V březnu jsem byl opět na návštěvě mého kamaráda, který má N-kové kolejiště a snaží se zachytit trať mezi Berounem a Srbskem a snad jednou Karlštejnem. Kolejiště vede podél zdí místnosti, takže zabírá minimum prostoru a zároveň není problém si kdykoliv jít pro reálnou inspiraci. V mém zaměstnání, jakožto designer, též raději dělám něco, kde se mohu inspirovat, než vše vymýšlet od 0. Znovu jsem tedy usedl k programu Scarm a postupně začal kolejiště vymýšlet. Po několika úvahách padla finální volba na úsek trati, který mám též poblíž a mohu se tak jít kdykoliv inspirovat. Samozřejmě jsem musel provést nějaké úpravy, ale v celkových proporcí daný úsek si myslím, že docela odpovídá. Níže proto přikládám jeho finální podobu, s kterou jsem již spokojen. Jde o trať PRAHA Řeporyje

Kolejiště díky získanému prostoru mohu vést po obvodu místnosti, čímž by měla být zachována prostorová nenáročnost. Zároveň jsem zachoval jeho možnost rozebrání a uskladnění do nějaké skříně, jelikož jej mám rozložený do několika segmentů, takže podle chuti mohu též pracovat jen na vybraném kousku. Trať v podstatě na obou koncích tvoří nádraží, takže obsluha dvou lidí, kteří si mohou posílat vlaky je zajištěna. V případě "kochacího" módu, budou obě strany osazeny vratnými smyčkami. Nádraží v podstatě vycházejí ze současné podoby, jen u Řeporyj jsem se rozhodl částečně zachovat již zrušenou vlečku, která mi tak umožní odstavovat vagóny a zároveň si zde hrát s posunem a stavbou souprav. Model bych rád zasadil do současného období.
Stále procházím toto fórum a pročítám si všemožná témata a přímo hltám nejrůznější rady, tipy jak co dělat, případně kde se inspirovat apod., takže neváhejte a klidně mi pište i sem


Závěrem jednotlivá data:
1. rozměry: 4100 x 350 (600) + 4200 x 350 mm
2. rozchod: TT 1:120
3. převládající období: epocha V-VI.
4. kolejivo: Tillig + přestavníky MP1
5. ovládání: Analog