NADĚJE TT 330*60

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

NADĚJE TT 330*60

Příspěvekod chameleon » ned 01 bře, 2009 5:13 pm

Tak po delším trápení a vašich radách jsem změnil svůj původní návrh a došel jsem snad do finále :? Snad budou ku prospěchu následující změny:
- rozměr segmentů jsem změnil z 100x60cm na 110x60cm, abych mohl vylepšit horní nádražíčko na lokálce a výrazněji překopat hlavní nádraží
- prodloužil jsem staniční koleje hl.nádraží určené pro lokálku, tj. koleje 3 a 5.
- aplikoval 2místnou remízu a upravil depo. Remízu mohu i změnit na jednomístnou, pokud Vám depo připadne divné...počítám totiž, že když se stavba povede, a bude chuť, budu pokračovat dalšími segmenty - z hlavní stanice udělám průjezdnou a vyrobím další nádraží s větším depem - samozřejmě dle možností v budoucnu... :wink: CO VY NA TO?

330x60.jpg
330x60.jpg (104.56 KiB) Zobrazeno 8773 krát

Díky!
PS: řeka bude OK, klesání do SN mám propočítané..
PS2: líbí se mi, když do nádraží vede více tratí (hlavní,lokálka,vlečka..), proto jsem i chtěl zanechat to zaústění lokálkové tratě z boku do stanice..
Naposledy upravil chameleon dne pon 01 lis, 2010 4:06 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod Jarda H. » ned 01 bře, 2009 5:47 pm

Plánek skutečně dobrý, protáhl jsi díky umístění výhybky v koncové stanici hned "za řeku" staniční koleje - dobrý ! Povedlo se ti to dotáhnout k fajnovému konci :lol: :!:

Jednu připomínku přece jen mám - depo ! Důvodem je tvé konstatování (a já věřím, že tě to chytne a časem přistavíš další segment /-y), že v další větší stanici uděláš VĚTŠÍ DEPO ! Nic proti tomu záměru, ale pro ten případ bych ve stávající stanici depo upravil na remízu pro nocující stroje :arrow: tohle depo už je "větší" a dvě depa ve stanicích za sebou, ... no nevím co na to odborníci z branže :?:

Celkově tobě dík za nápad, jak si poradit doma při abnormálně úzkém prostoru !!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Myšpulín » pon 02 bře, 2009 7:23 am

No, dobrý. Pro zajímavější dopravní situace bych popřemýšlel o posunutí výhybky z třetí koleje na lokálku až do první koleje a do třetí dát místo ní angličana. Ale to jen pro lepší vyřádění se s provozem. Je fakt, že podle umístění staniční budovy by tam ty výhybky trochu překážely.

P.S. A kam se ztratila TéTička? :lol:
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod Martin HO » pon 02 bře, 2009 8:46 am

Hezké, jedině bych měl obavy z odpojování soupravy (vagonů) v obloukové koncové stanici. Předpokládám, že se bez toho neobejdeš a že nebudeš odpojovat ručně, ale i tak.
Martin HO
 

Příspěvekod pavel » pon 02 bře, 2009 8:34 pm

Musím jedině pochválit.Dopracoval jsi to výborně , jen mě zajímají užitné délky staničních kolejí hl.stanice.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod chameleon » úte 03 bře, 2009 5:42 pm

Jarda H. píše:Jednu připomínku přece jen mám - depo !

Jardo napadlo mě, že bych ho udělal v tuto chvíli raději takhle větší. A pokud v budoucnu postavím poblíž větší a modernější, tak tohle nechám zchátrat (drsnou patinou, zasypáním popelových jam, demolicí...) jako ve skutečnosti :D

A díky moc za tvé pochvaly !!
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod chameleon » úte 03 bře, 2009 5:47 pm

Martin HO píše:Hezké, jedině bych měl obavy z odpojování soupravy (vagonů) v obloukové koncové stanici. Předpokládám, že se bez toho neobejdeš a že nebudeš odpojovat ručně, ale i tak.

Martine ikdyž bude vše řízeno digitálně, tak u odpojování zůstanu u ručního :? V tt velikosti je to docela problém - teda co jsem se zatím dočetl (extra dekodéry zimo + instalace mechanismu a ještě ne do každé loko je to možné... nebo přes elektromagnety na daném místě v kolejišti..). Asi tedy spíš zapojím ruce a budu doufat že to v budoucnu někdo efektivně vyřeší.. :?
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod chameleon » úte 03 bře, 2009 5:51 pm

Myšpulín píše:No, dobrý. Pro zajímavější dopravní situace bych popřemýšlel o posunutí výhybky z třetí koleje na lokálku až do první koleje a do třetí dát místo ní angličana. Ale to jen pro lepší vyřádění se s provozem. Je fakt, že podle umístění staniční budovy by tam ty výhybky trochu překážely.

P.S. A kam se ztratila TéTička? :lol:


Přemýšlel jsem nad tím dlouhou dobu, nakonec jsem ale došel k tomuto provedení nádraží.. Totiž bych téměř rozpůlil 1. kolej, atd
Napíšu ti zítra podrobněji do SZ :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod Jarda H. » úte 03 bře, 2009 5:59 pm

chameleon píše: ..... že bych ho udělal v tuto chvíli raději takhle větší. A pokud v budoucnu postavím poblíž větší a modernější, tak tohle nechám zchátrat (drsnou patinou, zasypáním popelových jam, demolicí...) jako ve skutečnosti :D .....


Tak to je velmi dobrý nápad :idea: , tohle mne nenapadlo :oops: Určitě tím vznikne zajímavé zákoutí !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod chameleon » úte 03 bře, 2009 6:01 pm

pavel píše:Musím jedině pochválit.Dopracoval jsi to výborně , jen mě zajímají užitné délky staničních kolejí hl.stanice.

Pavle díky za pochvalu, a posílám info:
5 - 83cm
3 - 83cm
1 - 133cm
2 - 127cm
4 - 102cm

Pro lokálku je max. povolená délka soupravy vzhledem k stoupání úvratěmi 50cm. A napadl mě dotaz - Jak se v reálu měří délka soupravy? Počítají se vagóny dle tabulek?
Totiž mě napadá jestli na kolejích 5 + 3, kde se odjíždí na lokálku, bych nemohl aplikovat speciální námezník navíc - který bude ukazovat max. povolenou délku soupravy, tj. těch 50cm.. Nebo nic neznačit a zvolit si nějaký terénní bod v blízkosti?
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod milan ferdián » úte 03 bře, 2009 6:27 pm

chameleon píše: A napadl mě dotaz - Jak se v reálu měří délka soupravy? Počítají se vagóny dle tabulek?


Délka vlaku se počítá dle počtu náprav.Na jednu nápravu dvouosových vozů se počítá s půměrnou délkou 5 m.Podvozkové vozy se počítají jako třínápravové,pro lokomotivu se předpokládá zpravidla 20m.Každá trať má stanovený normativ počtů náprav a jsou uvedeny v dodatku jízdního řádu.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

dlzka vlaku

Příspěvekod andrejH0 » úte 03 bře, 2009 9:11 pm

este pridam...tych 5m je aj pre 4 osovy nakladny vozen teda pre rozny nakladny vozen. sice u nas nejazdia 6 osove bezne a viac ose su uz solo suprava u tkorych je dolezity napravovy tlak.
osobne a rychliky su polda poctu voznov ale maximum co je je 450 m ..to jest dlzka peronu maximalna. este plus lokomotiva.
ak viac info tak doporucujem sa obratit na knihu teda skriptum ZELEZNICEN STANICE A UZLY vydane v CVUT Praha.sice mozno ked s aporiadne pozremaj ju doma niekde najdem.
teraz sa to riadi podla europskych noriem....teda moderne STN EN alebo CSN EN a k tym pristup je tazsi....ja mam len k TC EN 256 co je na slovensku ale to som uz v inych detailoch co k modelarine vobec nepatria.
H0, ČSD, IV 1985 - 1990, digital
andrejH0
 
Příspěvky: 77
Registrován: úte 27 led, 2009 7:34 pm
Bydliště: SR Sekule

Příspěvekod pavel » úte 03 bře, 2009 9:29 pm

Délky kolejí máš co se týče modelovosti v pohodě - tedy pokud nebudeš chtít časem nádraží udělat "vyššího" řádu a tahat tam delší soupravy. To by pak doporučil vložit ještě mezikus cca 50 cm. Už se těším na případnou fotoreportáž ze stavby :wink:
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod Radek » čtv 10 pro, 2009 7:57 am

Probrala se tu už spousta plánků, ale ukázek realizace je jako šafránu. Chameleon věrný svému nicku stojí nenápadně v koutě a to je myslím škoda.
http://jirkovott.rajce.idnes.cz/Stavba_Kolejiste/
Klidně se chlub, když je čím :wink:
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Příspěvekod milan ferdián » pon 14 pro, 2009 4:07 pm

Radek píše:Probrala se tu už spousta plánků, ale ukázek realizace je jako šafránu. Chameleon věrný svému nicku stojí nenápadně v koutě a to je myslím škoda.
http://jirkovott.rajce.idnes.cz/Stavba_Kolejiste/
Klidně se chlub, když je čím :wink:



Jirko,ty tajnustkáři :wink: .Kdybych si nevšiml Radkovi poznámky,tak ani nevím,že už stavíš. :D :D :D Ten plotr mě hodně zaujal.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků