Příčin problémů je víc - tenká překližka, navíc jako podklad z jednoho kusu, takže mám zároveň přechod ze stoupání do roviny a ještě k tomu v oblouku, což samo o sobě vyvolává pnutí "do vrtule". Dále napojení podkladu pod výhybkou a jeho podložení jen na několika málo místech (chtělo by to víc podpěr, jenže není volný prostor). A k tomu požité kolejivo - flexi PECO nemá tendenci se vracet do původního stavu, ale FL profi s podložím ano. A velikou, takže se musí pořádně fixovat k podkladu (čili v oblouku nejlépe šroubovat co 5 centimetrů a v místě napojení dvou kolejí ještě šroubek přidat, protože má tendenci se ve spoji "zalamovat"). A navíc jsem, důvodu úspory prostoru (páč v levém oblouku bude ještě třetí patro) nařezal podklady jen "na šířku" dvoukolejky. A všechny tyhle okolnosti způsobily, že se v místě "křížení" dvoukoleky před zhlavím vytvořily vlny a vlaky nebyly schopny projet rovně, natož na přejet na druhou kolej (analog by to možní zvládnul, ale digitál rád vypíná i při drobném zkratu). Navíc, když jsem přišrouboval výhybky k podloží, abych je vyrovnal s kolejemi, tak se prohnuly a přestaly přehazovat... Několikrát jsem zkusil různá vylepšení, podložení, přešroubování.... vydrželo krátkodobě, než se objevily problémy na jiné výhybce, takže jsem přikročil k radikálnímu řešení: sundat patro a vyrobit podklad ze silnějšího materiálu, čili překližka 10 mm. Zima a topení ukázaly problémy, výhodou je, že nemám krajinu a jednokolejku, takže zatím jsem strávil akorát jednu neděli rozebráním. Deska překližky stojí tolik co jeden vagon, čili finanční ztráty budou minimální a navíc jsem odvezl "šablony" do truhlárny, kde mi uříznou podklady přesně podle nich, takže mi to ani nezabere tolik času dávat nazpátek. Nové položení kolejí tipuji na jeden víkend, četně položení zbylých kolejí v nádraží, takže to nebude tolik bolet. A asi vynechám korek, páč je to další vrstva, která může být při různém dotažení šroubků jinak silná.
Čili tak... kdo si hraje, nezlobí