanice uz by byla az moc, bych to pak nestihal obsluhovat :D

Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » čtv 14 čer, 2012 5:40 pm

Zkusil jsem překreslit do Wintracku návrh Michala Šuhajdy. Jsou to jen koleje, základní budovy a základ holého terénu. Bohužel je vidět, že na otočení tratě v horní stanici do skryté smyčky nejspíš nebude místo.
Přílohy
_modely.biz-Dvořáček-03f-3D.jpg
_modely.biz-Dvořáček-03f-2D.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 14 čer, 2012 7:20 pm

A co jenom takova mala odbocka se zastavkou? Bez remizy, vytaznych a jinych koleji. Jak mi tady kdosi navrhl :) Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 15 čer, 2012 5:43 am

lajblt píše:Bohužel je vidět, že na otočení tratě v horní stanici do skryté smyčky nejspíš nebude místo.

Právě proto je odbočná stanice zrcadlově otočená a budova (s přednádražím, která zabírá spoustu místa) je u okraje kolejiště. Smyčka byla uvažována "v mezipatře" nad dvoukolejkou a pod horní stanicí. V nejhorším případě by musela klesat tobnogánem (ten se vejde určitě) a smyčka s odst. kolejemi by byla řešena až na úrovni "0".
Jo a vlečka je napojená opačně s tím, že posun na vlečku resp. pod násypky kamenolomu je úvratí. Zpestří to provoz v mezilehlé stanici i na vedlejší trati.

Bohužel mám v CADu pouze H0 výhybky a geometrii TT tam nemám, nicméně poloměry jsou všude nad 320mm, viditelné 350mm. Na dvoukolejce je ještě víc.
Fakt je, že ostrovní nástupišťata taky zaberou dost prostoru.
Kolejiště v případě bez "automatizace" můžou obsluhovat dvě osoby - z každé strany (shora, zdola)jeden. "dolní" řídí hlavní stanici + dvoukolejku, druhý se věnuj včetně SN (přístup), druhý se věnuje provozu na jednokolejce Horní stanice + smyčka.

Pro Jirku D. Pokud Ti jde o to vybudovat lokálku pouze kvůli lokálkovému provozu, Můžeš průjezdnou trať pojmout tak, že "horní stanice" - bude pro část vlaků koncová.
Napadá mě stávající model provozu na některých tratích, kdy osobní vlaky končí v poslední stanici na hranicích kraje, dále jezdí pouze R/Sp. Podobně může fungovat i nákladní doprava. Pn vlaky projíždějí dál, manipuláky jezdí v relaci Odbočná - Horní
Tedy například vozy z lomu do smyčky pojedou po trase Lom -> Horní (vlečkový vlak nebo si pro vozy dojede lokomotiva od Mn vlaku) - v Horní jsou vozy řzařazeny do Mn vlaku -> odbočná (v manipulačním vlaku) - V Odbočné je Mn vlak rozposunován (i když tam na to není přiliš místa) a vozy do horní smyčky buď vytvoří samostatný Pn vlak Odbočná - horní smyčka (s tím, že na něj nastoupí lokomotiva z depa), nebo může byýt skupina vytříděnych vozů přidána k Pn vlaku SN dvoukolejka - odbočná -jednokolejka - smyčka) -> do Horní smyčky (Pn vlak).
Podobně to jezdilo a jezdí i ve skutečnosti.
Výhodou je i menší nároky na místo ve skryté smyčce, kde bude např. pouze jeden (M)Sp/e střídající se s R (odbočná - Horní smyčka) a Pn vlak(y)

Zajímavým motivem z osobní dopravy by mohlo být přecházení skupiny vozů z dvoukolejky na vedlejší trať.
Do odbočné stanice přijíždí osmivozový rychlík, odpojí poslední 3 vozy (AB,B,B) a pokračuje v cestě. Na vedlejší koleji už čeká "Brejovec" s BDs, najede na vozy a po zkoušce brzdy odjíždí jako rychlík do horní smyčky... Totéž v opačném směru, zatímco MSp z vedlejší trati v odbočné jen zastavují a pokračují dál po dvoukoljce.

A spousta dalších možností...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2391
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 05 črc, 2012 6:34 pm

Takze po delsi odmlce vas vsechny opet srdecne zdravim,

vyroba dvou segmentu a ramu probiha podle planu a je na case se pomalu pripravit na vlastni stavbu. :D Nejdrive prijde na radu skryta cast kolejiste (viz obrazek). Jinak po precteni nekolika diskuzi jsem se rozhodl vymenit vyhybky EW1 za EW2. Spousta lidi si na ne stezovala a nechci riskovat, ze to pak budu muset v budoucnu predelavat. :D Jinak se stale rozhoduji mezi prestavniky BTTB a Conrad. Rad bych slysel nejaky spolehlivy a nezaujaty nazor. :D :D Jinak jsem se rozhodl, ze kolejiste bude ovladano digitalne (vyhybky, semafory a ostatni prislusenstvi) a lokomotivy analogove. :) Snad to nejak zvladnu. Takze prosim o nejaky nazor na ty vyhybky a prestavniky.

S pozdravem

Jiri Dvoracek
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod mizl » čtv 05 črc, 2012 6:46 pm

koukni k Lokopinovi (http://www.lokopin.wz.cz/body.htm). Má na svích stránkách srovnání přestavníků i s videem. Jedná se o články Testy 1, 2 a 3.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » pát 06 črc, 2012 5:05 pm

Ovládání příslušenství digitálně a lokomotiv analogově??? :shock: Viděl jsem už kolejiště plně digitální, s digitálními lokomotivami a analogovým příslušenstvím, ale obráceně ještě ne. Takže kolejiště bude rozděleno na izolované úseky s přepínači, aby bylo možné ovládat rozjezd a zastavení vlaků?
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 06 črc, 2012 7:40 pm

Ahoj,

no ono to neni tak jeste uplne konecne slovo. Spise jsem jenom tak nahlas premyslel. :D :D Samozrejme vsechny lokomotivy budou vybaveny dekodery (patrne Lenz mini gold), ale spise jsem premyslel, jak to udelat, abych se nepripravil o to poteseni si tocit trafem a ridit si vlak sam. :) Nebot by mne patrne asi nebavilo jenom mackat klavesnici u pocitace. :D A nevim, jestli se citim na sestaveni vlastnich ovladacich pultu. :D Jenom doufam, ze jsem neplacl nejak moc velkou hloupost. Uz tak tady ze mne musite mit vsichni dost :D :D Na druhou stranu mit cele kolejiste analogove a ovladat ho sam, to nevim nevim. Jinak ano, kolejiste bude rozdeleno na spoustu oboustrane izolovanych useku, patrne pomoci prerusovanych koleji a nebo umelohmotnych spojek. Ale do zari je casu dost, zatim jsem se dostal jenom k tvorbe ramu a ochraneho krytu pro prepravu a sepsani veskereho potrebneho materialu a vybaveni.

Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod JanoH0e » pát 06 črc, 2012 8:44 pm

Riešenie "" ale spise jsem premyslel, jak to udelat, abych se nepripravil o to poteseni si tocit trafem a ridit si vlak sam."" je už dávno vymyslené, vola sa lokomyš - lokmaus :D . Odpadne ti spústa izolovaných úsekov.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » pát 06 črc, 2012 8:48 pm

I v digitálu je možné ovládat konkrétní lokomotivu přímo pomocí ovladače (třeba Lenz LH100 nebo Roco Mouse). Stejně tak v analogu jde ovládat i rozsáhlé kolejiště v jednom člověku, ale předpokladem je, že to není sada čudlíků a přepínačů, ale zjednodušené zabezpečovací zařízení.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 06 črc, 2012 9:19 pm

lajblt píše:I v digitálu je možné ovládat konkrétní lokomotivu přímo pomocí ovladače (třeba Lenz LH100 nebo Roco Mouse). Stejně tak v analogu jde ovládat i rozsáhlé kolejiště v jednom člověku, ale předpokladem je, že to není sada čudlíků a přepínačů, ale zjednodušené zabezpečovací zařízení.



Lenz LH100 je taky variantou, o ktere premyslim. Uvidime, do zari je casu dost. Zatim jenom shanim potrebny material a vubec se nebranim dalsim navrhum a inovacnim postupum. Ale i tak diky za radu. :wink:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 09 črc, 2012 9:56 pm

Vazeni priznivci a pratele modelove zeleznice,

chtel bych Vam touhle cestou podekovat za trpelivost a za vsechny vase rady, tipy, triky a namety, kterymi jste mne obdarili a ktere privedli me kolejiste do soucasneho stavu. Kdyz to srovnam se svym uplne prvnim navrhem, tak se docela divim, co za hruzu jsem to byl schopen vyplodit. Sice uplne presne neodpovida predpisum a organizaci dopravy, ale pro mne se jiste stane tim, co jsem si vzdycky pral. Jeste jsem na posledni chvili provedl par drobnych uprav, a sice jsem nechal dve hlavni koleje ve velkem nadrazi prujezdne. Tim padem jsem zrusil manipulacni kolej a tocnu napojil na prvni kolej od stanicni budovy. Snad jsem v depu na nic nezapomel. Tocna, remiza o trech stanich,voda, pisek az po zbrojeni naftou (na planku lze nalezt pod uhlim) Vedlejsi trat jsem zaustil tak, aby mela k dispozci odjezd z obrou hran druheho ostrovniho nastupiste. Leva cast dolniho rohu a dve odstavne koleje vedou do prekladiste kontejneru. Dve kuse koleje na opacne strane nadrazi budou slouzit k odstaveni vagonu dle potreby. Hlavni dvojkolejna elektrifikovana trat hned za nadrazim mizi v obou smerech v tunelu a vlaky lze sledovat na casti trati pod urovni hlavniho nadrazi v predni casti panelu. Vedlejsi trat ma odjezd z druheho nastupiste a hned za nadrazim take mizi v tunelu, kde je male skryte nadrazi pro mijeni souprav. Hned za tunelem pomalu stoupa nahoru, aby projela kolem vodopadu az do nadrazi na okraji panelu a dale kolem hrbitova do tunelu a do vratne smycky s odstavnym nadrazim. Do nadrazi na vedlejsi trati je take zaustena vlecka lomu a lokalka. Na konecnou stanici lokalky se lze dostat dlouhym viaduktem pres prehradu a hlubokym lesem. Koncova stanice ma dve stanicni koleje a vlecku na mistni pilu, ktera je umistena v lese kousek od myslivny. Jinak v pravem dolnim rohu se bude nad nadrazim vypinat kopecek, jenz je s nadrazni budovou spojen silnici a zde bude umisteno mesto vcetne nekolika osmipatrovych panelaku, to jako pripominka domova.

Takze jeste jednou dekuji za vsechno, v zari se vydam na strastiplnou cestu vystavby modeloveho kolejiste a rad se s Vami podelim o fotky, ktere snad pri te prilezitosti vzniknou. Zatim travim vecery sestavovanim 20 ks vozu Faccs z LPH.

Diky za vsechno

Jirka, docasne UK
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » úte 10 črc, 2012 10:29 am

Ty si myslíš fakt,že jsi se svým projektem hotový :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11875
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků