Jirkátor píše:Už jsem si říkal, že stavba nějak zamrzla.
"Vysavač" mám sice od Tomixu, ale od Luxu jsem si koupil ten leštící a funguje dobře. Je s ním dokonce sranda, když se odvěsí od lokomotivy a začne svévolně uhánět po kolejišti, popoháněn těmi rotujícími leštícími kotouči. A že umí jet docela rychle.
Vysavač od Tomixu je stejně účinný jako LUX (ten jsem měl také, ale prodal jsem ho, je zbytečně drahý). Měl jsem i ten čisticí vůz LUX s kotoučky, jenže i toho jsem se později zbavil - jednak nebyly kotoučky dokonale vystředěné, takže čistila jen část obvodu, navíc ale jsou náhradní kotoučky dost drahé a čistit se nedají. Ulpělá nečistota se odstranit nedá. Osvědčila se mi nejlíp čisticí mašina od Fleischmanna (viz obrázek). Na rotujících kotoučcích jsou samolepicí "filcové" plošky a těch mi kolega dodal dost velké množství. Výměna je velmi snadná. Mašina mi bohužel naráží do jednoho návěstidla, to je ale moje chyba, návěstidlo je příliš blízko koleje (nesplňuje normu). A nyní používám ještě vůz CMX (o tom už jsem v diskuzi psal) na "mokré" čištění isopropylem. Na ukázku výměnné čisticí proužky po krátkém projetí kolejiště.
Dokonalá čistota kolejí i koleček je u N-ka velmi důležitá, lokomotivy jsou lehké a kolečka snadno ztrácí styk s kolejí. Pro čištění koleček se mi nejlépe osvědčil japonský čisticí přípravek TGW.