Ahoj,
zalozim si tady nove tema, ve kterem bych chtel prezentovat planovani a pak pripadne stavbu sveho kolejiste.
Kdyz jsem uvidel planek Bockerlbahn od Rolfa Knipperse, ktery zde nadhodil Michal, tak jsem si rekl, to je on:). Romanticka lokalka, ktera stoupa do koncoveho nadrazi, na trati je nacestna stanice pro krizovani vlaku a vlecka do kamenolomu. Trochu mi to pripomina Bezdruzice od Milana, ty me jeden cas taky hodne lakaly.
Prostor pro kolejiste je v loznici, ktera je zbytecne velka a chtela by vyplnit necim smysluplnym
. Dlouhou dobu jsem se tam snazil naplanovat nulkove kolejiste. Porad to nebylo ono, az jsem si nakonec rekl, ze nulku necham na jezdeni po zemi a toto misto vyuziju pro svoji stezejni velikost H0. Loznice ma jedno specifikum a to je vetsi prasnost, budu muset resit zaskleni kolejiste, coz je taky velka vyzva, aby to vypadalo pekne a ucinne branilo prostupu prachu.
Planek mi na moje misto krasne sednul, jen jsem ho zrcadlove otocil. Knippers kolejiste koncipoval na provoz zubacky, do ktere se mi moc nechtelo, preci jenom by to dost omezovalo lokomotivni park. Zvolil jsem tedy normalni adhezni provoz, kdy stoupani na viditelne casti je 20 promile, ve skytych castech a na vlecce do kamenolomu je 40 promile. Polomer oblouku je ve viditelnych castech minimalne 700mm, ve skytych je 450mm. Kolejivo pouziju Peco Code75, vyhybky stredni delky 914mm polomer. Laka me mala vyska kolejnic, ktera se na lokalku vice hodi, nez Code80 od Tilliga.
Na kolejisti budou tri nadrazi, jedna zastavka a vlecka do kamenolomu. Koncova stanice ma dve dopravni koleje, nekolik manipulacnich, jednokolejnou vytopnu a vlecku do zatim nespecifikovane tovarny. Nakladni doprava je zde cila, ve stanici se naklada kulatina, vozi se suroviny do tovarny a odvazi se z ni hotove vyrobky, nakladka/vykladka probiha take na volne skladce a ve skladisti. Budovy ve stanici budou hlavne laserovanky z kartonu (16/H, skladiste, vytopna Ledecko), budovu tovarny a obytne domy budou ze stavebnice od Kibri. Kdyz vyjedeme z nadrazi, projizdime obloukem o polomeru 700mm a nadjizdime horsky potok a cestu po ctyrobloukovem kamenem moste, bude 15cm vysoky. Mijime vjezdove navestidlo a trat klesa po upati kopce do udoli. Kousek pred tunelem je odbocka do kamenolomu, vlecka stoupa 40 promile k drticce a nasypce. U odbocky je zastavka s kratkym nastupistem a krytou cekarnou od JMdetail. Budovu kamenolomu postavim dle clanku, ktery muzete najit v Mibe spezial 45, jsou tam i vykresy. Nahled:
Od nasypek povede uzka draha 600mm, po ktere se budou privazet sutry z blizkeho lomu, vozy kiplory a lidsky pohon. Kdyz se vratime zpet na trat, tak projedeme tunelem(trat klesa 40 promile a polomer oblouku je 450mm) a prijedem k prejezdu/silnicnimu mostu pres trat (zde jeste nejsem rozhodnuty, kterou variantu vyberu) a dostanu se do nacestne stanice, ktera ma taky dve dopravni koleje a jednu manipulacni. Budovy budou opet laserovanky vypravni budova Mala Hrastice a male skladiste. Stanice nema vjezdova navestidla. Nakladni doprava je zde slabsi, odstavuji se vozy jen ke skladisti a volne skladce. Po vyjezdu z nadrazi trat dale klesa a vede pres prejezd a kamenny propustek do tunelu, ve kterem se nachazi skrytak, ktery je umisten primo pod koncovou stanici, coz by melo usnadnit ovladani kolejiste. Muzu si sednou s lahvacem do kresla a jezdit jen mezi koncovou stanici a skrytakem, nemusim nikam behat. Pokud budu jezdit s detma, tak muzem obsluhovat i nacestnou stanici a kamenolom. Skryta stanice bude koncipovana jako petikolejny suplik, to by mela byt dostatecna zasoba vlaku pro kolejiste, zadni kolej bude objizdna a zbyvajici ctyri budou pro odstavene soupravy (dva osobaky/motorak a vozy pro nakladni vlaky). Za suplikem bude pet kratkych koleji pro odstaveni lokomotiv. Odstavne koleje budou 110cm dlouhe, coz vychazi na 434.0, D a sest nakladnich vozu. Svetla vyska nad skrytou stanici bude 15 cm.
Obdobi, do ktere bude kolejiste zasazeno, by melo byt na konci dvacatych let. Tedy hlavne provoz parnich lokomotiv (434.0, 413.0, 422.0, 311.3...), se zacatkem motorizace M120.0, mozna nejaky vezak. Osobni vozy liliput, brawa a ADAst. Nakladni vozy dojizdeji stare rakouske vozy, ale uz jsou k dispozici i nove vozy postavene pod CSD. Delka stanicnich koleji ve viditelnych nadrazich vychazi na metr, coz odpovida ctyrkolaku s deckem a peti vozy.
Ufff, to jsem se rozepsal. Co na to rikate? Jedna se defakto o velmi podobne kolejiste, ktere ted stavi hank. Nepredpokladam, ze bych hanka predehnal, mam trosku slabsi pracovni moralku:). Az toto snad jednou dokoncim, tak hank bude mit pate kolejiste:).