Ahoj,
Děkuji za pochvalu, ačkoli nevím, jestli si ji zasloužím. Ve srovnání s některými zdejšími modeláři včetně Tebe si občas připadám jako patlal.
Co se týká SN, jsou to dvě stanice řazené za sebou. Nejdůležitější pro provoz je Výhybna Vítkov. celá jednokolejná trať tvoří vlastně okruh, který je propojen dvěma spojkami ve zmíněném Vítkově. Vítkov tak okruh dělí na dvě smyčky. V jedné jsou SN a v druhé viditelná část.
Moduly tvoří většinu viditelných tratí a stanic vč. lokálky. Bez modulů se v podzemí jezdit dá, ale stojí to za houby, protože chybí druhá smyčka, ze které jsou jen kusé koleje. Proto když potřebuju něco udělat a nechci se rozptylovat ježděním, rozeberu moduly, aby mě to nelákalo
Zkusím přiložit upravený obrázek skrytých částí, třeba pomůže:
Tratě z Bečova víceméně vedou skrytě a klesají po obvodu místnosti, až se potkají ve Vítkově a společně vedou k SN, kde se opět rozběhnou do předního resp. zadního SN. SN jsou na opačném zhlaví propojeny, takže tvoří smyčku.
Nevýhodou je potřeba udržovat v každém SN jednu průjezdnou kolej. V SN jednosměrný provoz, abych se vyhnul kolizím.
Co mi vadí je poměr viditelných a skrytých tratí. přemýšlel jsem o různých úpravách (např. odkrytí dvoukolejného klesání mezi Vítkovem a SN, instalaci trolejí a za Vítkovem vybudování smyčky paralelní k viditelné části - pro elektrické lokomotivy a zmatení pozorovatelů), ale zatím jsem nepřišel na nic co by mě přesvědčovalo, že výsledek nebude příliš překombinovaný.
Takže to zatím nechávám na dobu po přestěhování do nového domu, jenže ten musím napřed dodělat.