Domaci segmentova nudle

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Domaci segmentova nudle

Příspěvekod JBr » pon 11 led, 2010 1:44 pm

Na zacatek mensi zpytovani duse... :) Clovek miva spoustu planu a napadu, ale realizace se bohuzel mnohdy z ruznych duvodu nepovede. Nekteri asi pamatujete na muj navrh maleho kolejiste 120x90 cm, ktery Milan Ferdian svou uzasnou kresbou povznesl z oskliveho wintrackoveho schematu na umelecke dilo. I kdyz byl zabrany prostor maly, porad byl vetsi nez bylo mozne akceptovat v nasem malem byte. Navic zena neni (zatim :)) prilis naklonena myslence permanentne vystaveneho kolejiste (nebo i jen jeho casti). Proto jsem uz nejakou dobu kreslil, vymyslel a vetsinou koncil ve slepe ulicce. Od puvodniho napadu na "obycejne projizdeni" jsem se cim dal vic zacal priklanet k moznosti alespon castecne simulace GVD, byt treba i za cenu omezeneho pohybu modelu na sire trati.

Cerstvy vitr do meho premysleni prinesla az poznamka kolegy Pavla v Milanove novorocnim vlaknu, kde zminoval svoje uzke obyvakove kolejiste. Vymenil jsem si s nim par mailu, vyprosil nejake fotky a v hlave mi zacal zrat muj vlastni napad na podobnem principu (byt ne az tak jednoduchy). Uplne prvni verze mela po sestaveni rozmer 400x30 cm, coz uz na prvni pohled bylo bohuzel moc. Vzhledem k tomu, ze mi bylo jasne, ze sestavene kolejiste nikdy nebude stalou soucasti obyvaku, musel jsem redukovat jeho rozmery, abych jednotlive segmenty mohl ulozit do skrine. Vysledny rozmer pak vysel na 4 segmenty po 90x25 cm (s tim, ze v delce mozna jeste o 3-4 cm nabydou, musim jeste skrin presneji premerit).

Ted uz k predstaveni samotneho napadu. Kolejiste sestava ze 4 segmentu, z toho 3 segmenty jsou "viditelna" cast a 1 segment je "skryta" manipulacni cast pro odstavovani souprav.

Casove jsme v epose V/VI. Tematem je koncova stanice v lazenskem mestecku na jednokolejne neelektrifikovane trati, ze ktere odbockou mimo stanici odbocuje lokalka. Sam v tehle chvili vaham, jestli onu stanici neoznacit za uvratovou, byt z ni lokalka primo nevychazi. Odbocku od stanice oddeluje udolicko s protekajici rickou, nicmene vzhledem k blizkosti odbocky a stanice jsou navestidla kryjici odbocku na prijezdu i vjezdovymi navestidly stanice. Umisteni odbocky je prostorovy kompromis, sam bych radeji odbocku ze sire trate, ale co se da delat.

Nastin provozu:

Osobni vlaky na hlavni trati rada 814, pripadne 810 s pripojnym vozem. Na lokalce solo 810. Na hlavni trati ranni a vecerni rychlik v razeni 854+954 a poledni lazensky expres z Prahy s 750/754 a dvema vozy B (zbytek delsi soupravy byl odpojen ve vetsi stanici mimo kolejiste, kde taky doslo k preprahu z elektricke loko na motorovou).

Nakladni provoz v rezii CD Cargo. U jedne ze stanic lokalky mimo kolejiste se nachazi velky lom, ve kterem se tezi vapenec. Kazdy den rano do nej privazi zamracena nebo brejlovec uvrati pres nasi stanici vyrovnavku prazdnych vozu a zpet si z nej odvazi vozy plne. Vzhledem ke sklonovym pomerum na lokalce (opet mimo kolejiste :)) se tak deje formou manipulacniho vlaku ve dvou davkach, ze kterych je nakonec v nasi stanici sestavena ucelena souprava Pn, ktery pote odjizdi do severnich Cech, kde se vytezeny vapenec pouziva k odsirovani v tepelne elektrarne. O mistni obsluhu se stara lokomotiva rady 742, ktera kazdy vsedni den dopoledne privazi jeden dva vozy do zdejsi pily (na nadrazi je drevo z vozu prelozeno na tahac a ten ho odveze do pily, primou vlecku nebylo drive mozne z technologickych duvodu postavit a v dneni dobe uz je to pro firmu provozujici pilu prilis velka investice). Manipulak podle potreby obslouzi i lokalku.

Navrhovany provoz je inspirovany skutecnym nakladnim provozem mezi Nucicemi a Kadani-Prunerovem (ucelene vlaky s vapencem z Nucice pres Hostivici), lazenskych rychlik zase expresy zajizdejicimi do stanice Luhacovice (byt na modelu ve znacne zkracene podobe oproti skutecnosti... ale na druhou stranu neni to tak dlouho, co do Polska pres Lichkov jezdivala souprava 750+1xB).

Vzhledem k velikosti celeho kolejiste po sestaveni vychazi stanicni koleje ve viditelne stanici na cca 2x69 a 2x43 cm u dopravnich/manipulacnich (s moznym navysenim o par cm podle vysledne delky segmentu a utreseni koncove podoby krajiny) + cca 22 cm vytazna kolej. "Skryta" cast kolejiste je ciste formou kolejoveho rozvetveni, pro lokalku dve odstavne koleje, pro hlavni trat tri az ctyri. V teto casti kolejiste neni reseno objizdeni, otaceni souprav bez ridiciho vozu by bylo provadeno rucne, prenesenim lokomotivy na spravny konec soupravy.

Kliknutim si obrazky nactete v puvodni velikosti...
Obrázek

Obrázek

Jsem samozrejme otevren vsem pripadnym komentarum a pripominkam. Podoba to jeste neni rozhodne uplne finalni a jeste jsem nezacal stavet.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod milan ferdián » pon 11 led, 2010 2:56 pm

Bezdůvodně zpytuješ svoji duši.Každý z nás snaží urvat kousek místa pro sebe :D a když zasáhne vyšší moc (manželka),nezbývá člověku než přehodnotit své plány.
Vidím ,že jste si s Pavlem určitě hodně emailu přeposlali. :wink: Mě se tento návrh líbí a doufám ,že i Pavel též představí podobnou svoji verzi.
Jirko ,zkus najít ještě jinde nevyužitý prostor v bytě.Jak jsi viděl,já mám moduly uložené v úschovných nástavcích,které jsem si zhotovil na míru ,dle nábytku.Tyto nástavce byli původně určené pro segmentové kolejiště.Mělo tam být šest segmentů o délkách 1200mm*šíře 460mm*výška 270mm.Rozhlédni se a zapni svou technickou fantazii.Jak už jsem psal ,je též bydlím v bytě 2+1.Uvidíš,určitě najdeš další prostorové řešení. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod pavel » pon 11 led, 2010 4:34 pm

To víš Milane že něčím taky přispěji, ale ještě dotahuji návrh.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod juroH0 » pon 11 led, 2010 4:46 pm

Myslím že návrh je veľmi dobre vymyslený-teda mne sa pozdáva...I keď si myslím, že ak by sa našiel priestor tak by bolo dobré natiahnuť koľaje. Takže z môjho pohľadu super, prajem aby realizácia vyšla podľa Tvojich predstáv...

PS: ako si dosiahol, že ti Wintrack ukazuje dĺžku koľaje?
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JBr » pon 11 led, 2010 5:10 pm

juroH0 píše:PS: ako si dosiahol, že ti Wintrack ukazuje dĺžku koľaje?


V Menu Options polozka Screen, zalozka Item no. a tam zaskrtnout Lenght instead of item number with fle (nejak se jim tam nevlezlo cele flexi :)). Ukazuje to ale samozrejme jen delku flexi koleji.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod juroH0 » pon 11 led, 2010 5:40 pm

Ďakujem
k tomu "fle"... ekonomika reči nepustí... :D
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 11 led, 2010 9:38 pm

Ahoj
Trochu mi to připomíná moje staré kolejiště.
V rámci možností je to celkem rozumný způsob jak si zejezdit.
Neuvažoval jsi o propojení, resp. společných kolejích pro obě trati, ve skryté části? Nemusel bys přehazoat vygonky s vapencem a prazdne ručně.
Vápencový vlak zmizí po hlavní trati a světe div se, plné vozy jsou opět na lokálce. Vyrovnávka samozřejmě jezdí opačně.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod petrh » pon 11 led, 2010 9:58 pm

mas to Juro luxusni:) podle meho ukazka, ze v panelaku se clovek nema vzadavat a ze jde udelat minimalni reseni nejen v podobne mini panelu, plne smyslu i ve stisnenych podminkach...
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod Myšpulín » úte 12 led, 2010 7:40 am

Jen taková malá připomínka. Mám ten dojem, že radši chceš odbočku na širé trati než takhle u stanice, ale co kdybys místo levé výhybky na odvratnou kolej použil pravou ještě rovnoběžně s hlavní tratí (tedy přímo do šturcu). Bude to vypadat jako že původně lokálka vedla až do stanice, ale most to nepřežil a na nový, jak víme, nejsou prašulky. (Takto to je, pokud vím, např. v Rosicích u Pardubic).
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod JBr » úte 12 led, 2010 9:48 am

Myspulin: To neni uplne spatny napad. Na svah za sturcem by se dalo dat torzo pilire stareho mostu. Diky, rozhodne o tom zauvazuju, az dojde na stavbu :)
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod depo201 » úte 12 led, 2010 10:23 am

Tyhle nudle se mi prostě líbí

Já osobně bych bojoval za delší staniční koleje.... :)

Ale po delší době opravdu pěkný návrh.
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Pavel Dryml » úte 12 led, 2010 10:35 am

Myšpulín píše:Jen taková malá připomínka. Mám ten dojem, že radši chceš odbočku na širé trati než takhle u stanice, ale co kdybys místo levé výhybky na odvratnou kolej použil pravou ještě rovnoběžně s hlavní tratí (tedy přímo do šturcu). Bude to vypadat jako že původně lokálka vedla až do stanice, ale most to nepřežil a na nový, jak víme, nejsou prašulky. (Takto to je, pokud vím, např. v Rosicích u Pardubic).


To mě taky napadlo - jednokolejný most by nemusel být most, ale mostní provizorium postavené železničním vojskem na dobu než se seženou peníze, udělá projekt na nový most. V našich končinách se ale nechápe rozdíl slova provizorní a trvalý a proto tento most slouží už několik let.
(jako například mezi Znojmem a Šatovem a kdyby se na něj dala namontovat trolej, tak slouží dodnes.)
Jenom si myslím, že by i ze stanice měla védst druhá kolej k mostu.

Jo a Rosice jsou snad městskou částí Pardubic
H0, DCC, V epocha, ale končím u vznniku Carga
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Příspěvekod JBr » úte 12 led, 2010 11:27 am

depo201 píše:Já osobně bych bojoval za delší staniční koleje.... :)


Jo, ja bych je taky rad, Pn se 4 sypaky je kompromis az na pudu... :oops: Ale tech 360 cm celkove je bohuzel aktualne danych moznosti skladovani a prostorovymi moznostmi pri sestaveni celeho kolejiste. Jeste jsem mel vymysleny takovy doplnujici modulek, ktery by se vecpal doprostred nadrazi a prodlouzil stanicni koleje o cca 40 cm (tj. celkem na 4 metry), jen jsem zapomnel (ja blbec :roll:) pocitat s nabytkem v mistnosti a uz bych se tam se sestavenym kolejistem nevlezl. Moje zena je velmi tolerantni tvor, ale prehradit cely obyvak a jeste vlezt dvermi do kuchyne, to uz by asi neustala... :)
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod depo201 » úte 12 led, 2010 1:30 pm

JBr píše:
depo201 píše:Já osobně bych bojoval za delší staniční koleje.... :)


Jo, ja bych je taky rad, Pn se 4 sypaky je kompromis az na pudu... :oops: Ale tech 360 cm celkove je bohuzel aktualne danych moznosti skladovani a prostorovymi moznostmi pri sestaveni celeho kolejiste. Jeste jsem mel vymysleny takovy doplnujici modulek, ktery by se vecpal doprostred nadrazi a prodlouzil stanicni koleje o cca 40 cm (tj. celkem na 4 metry), jen jsem zapomnel (ja blbec :roll:) pocitat s nabytkem v mistnosti a uz bych se tam se sestavenym kolejistem nevlezl. Moje zena je velmi tolerantni tvor, ale prehradit cely obyvak a jeste vlezt dvermi do kuchyne, to uz by asi neustala... :)


Není pak lepší udělat normovaný modul stanice, tak jako milan.

Zkusil bych na ženu s větou..."....jestli mě máš alespoň trošku ráda" :lol:
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod JBr » úte 12 led, 2010 3:40 pm

depo201 píše:Není pak lepší udělat normovaný modul stanice, tak jako milan.


No, z meho pohledu neni. Pokud bych delal normovany modul se stanici, tak skoncim u sousedu :)
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: KuroSV a 1 návštěvník