Hojte všichni a předem děkuji za všechny názory a rady, které určitě přijdou....
Protože jsem se stal dědou, skončil čas výmluv na práci a nedostatek času a došlo na “vláčky pro vnoučata”.
Můj starý panel, který jsem dělal před dvaceti lety pro děti, už prostě “vyšel z módy”, takže se chci pustit do novostavby.
Nejprve Co a Proč, čili Co se nebude měnit a Proč:
Původní kolejiště mám postavené na profilovém kolejivu od Fleischmanna, které jsem nakoupil před dvaceti lety v Německu a přestože nebylo patnáct let provozováno, vše funguje napoprvé a bez chyby - koleje, výhybky, přestavníky, točna, závory i semafory (já vím, řiká se návěstidla, ale když má něco jen červenou a zelenou, tak je to semafor
). Čili to vše chci použít a propojit flexikolejivem. A samozřejmě, místo analogu půjde digitál a protože mám rád ajpedy, tak rovnou do z21.
Prostudoval jsem vše možné (nejen) na tomto fóru a narazil na spoustu užitečných rad (některé příspěvky jsem si uložil k dalšímu využití, čili jestli se dotyční uživatelé objeví i v tomto fóru, budu mít konkrétní dotazy), takže zhruba vím jak by to mělo/mohlo vypadat.
Jenže, víc hlav víc ví, takže si nechám poradit, protože jednak nevím vše, jednak jsem byl 15 let mimo dění (takže mi ujel vlak, zejména ten DCC) a pak je zde určitě spousta “Cimrmanů”, kteří rádi a zavčasu dokáží řict: “tudy ne, tudy cesta nevede...” (těm děkuji dvojnásob, protože to šetří čas a peníze.
Protože jsem na dovolené a na dovolené je dovoleno vše, tak jsem strávil většinu času čtením příspěvků a návrhu nového kolejiště (viz. obrázek), s tím že kolejiště bude ze dvou samostatných panelů - viz. modré orámování, co čtvereček to 5 cm, čili představu o prostoru máte. A teď dílčí info/dotazy/náměty (budu je číslovat, ať se v tom neztratím a nemusime se sáhudlouze citovat:
1) opravdu nebudu měnit N za HO, mám stovku nových vagonů od Roco a Fl, takže škoda měnit
2) celé kolejiště bude v základní rovině, vpředu vpravo osobní nádraží, vzadu bude za deskou s pozadím (modře vytečkováno) přístupné kdyby...
3) nejdelší okruh bude mít vzadu dvě (možná tři) koleje skrytého nadraží (miluji dlouhé nákladní vlaky, zejména “jednodruhové” (např. patnáct kotlů), čili to bude základem provozu
4) další dva vnitřní okruhy vpravo budou “elektrifikovány” (páč jsem si koupil Tauruse a tímpádem se posunul z půdní epochy IV vejš) a mám IC (syn sy ho přál a tak jsem podlehl)
5) poslední vnitřní jednokolejka půjde na vedlejší nádražíčko, aby se uplatnily motorové jednotky
6) vnitřní okruh vlevo (červeně podbarvený) bych ponechal v analogu, páč mám točnu 9152, která jednak funguje naprosto sqěle a dále absorbuje spoustu nejetých lokomotiv, které patrně nepůjde předělat do analogu a zde najdou využití... (točna byla taky nápad syna a dokázal si hodiny přesunovat lokomotivy z jedné koleje na druhou, zatímco já jezdil na hlavním okruhu - proto může zůstat v analogu jako “retro” a občas kdyby se objevila návštěva s analogovou lokomotivou /ano, i takové k nám jezdí/ tak aby se mohla projet....)
7) za točnou možná přibude nákladové nádraží
Víc mne nenapadá, čili je čas na rady a názory....