Kapesni kolejiste TT

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Kedyson » úte 31 kvě, 2011 5:08 pm

Zdravim,

Mam to stesti, ze tata se na konci osmdesatych let tak trosku zblaznil a behem dvou let koupil dvanact lokomotiv, skoro 80 vagonu, metry koleji, vyhybek a vseho o prislusenstvi. Tenkrat z toho vzniklo celkem slusne kolejiste, ale to uz je davno pryc. Od doby, kdy se panel zrusil (bylo mi asi 12), jsem stravil desitky hodin navrhovanim planku, ale nikdy z toho nic nebylo. Az ted, o 15 let pozdeji, jsem se konecne rozhoupal k realizaci snu.

Moje moznosti se bohuzel radikalne zmenily. Misto 110 metroveho 3+1 ted bydlim v garsonce, kde moje kuchyn, loznice i obyvak v jednom ma 16 metru ctverecnich. Sklapeci panel na stenu se realizovat neda, proste neni kam. Jediny volny prostor je v TV stene na plose pro TV, kterou nastesti nemam. Sirka je vice mene limitovana sirkou dveri, za ktere se panel musi dat kdykoli odklidit. Je tedy jasne, ze rozmery jsou miniaturni. Delka je nekompromisne omezena na 137cm (kvuli TV stene), sirku se mi podarilo srazit na 85cm. I tak jsem musel u pritulky zabojovat, ale po dvou mesicich jezdeni na koberci uznala, ze teto uchylky se asi jen tak nezbavim a mit vlacky na panelu, ktery se da schovat za dvere, je precejen lepsi varianta, nez je neustale prekracovat na zemi :)

Co vlastne chci?
1) co nejzajimavejsi provoz
2) ruznorode prostredi (mesto, les, louka, vodni plocha, skala, tunel…)
3) pokusit se modelove ztvarnit detaily skutecne zeleznice
Ale hlavne chci vyrobit neco hmatatelneho (virtualni prace v IBM je po nekolika letech ponekud ubijejici), chci si vyzkouset tvorbu co nejvic ruznych prvku a typu krajiny a chci si splnit sen – mit vlastni, male kolejiste.

K planu samotnemu: Vsechny snahy o mimourovnove kolejiste padly z prostorovych duvodu. Sla by snad jen koncova stanice se skrytou smyckou, ale to nechci. Nadrazi ctyrkolejne, dve dopravni, jedna manipulacni, jedna odstavna. Po nekolika upravach se podarilo koleje protahnout, takze pojmou celkem slusne dlouhe soupravy. Provoz prevazne parni, takze chci alespon zakladni prvky te doby – vytopnu, zauhlovani, vodojem, popelovou jamu. Trat jen prosty oval, ale obohaceny o odbocku, ktera vytvari vratnou smycku. Uvedomuju si, ze to asi neni zrovna modelove, ale po jezdeni s vlacky v Trainz 2006 jsem zjistil, ze tato “spojka” dela provoz nesrovnatelne zajimavejsi, navic umoznuje obracet parni masiny po smeru jizdy. A k tomu jeste jedna kratka odstavna kolej, ktera vytvari iluzi maleho nadrazi v zadni casti panelu.

Je jasne, ze opravdu modelove kolejiste na tomto prostoru neudelam, uz vubec ne s mymi pozadavky. Beru to spis jako trenink na vetsi panel, do ktereho se snad nekdy pustim. Presto bych rad znal nazory odborniku, jestli tam neni neco, co vylozene bije do oci a co je naprosty nesmysl. Predem diky.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Kedyson
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 12 kvě, 2011 6:41 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Jeff Hopper » úte 31 kvě, 2011 5:44 pm

Nejsem sice odborník, ale trošku bych to upravil. Stanice dobrý. Remíza pokud je ta prázdná kolej jako manipulační taky dobrý. Tu smyčku bych úplně schoval do tunelu a napojil myslím to napojení ve stanici) někde před stanicí( před tou obloukovkou) V tunelu bych ještě vytvořil skryté nádraží o dvou kolejích. Toď má skromná úprava. Určitě ti to nějaký odborník i nakreslí.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod fruafru » úte 31 kvě, 2011 9:21 pm

Kedyson píše: ...Beru to spis jako trenink na vetsi panel, do ktereho se snad nekdy pustim...

Poznámky k plechovému kolejivu jsou zde, doporučuji před stavbou kolejiště prostudovat. viewtopic.php?f=1&t=3928
V plánku jsem našel drobné nesrovnalosti.
Kedyson píše:...Vsechny snahy o mimourovnove kolejiste padly z prostorovych duvodu...

Voda by měla být v nejnižším bodu na kolejišti (pokud tedy není jen barevný flek). To je tedy alespoň 1-2 cm pod úrovni kolejiště, o kousek dál vede silnice podjezdem, podle povahy silnice až -4cm. Dohromady tedy přibližně 6 cm pod úrovní kolejí. Udělat výřez v rámu kolejiště už asi nebude postačovat?
Další je tunel. výška portálu cca 7cm nadloží tedy kopec nad tunelem 3-5 cm a nad tím ještě třípatrová budova dalších 7cm. Když to sečtu možná by se tam vešlo jedno patro kolejí navíc.
Kedyson píše:1) co nejzajimavejsi provoz

Dovolil jsem si malinko upravit plánek, jedním směrem je vratná smyčka, a na opačný směr je doplněná "výtažná kolej" ta je skrytá za kulisou. Souprava vyjede v pravo ze stanice, otočí se na smyčce znovu projede stanicí a vjede na výtažnou kolej, odtud putuje případně na stůl, nebo do krabice.
Přílohy
kedyson.jpg
kedyson.jpg (149.22 KiB) Zobrazeno 11275 krát
fruafru
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Kedyson » stř 01 čer, 2011 7:56 am

Jeff Hopper píše:Nejsem sice odborník, ale trošku bych to upravil. Stanice dobrý. Remíza pokud je ta prázdná kolej jako manipulační taky dobrý. Tu smyčku bych úplně schoval do tunelu a napojil myslím to napojení ve stanici) někde před stanicí( před tou obloukovkou) V tunelu bych ještě vytvořil skryté nádraží o dvou kolejích. Toď má skromná úprava. Určitě ti to nějaký odborník i nakreslí.


Souhlasim, ze smycka v tunelu by vypadala o neco realneji. Ale mam obavy, ze tim padem by skoncil v tunelu i skoro cely oval. Do skryteho nadrazi bych se taky moc nehrnul. Uz proto, ze nadpolovicni cast panelu bude zasazena do TV steny a tim padem nedostupna. Musel bych delat odnimatele casti krajiny, abych se tam dostal. Ale diky za navrh, zkusim to cvicne postavit a uvidim, co z toho vznikne
Kedyson
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 12 kvě, 2011 6:41 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Kedyson » stř 01 čer, 2011 8:18 am

@Fruafru:

Diky za odkaz na diskuzi o plechovych kolejich. Problemy se stavajicim kolejivem sice nejsou, vlaky jezdi bez skubani a nerozpojuji se (a to ani na koberci), ale urcite stoji za to venovat cas a praci rekonstrukci, alespon v ramci moznosti.

Pokud jde o silnici a vodu, pocitam s tim. Na ramu bude 4 nebo 5cm vrstva polystyrenu, do ktereho se zarizne silnice i rybnik (pokud od nej neupustim uplne)

Vytaznou kolej ale urcite realizovat nebudu. Za prve by se tim zkratily stanicni koleje, ktere ted presne vychazi na planovane soupravy (ty mimochodem nejsou na fotkach, budou tam ctyri parni masiny s historickymi vagony), za druhe neni kam vyjet (stul nemam a mit nebudu - neni ho kam dat), za treti se mi tento koncept jednoduse nelibi. Spis zkusim Jeffuv navrh, a to posunout vyhybku na smycku mimo nadrazi. Kazdopadne diky i za to, ze sis dal praci s poskladanim kolejiste na PC :)
Kedyson
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 12 kvě, 2011 6:41 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod milan ferdián » stř 01 čer, 2011 9:47 am

Tak jednoduše vlož přes kolejiště oboustrannou kulisu.Na jedné straně stanice,na druhé straně širá trať s odbočkou.Když tuto oboustrannou kulisu dobře propracuješ,není co řešit. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod kubulak » stř 01 čer, 2011 1:03 pm

Podle me tvuj planek rozhodne patri do te lepsi poloviny "nultych" navrhu. Je videt ze jsi nad tim uz stravil nejaky cas. Ono hodne samozrejme udela samotne polozeni koleji v realu na zem, vetsinou je to lepsi nez 10 planku tuzkou na papire.

Kdyz bych ponechal tvoji predstavu:
1) nesedi mi ta vratna smycka, protoze jestli se divam dobre, funguje jen na jednu stranu. Polovina vlaku ti sice odjede smerem do A (otoci se na smycce) a vrati se z A jako v realu, ale druha polovina, ktera odjede smerem do B (projede po ovalu), prijede nerealne z A. BTW jake planujes ovladani, analog nebo DCC?

2) I to nadrazi by urcite zaslouzilo trosku upravit. Me prijde divne hlavne to napojeni remizy. A pak nerozumim te kuse koleji u vratne smycky. Vlecka?

Kdybych mel popustit uzdu moji fantazii:
Je to klasicke "nacpat toho na danou plochu co nejvic". Kdybys to zredukoval na venkovske 3 kolejne nadrazicko s nadrazni budovou typu Karolinka od MaZel/EsPecky s klasickym drevenym skladistatkem a 1mistnou remizou, a misto rychliku se tremi Y tam honil M131/M152(810) s jednim privesem a jeden manipulak s nejakou Rosnickou/Hektorem/Zamracou/Brejlovcem, sluzebakem Daak a 2-3 dvounapravovymi vozy, bylo by to o dost min "hrackove" a o dost vic "modelarske", ale to je jedine a pouze tvoje vec. Milan Ferdian ma ve sve knize a mozna i tady na portale radu planku kolejist v TT o rozmerech metr na metr, ktere jsou NADHERNE prave tim, ze se na tu plochu nesnazi nacpat nerealne moc. Nebo mrkni treba na web Trainmaniaka.

Ja osobne bych sel do koncoveho nadrazi, odjezd pouze jednou stranou do zadni casti kolejiste, a tam za kulisou (popr. v tunelu) vratna smycka a zaroven skryte nadrazi o 2-3 kolejich v jednom.
Vepredu ve viditelne casti by sis na nadrazi hral s preprahanim lokomotiv, objizdenim souprav, doplnovanim PHM u remizy, posunem u skladiste, ...
Nevyhody jsou, ze vlak na takhle malem kolejisti bez zastavky ve skrytaku je zpatky ve stanici za 10-15 sekund od odjezdu. A on nekdy ten "tupy"oval a moznost nechat vlaky jen tupe krouzit kolem dokola, nic neridit a jen se koukat ma taky neco do sebe.. ale jak rikam, stavis to pro sebe :)
HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 01 čer, 2011 2:00 pm

Ahoj, nejvíc mi vadí odbočení smyčky ve stanici. To je věc, která praští do očí na první pohled a nedá se rozumně zamaskovat.
Posílám upravený plánek příloze je úprava plánku se smyčkou. snažil jsem se zachovat maximum širé trati.
Další věc, je , že Ti spoustu místa zabírá výpravní budova s okolím (přístupová komunikace atd.) Při umístění na samostatný přídavný panel na okraj kolejiště je sńadno demontovatelná a navíc můžeš mít vedle ní i skladiště u kusé manipulační koleje. Pak budeš mít nejdelší kolej nejvzdálenější pro nákladní vlaky.
Kus za stanicí je odbočka na širé trati (bez odvratu), kde odbočuje lokálka do smyčky (druhá odbočka je skrytá v tunelu)
Využil jsem plánek fruafrua, ale tu kusou kolej za kulisou na další panel jesem přesunul na druhou stranu. Předpokládám, že zabere stejně místa. Ten "přidaný obdélník, jsem odebral z pravé strany, takže prostor zůstává stejný.
Tam co byla nelze schovat a teď slouží jako náhrada skrytého nádraží pro aspoň minimální možnost střídání souprav.
Další věc nad kterou bych se zamyslel je zastavěnost kolejiště. Město rozhodně ne, pokud ano, tak pouze jako kulisu /polokulisu
Primárně byl plánek kreslený pro verzi plné bez oboustranné kulisy, ale dodatečně jsem si přečetl další reakce a doporučil bych řešení Milana Ferdiána s oboustranou kulisou. V tom případě by i u odbočky mohla být třeba zastávka, možná i krátká vlečka. Navíc by kopec přes kolej smyčky hned za stanicí nepůsobil až tak násilně. Do plánku dokresleno jako ver."B"
Stanička funguje jako odbočná stanice lokálky z vedlejší tratě. Proto je tu i remíza. Koelje čísluji od st. budovy - odspodu
první - manipulační kusá
druhá - krátká pro mot. vozy při křižování s os. vlakem (patra)
třetí - os, vlaky (patra), nákl. vlaky
čtvrtá - nákl. vlaky
jediné co mi pořád schází je "pořádné SN" a smyčka pro vlaky odjíždějící uze stanice "doleva", ale s tím si už v jedné rovině nevím rady.

Sorry za úroveň plánku, ale je dělaný velmi narychlo v paintbrushi, jiný program momnetálně k disp. nemám.
Přílohy
kedyson.jpg
kedyson.jpg (97.1 KiB) Zobrazeno 11126 krát
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne stř 01 čer, 2011 2:05 pm, celkově upraveno 1
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2398
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod fruafru » stř 01 čer, 2011 2:04 pm

Co možnost rozdělit kolejiště na dva díly? Jeden může být uschován za dveřmi (skrytá část 137x85 cm, SN, smyčky, stoupáni tratě) a druhý (viditelná část 137x45cm, stanice) jakoby takové větší diorama by mohlo zůstat trvale vystavené, jako součást nábytku? Přechod mezi díly bych zamaskoval kulisou. Pro provozování kolejiště potom oba díly položíš na sebe a mezi ně dáš kulisu.
fruafru
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Jarda H. » stř 01 čer, 2011 2:51 pm

fruafru píše:Co možnost rozdělit kolejiště na dva díly? Jeden může být uschován za dveřmi (skrytá část 137x85 cm, SN, smyčky, stoupáni tratě) ......


Nevím, ale prostoru fakt moc není, viz formulace tazatele v prvním příspěvku " ... v garsonce, kde moje kuchyn, loznice i obyvak v jednom ma 16 metru ctverecnich. .." mluví dost jasně ?! Každá blokace prostoru něčím odloženým je problém.

Řešení s kulisou krajiny + návrh Michala celý plán vylepšily, vypadá to dóóst dobře :D ! Co na tohle řešení tazatel Kedyson ?
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2796
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Kedyson » stř 01 čer, 2011 4:46 pm

Diky vsem za vneseni novych prvku a napadu do diskuze. Po pravde receno, az me sokuje, kolik ruznych nazoru muze takhle miniaturni kolejiste vyvolat. Takze jedno po druhem.

Co ne
- Koncovou stanici nechci. Tuto variantu jsem zminoval uz v puvodnim prispevku. Uvedomuju si, ze oval neni zadna hitparada, natoz modelove reseni, ale presto ho chci. Idealni varianta by byla oboje - oval z velke casti v tunelu a nad nim koncova stanice na vedlejsi trati. Ale to by znamenalo rozsireni panelu minimalne na metr, coz bohuzel nejde. Verte mi, zkousel jsem to.

- Kulisu opravdu nechci. Jendak nevim, jak bych se s tim popral, druhak by to nesplnovalo svuj ucel ve smyslu treninku ve stavbe krajiny, za treti bude panel z poloviny zapadeny v TV stene, takze by druha strana kulisy vubec nebyla videt a za ctvrte me tato varianta opravdu nicim nelaka, byt vysledek by nemusel byt az tak spatny.

-Rozdelovani panelu na vic casti absolutne nepripada v uvahu. Za prve plocha pro TV za normalnich okolnosti (=kdyz je tu pritulka) slouzi jako jedina(!) odkladaci plocha v bytecku. Kabelka, obleceni pres noc, tasky, etc. Takze trvale diorama opravdu nejde. Za druhe by pridavny panel uplne zatarasil jedinou ulicku mezi posteli a TV stenou, k panelu bych si ani nemohl sednout, nemluve o nulovem pristupu do postele (je ze dvou stran lemovana zdi a z jedne strany stolem). Na 16m2 se toho opravdu moc udelat neda...

Co ano:
-Nadchlo me premisteni smycky do zadni casti panelu, vypada to nesrovnatelne lip. Za timto ucelem bych jeste upravil velikost panelu a zvetsil sirku z 85 na 90cm, verim, ze kazdy centimetr pomuze. Zaroven ale kazdy centimetr uskodi, protoze v tomto prostoru je opravdu poznat kazda ztrata. Tim myslim byt, ne panel. Kazdopadne to zkusim, jdu preskladat koleje, jeste dnes to nafotim a dam na internet.

Jeste jednou diky vsem!
Naposledy upravil Kedyson dne stř 01 čer, 2011 6:43 pm, celkově upraveno 1
Kedyson
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 12 kvě, 2011 6:41 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Kedyson » stř 01 čer, 2011 5:30 pm

Tady to je :) Panel jsem rozsiril o 5cm. Neni to nutne, ale prispeje to k optickemu oddeleni smycky a nadrazi. Moje nazory na tuto variantu:

1) Pusobi to opravdu nesrovnatelne modeloveji, nez spojka, kterou jsem mel v puvodnim planu
2) Vetsi moznosti pro tvorbu krajiny (rozmisteni budov na fotkach ignorujte, proste jsem je zatim nechal tam, kde byly, to se zmeni)
3) Chybi odstavna kolej. Zkratit nadrazi nechci, ale je mozne posunuti smycky dal doprava (z pohledu od nadrazi) a odstavnou kolej skryt mezi smycku a hlavni oval do tunelu - detail na doreseni)
4) Smycku bych nechal vyjet z tunelu tam, kam jsem provizorne postavil portal. Viditelnou cast od nadrazi oddelit treba stromoradim. Kazdopadne si myslim, ze toto reseni je mnohem min nasilne, nez neprirozeny hrb hned u stanice
5) Nechapu, ze me to nenapadlo hned :D

Tak, pustte se do me ;)

Obrázek

Obrázek

Tohle foto je pro predstavu, v o jakem "prostoru"mluvim... Panel se zasune do TV steny, z pulky bude ve vzduchu, v rozich budou sklopne nohy

Obrázek
Kedyson
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 12 kvě, 2011 6:41 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Kedyson » stř 01 čer, 2011 6:33 pm

Dotaz na Kubulaka. Zminujes se, ze napojeni remizy je divne. Kterou myslis? Bavme se o uplne prvni fotce, kterou jsem do tohoto vlakna dal (ta dokreslena v MS paint). Moje predstava je takova, ze na kratke koleji nahore by bylo zauhlovani a vedle nej vodojem. Dve koleje dole by smerovaly do vytopny o dvou stanich. Pravdepodobne nerealne, ale aspon mi prijde logicke, ze jak do vytopny, tak k zauhlovani je pristup po jedne, manipulacni koleji. Je to uplny nesmysl? Docela rad bych to tak nechal
Kedyson
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 12 kvě, 2011 6:41 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 01 čer, 2011 6:50 pm

Ahoj,
Ve chvíli kdy odsuneš kolej smyčky (byť o 5 cm) získáš prostor pro lepší modelování kopce. Ta kolej byla zakryta nejen kvůli vzhledu, ale hlavně řešení s "hrbem" (název byl přehnaný, předpokládal jsem samozřejmě normální kopec) umožňovalo ve smyčce skrytě odstavit vlak. Pokud chceš mít trať viditelnou, tak to nezachrání stromořadí, ale opravdu velmi hustým lesem nejlépe na aspoň malé terénní vlně (3-5 cm).
Skryté nádraží Ti bude opravdu chybět, je škoda, žes zrušil tu kusou kolej. I jediná kusá kolej Ti umožní přiblížit provoz skutečnosti.
Ještě zvaž zda prostor rozšíření raději nevyužít pro skrytou výhybnu i s tím , že přijdeš o část viditelné trati v zadní části. V prvním návrhu jsem to zamítl protože šířka byla nedostatečná, pokud přidáš 5 cm, situace se změní.
Budovy nekomentuju, ale umístěním nádražních budov na hranu panelu (i s tím, že tam třeba ani nebudou a na kolejišti bude pouze nástupiště) získáš spoustu místa pro krajinu (a třeba i pro vesničku)
remízu bych zvolil spíš jen jednomístnou s tím, že veškeré vybavení tj. popel. jáma, vodní jeřáb a zauhlování (ruční, max. dopravník) bude na jediné koleji. Mít remízu na jedné straně stanice a vodu s uhlím na druhém zhlaví je celkem nesmysl.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2398
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Kedyson » stř 01 čer, 2011 7:34 pm

Michal Šuhajda píše:Ahoj,
Ve chvíli kdy odsuneš kolej smyčky (byť o 5 cm) získáš prostor pro lepší modelování kopce. Ta kolej byla zakryta nejen kvůli vzhledu, ale hlavně řešení s "hrbem" (název byl přehnaný, předpokládal jsem samozřejmě normální kopec) umožňovalo ve smyčce skrytě odstavit vlak. Pokud chceš mít trať viditelnou, tak to nezachrání stromořadí, ale opravdu velmi hustým lesem nejlépe na aspoň malé terénní vlně (3-5 cm).
Skryté nádraží Ti bude opravdu chybět, je škoda, žes zrušil tu kusou kolej. I jediná kusá kolej Ti umožní přiblížit provoz skutečnosti.
Ještě zvaž zda prostor rozšíření raději nevyužít pro skrytou výhybnu i s tím , že přijdeš o část viditelné trati v zadní části. V prvním návrhu jsem to zamítl protože šířka byla nedostatečná, pokud přidáš 5 cm, situace se změní.
Budovy nekomentuju, ale umístěním nádražních budov na hranu panelu (i s tím, že tam třeba ani nebudou a na kolejišti bude pouze nástupiště) získáš spoustu místa pro krajinu (a třeba i pro vesničku)
remízu bych zvolil spíš jen jednomístnou s tím, že veškeré vybavení tj. popel. jáma, vodní jeřáb a zauhlování (ruční, max. dopravník) bude na jediné koleji. Mít remízu na jedné straně stanice a vodu s uhlím na druhém zhlaví je celkem nesmysl.


Tu kusou kolej jsem nezrusil dobrovolne. Pres hodinu se to tady pokousim poskladat, ale realita je bohuzel odlisna od planku. Proste se to tam nevleze, musel bych zkratit cele nadrazi, navic uz ted se smycka vytoci jen tak tak.

Vyhybnou vzadu myslis presne co? Skrytou kusou kolej, ktera odboci z hlavni trate jeste v tunelu a zustane skryta podel zadni steny panelu nebo prujezdnou kolej, ktera pak zpatky vyjede a napoji se u praveho zahlavi nadrazi?
Kedyson
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 12 kvě, 2011 6:41 am

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků