od Vojtěch Vorel » pon 24 srp, 2020 7:48 am
Děkuji za první reakce.
Hanku, že se hraniční velikosti někde řešily, jsem zaznamenal, leč nedokázal jsem to už dohledat. Díky za odkaz, požádám o přesunutí.
Ivane, dobrý postřeh, díky, během večera mi to taky začalo běžet hlavou, že toto jsem mohl ještě zmínit. Přístup bude běžně "zespodu" a "zleva", ale tím, že jsem značně slevil z rozměrů, bude možné s kolejištěm operativně pohnout tak, aby se dalo dostat ze všech stran (při běžném provozu to, doufám, nebude potřeba). Ano, je to z prvního dílu Plánků, lehce upravené. Trať jsou víceméně Bezdružice v H0 a stanice Suchá v TT. Knížku jsem momentálně půjčil kamarádovi, takže momentálně jsem bez opory. V plánku je depo s dvoumístnou remízou + strojová kolej, ještě uvidím, co s tím provedu. Tu točnu plánuju ve sklepě v pravém dolním rohu, v tom plánku je zatím jen kolej (jinam už mě to nenapadlo dát, aby to bylo dosažitelné, s praktickým řešením se budu muset ještě nějak popasovat). Krajina - pokusím se naznačit, ale co z toho ve výsledku vyjde, nevím (jak už jsem zjistil z jednoho pokusného dioramatu, představa na základě plánku a samotná realita se dost liší). Rámcově bych si to představoval tak, že trať z horní stanice bude klesat do horského údolí, výhybka podle plánku vlevo nahoře (co se týče stoupání, tak dole) bude už samozřejmě v tunelu, před ním bych viděl mostek přes říčku, na zbytku rovinky možná malou zastávku, ale to až to uvidím rozměrově v reálu. Oblouk vpravo řekněme v zářezu. Chtěl bych velký kopec, ale na tom prostoru to vyjde sotva na pár centimetrů, takže budu spoléhat na nějaké pěkné panorama Krkonoš. Co se lomu týče - dobrý nápad, díky. Vlečka z širé trati obsluhovaná z horní stanice = další párek manipuláků k dobru (ten lom nebo v horách časté sklárny, ale tam by asi vlečka vedla ze stanice). Předělávky si absolutně nedovedu představit (proto i ta výhybka do nikam, kdyby náhodou někdy...), takže uspěchat to rozhodně nehodlám.
Sidlo, díky za optimistickou informaci. Angličák jsem ze zvědavosti už objednal (vždycky jsem ho na kolejišti chtěl) a než se prokoušu sklepem, tak bude minimálně po Vánocích (a to si myslím, že jsem moc velký optimista. Ten šturc vpravo by měl, jak jsem zmínil výše, obsahovat jen točnu pro páru. Nevím, kam jinam s tím, ale další dvě dlouhé průjezdné tam jsou a když tuto obsadí parní vlak tak, že přijede přes smyčku a vytáhne to na zhlaví jako posun za námezník, pára objede, otočí se a stáhne to ze zhlaví na kolej, tak by to nemuselo být tak hrozné (sice obsadí výhybku, ale točna už nebude potřeba). A pokud zrovna bude podzim a pára jezdit nebude, tak vlak může stát beze všeho přes výhybku, protože točna nebude potřeba. Ale ještě se nad tím zkusím zamyslet.
Ještě jednou díky za reakce.