Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 11 čer, 2008 8:07 am

Rozhodl jsem se "pochlubit" se svým návrhem kolejiště, které jsem plánoval domů, kde buduju nad novým bytem prostor pro modely. Předem musím upozornit, že plánek je jedním z řady, Předcházelo mu dost jinýchzřejmě a už není poslední, protože mám rozpracovaný další, který uveřejním jen co ho domaluju. Nicméně základní koncepce je hodně podobná. Taky upozorňju, že si nekladu, žádný termín na dokončení, protože vím, že je to opravdu VELKÉ kolejiště.
Napřed popíšu místo, které mám k dispozici. Celý prostor je vlastně dlouhá nudle dlouhá skoro 12,0m, šířka je 3,60m, jenže kolmé stěny jsou vysoké jen 70cm, pak už je šikmá střecha o sklonu cca 45°, takže výška pod hřebenem je něco málo přes 2 m. Kvůli šikmým stěnám plánuju zúžení viditelné části kolejiště o cca 30cm z každé strany kolmou kulisou, za kterou budou ovšem schované stoupací tratě. Výška základní roviny (nejnižší viditelný bod kolejiště – místo kde rám opouští říčka) je cca 70 cm nad podlahou. Jako základní parametry pro stavbu jsem si stanovil délku aspoň dou dopravních kolejí ve stanicích hlavní trati min. 2,5 m, poloměry min. 610 (výhybky Peco) pro viditelnou a 430 (smyčky) pro skrytou část nicméně u vech tří parametrů platí čím víc tím líp. Maximální stoupání pro viditelnou část je cca 17%o pro hlavní trať, 28%o pro lokálku. Ve skrytých úsecích je max. 35%o.
Základem provozu je mezistaniční provoz doplněný krátkou lokálkou. Pak jsem si říkal, že dvukolejka má taky své kouzlo, ale nechtěl jsem kvůli velikosti dělat nádraží na dvoukolejné hlavní trati, tak dvoukolejka kolejištěm pouze prochází. Uvažuji o automatickém provozu na dvoukolejce, ale i zbytek je opravdu rozsáhlý a to byl jeden z důvodů, proč jsem už dřív vyvolával diskuzi o tom co se ještě dá, nebo nedá v jednom uřídit, je i strach, že jsem si toho vymyslel trošku moc.
I když se snad dočkám pomocnice(-ka) a výpravčí(ho) a plánuju, že provoz „opravdu naplno“ bude jen když se sejdeme s kamarády, nevím jestli to není příliš megalomanský plán. Uvědomuju si, že kromě viditelných stanic se budou muset nějak řídit i stanice skryté. Budu rád, když napíšete svůj názor.
Tak dost techniky (a realty) a hurá do snů :) :)
Ocitáme se před 28 roky v r. 1980, parní trakce má už odpískáno. Nicméně v zapadlých koutech železniční sítě, kam nedohlédne bdělé oko soudruhů kontrolorů z Prahy a „kraje“ ještě přežívá pár posledních lokomotiv. Na jejich místa sice už nastoupily motorové lokomotivy, v našem kraji zejména Čmeláci“, „Brejlovci“,„Tranzistoři“ a „Sergeje“, ale i motorové lokomotivy mají občast „roupy“ tak tu a tam, přeci jen ještě Ušatá nebo Kremák zajedou vypomoct na vlečku, na posun, nebo dokonce na vlak. Kovošroty si dávají načas a tak na odstavných kolejích dep postávají nešťastné parní lokomotivy, které už dosloužily. Doufají (většinou marně), že se jich ujmou nějací nadšenci, svazáci nebo pionýři, kteří pod zástěrkou uchování historie uchrání před neslavným koncem pod plameny autogenu. Tratě jsou plné vlaků, po silnicích hrkají autobusy ŠL11, mezi nimi se tu a tam objeví nablýskaná Škoda 120 GLX…
My jsme zrovna nad předměstím většího okresního města kdesi v Čechách ne moc daleko od hranic. Mezi zástavbou, která pokračuje směrem k centru a průmyslovými podniky, je předměstské nádraží na jednokolejné, ale důležité trati s motorovou trakcí. Jedná se o obyčejnou průjezdnou stanici střední velikosti, s 5 dopravními kolejemi a několika vlečkami do přilehlých továren a skladů. Kousek od nádraží vede hlavní dvoukolejná trať, která mizí společně s jednokolejkou mezi zástavbou směrem k centru a hlavnímu nádraží (mimo kolejiště resp. skryté nádraží), odkud obě dál pokračují. Dvoukolejka do vnitrozemí a jednokolejka už jen jako místní trať, která vzpomíná na bývalou slávu.
Přestože je naše nádraží poměrně malé, je zde středně velké depo. Vzniklo kdysi zároveň se stanicí, když se stavitel hlavní tratě K.k. Westböhmenbahn nedohodl se stavitelem druhé trati‚Östereich Süd-Nordbahn na společném nádraží, proto vznikly dvě nádraží se dvěma výtopnami. Dnes je výtopna, pardon vlastně lokomotivní depo, na hlavním využíváno pro elektrickou trakci, zatímco na předměstí dnes dominují motorové lokomotivy a dožívají zbytky vybení po parním provozu včetně několika odstavených parních lokomotiv (včetně vytápěcího kotle).
Ve stanici je kromě manipulační koleje u skladiště a volné skládky miniaturní „ranžírek“ resp. 3 třídící koleje bez „hrbu“ kde se řadí zejména místní zátěž z vleček (Marila, strojírny a Prefa) a Mn vlaků. Taky se zde ráno končí osobní soupravy z přímých dělnických vlaků, které vozí zaměstnance do továren bez přestupu na hlavním. Bohužel občas citelně chybí odstavné koleje, takže odstavené soupravy blokují dopravní kolej. Ve stanici jsou výhybky přestavovány drátovody ze stavědel na zhlaví a jsou zde sdružená odjezdová návěstidla.
Trať opustí stanici a kousek za vjezdovým návěstidlem překračuje údolí říčky, a dvoukolejnou trať, která pokračuje údolím kdoví kam. Stále stoupá po úbočí kopců, aby dospěla k vrcholovému tunelu, kterým proklouzne na druhou stranu horského hřebene. Zde překročí hluboké údolí říčky, kterým by měla sestoupat do podhůří. Za mostem odbočuje z hlavní trati lokálka, které vede dál do hor.
Za odbočkou začíná hlavní trať strmě klesat. Na sklonících se objeviují dvoumístná červená čísla. Trať při klesání využívá údolí bočních přítoků říčky k rozvinutí trasy. Přesto se Potoky spěchají z kopce v divokých peřejích mezi skalami na kterých se střídají lesy se skalnatými úseky a horskými loukami a pastvinami. Hlavní trať přejede mst přes říčku, a vchází do malé stanice se dvěma dopravními kolejemi a jednou kolejí manipulační.
Stanice slouží především ke křižování vlaků na dopravně vytížené trati. Mimořádně se zde k těžkým nákladním vlakům přivěšují postrkové lokomotivy. Parní lokomotivy tu kdysi dobíraly vodu před dlouhým stoupáním. Dnes je objekt vodárny spolu s dalšími stavbami využíván traťovkou, která tu má i svojí kolej, kde parkuje MUVku. Stanice leží na kraji poměrně velké vsi, takže tu hlavně po ránu nastupuje hodně cestujících, kteří pospíchají do práce, nebo do školy. S nákladní dopravou už je to slabší, kromě uhlí a občasné nakládky kusového zboží tu pohyb nákladních vozů zpestřuje už jen vlečka k objektu ZZN (zemědělské zásobování a nákup), nicméně díky husté dopravě „nákladů“ na trati se místní výpravčí rozhodně nenudí. Je to nejmodernější stanice na trati. Už je zde už „releovka“. Hlavní trať mizí v krátkém tunelu a pokračuje dál podhůřím kamsi k průmyslovým městům ve výběžku hranic a přes hraniční přechod do Německa.
Místní trať poté co odbočí z trati hlavní vjíždí do malé zastávky s nákladištěm uprostřed lesa. Zastávka slouží předevím houbařům a výletníkům, protože vesnička je až za lesem, zato se tu pravidelně nakládá dřevo z okolních lesů a občas vojáci (kvůli utajení). Trať dále pokračuje horskou krajinou, překračuje pár říček a končí ve stanici, která patří k městečku jménem Vlastina Huť. Ta leží opravdu blízko od státních hranic, přesto zde žije cca 4500 obyvatel, nepočítaje v to velikou vojenskou posádku. Navíc je zde významná sklárna, která zaměstnává nejen lidi ze širokého okolí, ale také místní železniční trať, protože návoz sklářského písku, uhlí, přepravek a odvoz sklenářských výrobků (zejména lahví pro pivovary i sodovkárny) tvoří podstatnou část nákladní přepravy na lokálce. Jinak je v městečku jen pár menších závodů, které vlečky nepotřebují a své přepravní potřeby řeší nakládkou ve stanici…
Poslední část lokálky už není v plánu a počítám s tím, že bych využil stávající kolejiště s menšími úpravami a případně moduly, kterými chci začít.
Tak, a teď zpátky do reality. Přede mnou je holá půda, která potřebuje vymalovat (naštěstí už zateplená) a položit nějakou vhodnou krytinu na podlahu. Uprostřed půdy leží stávající kolejiště rozložené na jednotlivé díly. Jestli k němu chci něco připojit mám na příštích deset let (nejmíň) co dělat.
A abych nezapomněl, tady je Plánek
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne pon 02 úno, 2015 11:53 am, celkově upraveno 3
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1595
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Michal Dalecký » stř 11 čer, 2008 8:20 am

Chjo, zase krasny prostor pro krasne kolejiste. Michale, z meho pohledu je to super. Jak namet, tak provoz. Nemen vubec nic a pust se do stavby. Budeme se tesit na jeji prubeh. Velmi pekne a zavidim ti ten prostor.
:: H0, DCC, III-IV :: http:www.modely.biz :: http://magazin.modely.biz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1380
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 11 čer, 2008 8:44 am

Michal Dalecký píše:Chjo, zase krasny prostor pro krasne kolejiste. Michale, z meho pohledu je to super. Jak namet, tak provoz. Nemen vubec nic a pust se do stavby. Budeme se tesit na jeji prubeh. Velmi pekne a zavidim ti ten prostor.

Přiznám se, že už když jsem plánoval rekonstrukci staré půdy na bydlení byl v plánu prostor pro kolejiště a takhle to nakonec vyšlo.
Všechno musí jít popořadě, momentálně jsou na řadě schody a zábradlí nad otevřenou částí. Přece jen s modely v ruce se po žebříku leze blbě.
Nějaké změny asi budou, při plánování jsem nějak opomenul, že když budu mít místo na kolejiště, tak mi zbytek rodiny nebude schvalovat modelaření v kychyni jako doteď (nehledě k tomu, že svěrák ani stojan na vrtačku ke kuchyňské lice nepřichytím bez újmy na zdraví ze strany partnerky), tak do daného prostoru musím neějak napasovat pracovní stůl.
Pokud by někomu chybělo ztvárnění skryté části předpokládám že sjedu za kulisou a pak "tobogány" o cca 30-50cm k podlaze, kde bych rád udělal SN ve formě takové vitrínky naležato nebo lépe šuplíku (šuplíkové nádraží viz knížku V.Zusky Modely železnice v terénu) s deklem proti prachu z plexiskla kvůli vizuální kontrole bez použití kamer a podobných vyfikundací.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1595
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod marwin » stř 11 čer, 2008 10:10 am

Mas to moc pekny. Hlavne to velke nadrazi je k sezrani:), uz tam vidim ten provoz. Mozna bych vyhodil tu dvojkolejku, na muj vkus je to uz moc nahustene... Drzim palce se stavbou, je to opravdu velky projekt, vim o cem mluvim jedno takovedle kolejiste doma stavime:).
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 550
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod juroH0 » stř 11 čer, 2008 10:26 am

podla mna je to uplne super :D a suhlasim s M.D. a to nemenit nic...
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 786
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod TomBart » stř 11 čer, 2008 1:12 pm

No takže:
v první řadě máš variantu stejnou jako jsem si vybral i já. možná víš http://www.tombart.wz.cz/HO-tomas_bartosA.htm a dá se říci, že jsi v podobné fázi. Představa je jasná, plánek vcelku taky, půda zateplená, schodiště montuju zítra a definitivní podlahu dělám na konci srpna, aby dřevěnej strop seschnul co nejvíc a na zimu se to vše rozjede. Proto mám pár technických otázek, který jsem musel řešit i já.
za 1. řešil jsi skrytá nádraží. rám máš 70 cm na podlahou. Pokud spirálou dolů tak bacha na stoupání a hlavně bacha na dobu sjezdu a výjezdu souprav. Osobně to musím řešit tak, že spirála musí být dvokolejná a dělená ještě nahoře v případě jednokolejky, protože jízda vlaku by byla nekonečná. Skryté nádraží musím mít na rámu na podlaze tak, abych si na něho mohl stoupnout, co ty?
za 2. přímo související s bodem 1. přístup do schovaných částí. kolejiště na rámu? ten má taky nějakou výšku. Musím to řešit tak, že skryté kolejiště na zemi a musím po něm líst, abych se dostal do tunelů na kolejišti. Jen doufám, že se nestane to, že mi vypadne někde něco na výjezdu ze skrytýho a abych proto dolezl, tak budu muset vyklidit celej skryták, ale nebude kam, když bude ucpanej výjezd. Jak to budeš řešit ty?
za 3. nenašel jsem systém ovládání. digitál nebo analog nebo oboje?
za 4. koukal jsem na plánek. vyčetl jsem, že máš půdu 12 m a plánek mi přijde jen jako část a ještě k tomu tam je kota něco kolem 7 m. jak to přesně je?
za 5. řešil jsi pozadí? Postupem času se mi líbí to co měl Michal Dalecký, tedy fotka od traimanaiaka, ale jak ve skosených stěnách?

Není to kompromitující ani ti nechci cpát svůj návrh, ale tohle jsou asi základní problémové body na které jsem narazil a zajímalo by mě, jak jsis s tím poradil. Doufám, že aktuální fotoreportáže ze stavby budeš dávat někam na web abych mohl sledovat jak jsi daleko a případně porovnávat :o))
Zatím TB

PS: konečně po dlouhé době se tu dá bavit o nějakém opravdovém návrhu a plánku kolejiště a ne jen o bezhlavých deskových plackách
TomBart
 
Příspěvky: 448
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 11 čer, 2008 2:26 pm

Ahoj Tome,
taky to vezmu popořadě.
TomBart píše:No takže:
v první řadě máš variantu stejnou jako jsem si vybral i já. možná víš http://www.tombart.wz.cz/HO-tomas_bartosA.htm a dá se říci, že jsi v podobné fázi.Představa je jasná, plánek vcelku taky, půda zateplená, schodiště montuju zítra a definitivní podlahu dělám na konci srpna, aby dřevěnej strop seschnul co nejvíc a na zimu se to vše rozjede.
Ten tvůj plánek jsem už viděl, i jsem Ti psal do návštěvní knihy. Myslím, že jsi dál, já ještě nemám schody ani objednaný. Navíc jak jsem zmínil tenhle plánek je jen takový návrh. Samotná myšlenka je stará už skoro rok, neprezentoval jsem ho, protože nebyl v publikovatelné podobě a pořád tak nějak dozrával. Až někdy v dubnu jsem ho poslal k posouzení Milano Ferdinovi. Vzhledem k tomu, že vznikl ještě před tím ,než jsem se dozvěděl, že čekáme přírustak do rodiny, tak se může stát, že dojde ještě k výrazným změnám. Některé jsou už v novém plánku, který čeká na překreslení do publikovatelné podoby (určitě udělá radost Marwinovi, protože je bez dvoukolejky :) )
TomBart píše:za 1. řešil jsi skrytá nádraží. rám máš 70 cm na podlahou. Pokud spirálou dolů tak bacha na stoupání a hlavně bacha na dobu sjezdu a výjezdu souprav. Osobně to musím řešit tak, že spirála musí být dvokolejná a dělená ještě nahoře v případě jednokolejky, protože jízda vlaku by byla nekonečná. Skryté nádraží musím mít na rámu na podlaze tak, abych si na něho mohl stoupnout, co ty?

Počítám s delší dobou pro jízdu vlaku do SN. Vlastně by tím měla být simulována jízda do další stanice, protože mám vlastně obě stanice z jedné strany ukončené tunelem do SN.
TomBart píše:za 2. přímo související s bodem 1. přístup do schovaných částí. kolejiště na rámu? ten má taky nějakou výšku. Musím to řešit tak, že skryté kolejiště na zemi a musím po něm líst, abych se dostal do tunelů na kolejišti. Jen doufám, že se nestane to, že mi vypadne někde něco na výjezdu ze skrytýho a abych proto dolezl, tak budu muset vyklidit celej skryták, ale nebude kam, když bude ucpanej výjezd. Jak to budeš řešit ty?

No počítám s tím, že by SN bylo vlastně v takové bedně, s tím, že horní dekl by byl rozdělen přepážkami, které mě unesou na díly s plexi víky. Samotné nádraží by mělo být pouze v přední části prostoru, takže za ním bych měl mít místo na opření ruky nohy nebo pozadí
TomBart píše:za 3. nenašel jsem systém ovládání. digitál nebo analog nebo oboje?
Zatím to vypadá na řízení loko digitálem a stanice analogově
TomBart píše:za 4. koukal jsem na plánek. vyčetl jsem, že máš půdu 12 m a plánek mi přijde jen jako část a ještě k tomu tam je kota něco kolem 7 m. jak to přesně je?
Půda je v plné šířce dlouhá cca 7,5 m. Dál je půda zleva (při pohledu na plánek) vykousnutá, a se zábradlím, protože tam je obývák, který by měl být otevřený až do střechy. Takže dál pokračuje půda vlastně jako galerie nad obývákem až ke schodišti, které je na konci. Původně jsem uvažoval o pracovní stole, právě na galerii, ale pak jsem si uvědomil jak to vypadá, když něco dělám a radši ho přesunul do zadní části půdy. Po pravé straně měla pokračovat lokálka podél zdi na segmentech (modulech), které jsou součástí stávajícího kolejiště (nebo začnou vznikat) až do (už existující) koncové stanice.
TomBart píše:za 5. řešil jsi pozadí? Postupem času se mi líbí to co měl Michal Dalecký, tedy fotka od traimanaiaka, ale jak ve skosených stěnách?

Právě proto chci obětovat část prostoru a předsunout kulisu o cca 30cm, pak mi zbývá pár (cca10-20) cm kolmé stěny, kde by mělo být samotné pozadí a na šikmině už jen "nebe". Zkoušel jsem si nakreslit, pozadí nanečisto na šikmo, ale moc se mi nepodařilo.
Fotografické pozadí se mi taky moc líbí, dokonce jsem si nafotil několik pěkných panorámat, ale Vlasta (přítelkyně) se nabídla, že namaluje pozadí na míru. Malovat opravdu umí, tak to s ní zkusím :D
TomBart píše:Není to kompromitující ani ti nechci cpát svůj návrh, ale tohle jsou asi základní problémové body na které jsem narazil a zajímalo by mě, jak jsis s tím poradil. Doufám, že aktuální fotoreportáže ze stavby budeš dávat někam na web abych mohl sledovat jak jsi daleko a případně porovnávat :o))
Zatím TB

No co se týká tvorby webu, umím to jen "postaru" v html a pokaždý se s tím hrozně vyvztekám, ale když bude co, tak to zveřejním.
-MiŠ-
PS: Mě se taky líbí větší kolejiště, třeba Tvoje, nebo P.Zitka, ale začínal jsem právě s "plackou"[/quote]
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1595
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Jarda H. » stř 11 čer, 2008 2:59 pm

TomBart píše:..... konečně po dlouhé době se tu dá bavit o nějakém opravdovém návrhu a plánku kolejiště a ne jen o bezhlavých deskových plackách


Když je prostor, tak je to paráda :!: Ale když v bytě počítáš každý centimetr :cry: .... a jiný prostor není :?
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2519
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod milan ferdián » stř 11 čer, 2008 6:39 pm

Ano tento návrh od Michala znám,bavili jsme se o tom,ale netušil jsem ,že už je tak daleko.
Jardo i ty menší budou :D .
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9488
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Michal Dalecký » stř 11 čer, 2008 6:48 pm

Jen k tomu pozadí a kulise. Tak si schovej skryta nadrazi prave za tu kulisu. Pak odpadnou ty spiraly a na 30 cm se ti vejdou 5-ti kolejne skryte stanice po obvodu celeho kolejiste :). Toto reseni je podle mne vyhodou pro pudni prostory.
:: H0, DCC, III-IV :: http:www.modely.biz :: http://magazin.modely.biz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1380
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Jarda H. » stř 11 čer, 2008 7:10 pm

milan ferdián píše:..... Jardo i ty menší budou :D .


Milane, můj povzdech :) byl nad prostorem, nad těmi (pro mne) chybějícími centimetry, prostorem ! Určitě to nebylo zavzdychání nad tím, že plánek není, respektive že je stále ve vývoji :lol: :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2519
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod TomBart » čtv 12 čer, 2008 7:29 pm

Michal Šuhajda: moc si nedokážu představit tu bednu, ale princip asi chápu. No, jsem zvědavej. dneska jsme úspěšně skolaudovali a zatím nasucho namotovali schody, tak se už těším až začnu. Ikdyž stejnak začínáme v kroužku, ale to je takové překvápko.....
Tak třeba někdy přijet a uvidíš, o kolik jsem dál. Pokud čekáte první přírustek, tak počítej s tím, že jestli ted máš málo času na modely, tak potom už nebudeš mít vůbec žádnej a jestli budete mít kobylku stejnou jako jsou ty naše, tak se od nich netrhneš ani v noci :o))

S těma deskovitejma kolejiště jsem to nemyslel zle, ale je tu spousta diskuzí ohledně návrhu a tak, přitom mi všechna přijdou stejná a kdyby si dotyčný sehnal 50 plánků od Malé železnice, tak by asi udělal líp. je to vše na stejné brdo. Tenhle plánek už má hlavu i patu a je vidět, že autor o tom něco ví a ne že dává točnu na tříkolejnou stanici, kde je evidentní, že tu točnu tam prostě musí za každou cenu mít.
TomBart
 
Příspěvky: 448
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod Jarda H. » čtv 12 čer, 2008 7:51 pm

TomBart píše: ..... kdyby si dotyčný sehnal 50 plánků od Malé železnice, tak by asi udělal líp. je to vše na stejné brdo. Tenhle plánek už má hlavu i patu a je vidět, že autor o tom něco ví a ne že dává točnu na tříkolejnou stanici, kde je evidentní, že tu točnu tam prostě musí za každou cenu mít.


Je to věc názoru a pohledu každého jednotlivce - mně osobně zase většina těch "50 plánků" připadá jako vlakodrom a ježdění kolem dokola :? ? S tou točnou ale máš 100% pravdu :lol: :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2519
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod milan ferdián » čtv 12 čer, 2008 8:36 pm

TomBart píše: a ne že dává točnu na tříkolejnou stanici, kde je evidentní, že tu točnu tam prostě musí za každou cenu mít.


To máš těžký,každý modelář má svůj sen a prostě se ho snaží realizovat ,jak on chce.Již jsem se zde zmiňoval ,co modelář ,to jiné přání,realizace, pohled na provoz na trati ,ve stanici atd.A to my nezávisle ,musíme kolegu-modeláře respektovat,byť k tomu můžeme mít oprávněné výhrady.Co můžeme ,je doporučit kolegovi,takové řešení,které se přiblíží k co nějvěrnějšímu obrazu provozu na železnici.A ještě k točně.Ta točna ,již byla zhotovena,bylo by tedy hřích nevyužit ji. :wink:
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9488
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod TomBart » pát 13 čer, 2008 5:26 am

MF:

No já vím, že když je točna je škoda to nevyužít, ale takhle to ve skutečnosti nikde není. Bud dělám vlakodrom a chci tam mít celej katalog třeba od Falera nebo chci trochu modelovat skutečnost. Sám jsem si tím prošel a i na tom minulým kolejišti jsem taky měl točnu a řekl bych že i zbytečně. To raději udělám depo a trat hned do tunelu, jako jsem to kdysi viděl na nějakým kolejiště v M131. Ono to sem asi nepatří, ale trochu mi vadilo, že spousta začínajících zrovan tebe dost využívala na plánky malých kolejišť. Tam toho moc nevymyslíš a tvoje kvality jsou někde uplně jinde. to je jako žádat třeba Kaplickýho na návrh zahradního domku :o)
TomBart
 
Příspěvky: 448
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků