předkládám k diskuzi svůj nový projekt k Vaší pozornosti, kritice a - doufám - odborné pomoci. Layout a obrázky jsou pouze na rajčeti: http://foxfoxfox.rajce.idnes.cz. Nyní (povinný

1) obdélník 250x140, což znamená že se doprostředka těžko dostávám. A navíc nejsem génius (jako např. MF a další zde) a proto jsou některá místa obtížně "využitelná" a jediné řešení je asi velký a hustý les
2) špatně udělané SN, s přístupem pouze zespodu a to ještě přes různá žebra apod. - které vznikly až pro tvorhu krajiny apod. - prostě chyba, podcenění dobré přípravy projektu
3) použití kapaliny na nerez pro pájení kolejí - (to ale mám tady z fóra

4) po položení kolejí pečlivě fixováno šroubky a zalepeno. Načež jsem před štěrkováním ty šroubky vyndal, aby se to líp dělalo. Výsledek: někde to pochopitelně povolilo o pár desetin a oprava je už velmi obtížná (prostě moje školácká chyba).
Mohl bych pokračovat, ale nechci unavovat. Na druhou stranu to nevzdávám a chápu to jako hooodně velké pokusné dioráma, kde se stále učím. A je pravda, že se mi něco i povedlo, není to pouze o neúspěchu. Nakonec to ale vede k totální rekonstrukci - novému projektu. Zde jsou moje východiska a představy pro NewLayout:
1) TT, DCC, III/IV epocha, pokud možno ČSD, diesel / pára, lokální trať, kolejivo Tillig
2) prostor, kde mohu mít svoje stabilní kolejiště je tvaru L, 330x220 (resp, dva spojené obdélníky: 220x110 a 220x85 - viz rajče), ani o fous víc.
3) už žádné složité SN s přístupem po kolenou nebo na zádech

4) tak trošku vlakodrom, chci pozorovat vlaky u sklenky vína a (nejen) běhat dokola s rozpojovačem. Také chci v budoucnosti (jako další level) prostřelit automatizaci provozu (TC, JMRI)
5) mechanická konstrukce musí respektovat moje možnosti a zejména ne/šikovnost. To pro mne znamená žádné víceúrovňová patra, tobogány atd....
Na rajčeti najdete, co jsem postupně zplodil a drze si dovolil předložit k oponentuře. Vycházel jsem (jak jinak


- (zleva doprava) v "Dolní stanici" se trať dělí na horní lokálku, která stoupá a vine se po zalesněném svahu. Míjí vlečku k místnímu dřevařskému závodu se skládkou kulatiny, táhlými oblouky překonává most přes řeku (asi Sázavu) a místní komunikaci. Po průjezdu hlubokým zářezem dojede do horní stanice. Zde se nachází menší průmyslový areál, skldádky apod. - ještě nemám moc promyšlené. A potom (zvěrstvo

- druhý okruh jde z Dolní stanice do tunelu, který odděluje SN. Toto SN je pouze na okraji layoutu, pod terénem, snadný dosah rukou, údržba apod. Kousek pod mostem bude malá kulisa a stromoví. Je tam jedna vratná smyčka, nicméně také by měla být zezadu dobře dostupná. Po projetí se souprava může vynořit na druhé straně a po druhém břehu řeky míjí zastávku u malé vesničky a vrací se zpět.
- v Dolní stanici je též výrobní podnik (asi dřevovýroba), disponující vlečkou s výtažnou kolejí. Tato část je až za silnicí, odděleno betonovým plotem, takže snad nebude zasažen lokální charakter stanice. Zde si budu moci modelovat zásobování a posun.
Tak víc na úvod nechci, kdo má chuť a zájem hurá na rajče... Jakékoliv dotazy rád zodpovím, zájemcům klidně pošlu wtr. soubor. Díky za trpělivost a těším se na reakce.