TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Michal Šuhajda » sob 20 říj, 2012 1:09 pm

*
lajblt píše:Abys měl, Janku, o čem přemýšlet přes víkend.

Ahoj, přijde trošku naopak odbočka. Pokud vezmu v potaz předchozí návrhy, resp. Milanovu skicu, stále se dalo předpokládat, že někde za tunelem je velká (odbočná) stanice na hlavní trati (zastoupená SN). V tomto návrhu (690*100) je Dolní Polubný, což je mrňavá stanice před Odbočkou, takže by měl plnit funkci odbočné stanice, ale na to tam příliš prostoru není.

PS: Tomáši chtěl bych mít tolik času na "hraní" s Wintrackem jako ty :D
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » sob 20 říj, 2012 2:44 pm

Ahoj Michale,

on v tom původním návrhu taky Dolní Polubný není. Ale zdálo se mi to místo vlevo dole "takový nevyužitý". Polubný má alespoň trochu opodstatnění v tom, aby jednak po hlavní trati jen občas něco neprojelo bez zastavení a jednak ulehčuje dopravu na vlečku - Mn přijede do Polubného a cestou posunu se obslouží sklárny. Velká uzlová stanice může stále být "za humny". Na síti ČSD je hodně případů, kdy je odbočka až na trati. Tady to obzvláštňuje malá stanice. :)

Ono toho času zase tolik není, dělám na tom hlavně po pozdních večerech, kdy už se mi nechce kvůli půlhodině práce na modulu hodinu rozkládat a uklízet stůl. ;)
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod milan ferdián » sob 20 říj, 2012 2:57 pm

Menší detail,ve stanici Dolní Polubný byla ještě jedna staniční kolej.Myslel jsem,že znáš původní schéma stanice.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Janek.KP » sob 20 říj, 2012 5:06 pm

Prosím, příspěvek ke smazání
Naposledy upravil Janek.KP dne pon 22 říj, 2012 9:21 am, celkově upraveno 6
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » sob 20 říj, 2012 5:23 pm

2 Milan Ferdián: To schéma sice znám, ale podobnost názvu je čistě náhodná. On taky dneska Dolní Polubný má už jen tři kusé koleje (3-5-7)...
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Janek.KP » sob 20 říj, 2012 7:15 pm

Prosím, příspěvek ke smazání
Naposledy upravil Janek.KP dne pon 22 říj, 2012 9:22 am, celkově upraveno 1
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » sob 20 říj, 2012 7:40 pm

http://www.drahari.info/2012/09/preprava-do-sklarny-v-dolnim-polubnem/
Dnes je snesena odbočující staniční kolej, ty kusé zůstaly (bez spojky s prostřední kolejí a bez odvratu).
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Janek.KP » pon 22 říj, 2012 9:38 am

Ze stanice Železný Brod ( skrytá ) vyráží M262 s vozy. Část trati 035 vede hlubokým údolím řeky Kamenice, během cesty souprava projíždí dva tunely a mosty, a končí ve stanici Tanvald ( skrytá ). Zde je už připraven k odjezdu manipulační vlak tažený 735 zpět do Železného Brodu. M262 zde končí, cestující přestupují do M240 a pokračuje se dál po trati 036 směr Harrachov. Během zastavení ve stanici Dolní Polubný je možno zahlédnout 462.003 na vlečce ve sklárně. Singrovka projíždí Polubenským tunelem a vjíždí do stanice Kořenov. Vlevo z čerstvě opravené budovy výtopny vyjíždí na zkušební jízdu parní lokomotiva 404.003, kterou NTM nechalo opravit do provozuschopného stavu a zapůjčilo k provozování zvláštních vlaků na zubačce. Proslýchá se, že prý sem bude zapůjčena i německá BR 38 a budeme doufat, že nebude také havarovat jako její jmenovkyně v roce 1945... V otevřených dveřích dílny v depu vidíme další 426 ze čtyř "rakušanek", která prochází běžnou údržbou. Ve stanice je ještě připraven k odjezdu manipulační vlak naložený dřívím, tažený 466.3. Výpravčí dal signál k odjezdu a motoráček pomalu odjíždí ze stanice. Vpravo míjíme bývalou kancelářskou a skladištní budovu. Za několik minut se mašinfírovi naskytne překrásný pohled na údolí s řekou Jizerou, kola zaduní na jizerském mostě, vlak mizí v tunelu a dále pokračuje do koncové stanice Harachov ( skrytá ).

Takže téma bych měl uzavřené, s tímhle konceptem jsem spokojený, trať 035 mi poskytuje velký výběr vozů a lokomotiv pro budoucí smysluplný provoz.
Omlouvám se za případné nepřesnosti v článku, kolejiště bude kompromis a tedy i vize je fikcí :)

Inspirace
http://spz.logout.cz/trate/brodska.html

S plánkem je to horší. Kromě toho, že se mi kolejiště nedaří zmenšit ( 7000mmx1200mm, sedm metrů čtverečních...jímá mě z toho hrůza :roll: , tak teprve napotřetí se mi podařilo rozvrhnout prostor a výsledkem je skica, se kterou se dá dále pracovat ( ...nádraží se bude muset předělat, neřešil jsem vjezdy do SN, tam bude muset bý asi tobogán, mám přehozenou vlečku se stanicí Dolní Polubný a další chyby :(

Vycházel jsem z Tomášova posledního plánku. Rezignoval jsem na viditelné SN, zbavil jsem se viditelných oblouků, z boků jsem přidal kulisy, za kterými případně mohou být tobogány.
Nový návrh/idea ( a mám pocit, že poslední ) počítá se dvěma SN ( vespod SN1 Železný Brod/Tanvald, z prvého boku SN2 Harrachov, k úvaze s možností sjezdu do SN1 a otočení na vratné smyčce vespod), viditelná část kolejiště se "skládá" z úzkého obdélníku tratě 035 vzadu, výška 500mm od země ( hluboké údolí ;) z pravého boku Jizerský viadukt ( výška 700mm , řeka 500mm), za kulisou zprava SN2 a zbytek proti sobě položené dva "nepravidelné čtyřúhelníky", v jednom se nachází Kořenov ( výška 650mm ) a v druhém Dolní polubný s vlečkou ke sklárně ( výška 500mm )

http://imageshack.us/a/img546/2294/janekv2.jpg

Co vy na to? Přidávat trať 035 nebo ne?
Počítal jsem se šířkou údolí cca 350mm, možná by mohlo být užší, při výšce Kořenova v 650mm sedící člověk soupravu v údolí uvidí...

Chtěl bych poděkovat Tomášovi, Milanovi a Michalovi za jejich čas při dosavadní pomoci, připomínkách a ideích - dost jste mě při vymýšlení kolejiště posunuli. Moc díky.

Tomáši, jestli chceš, můžeš si to vzít jako intelektuální cvičení a taky se pokusit elegantně z klobouku vytáhnout slona ;) Já určitě budu kreslit paralelně s Tebou, akorát nebudu tak rychlý a nebude to přesné a pěkné. A ve 3D vůbec :D

Teď budu mít 14 dní fofr v práci a o víkendu nejsem doma - studijní cesta s rodinkou do Kořenova :) , takže nebudu moct reagovat jako v předchozích dnech. Ještě jednou děkuji a hezký den.
Naposledy upravil Janek.KP dne sob 27 říj, 2012 1:50 pm, celkově upraveno 1
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod j p » stř 24 říj, 2012 12:49 pm

lajblt píše:Ahoj Janku,

tu řeku jsem zkoušel podle kresby, ale vznikne ti tam Grand Canyon a vypadá to... divně. Přeci jen stanice je 6,5 cm nad úrovní spodní tratě a řeka nemůže být hned v úrovni spodních kolejí. Takže ze strany stanice bude kolmý sráz do řeky vpředu i vzadu hned za poslední kolejí a hned bude zase další trať. Působilo to na mě jako obří vodní příkop kolem dokola kolejiště.

Co se týká té popelové jámy, dal jsem ji tam právě kvůli požární bezpečnosti.

S horním viaduktem je trochu problém. Nejsem si jistý, jestli kamenný most při takhle ostrém úhlu nadjezdu bude mít dostatečné rozpětí klenby (jestli se tak velké kamenné oblouky na železnici dělají - mě to vychází na nějakých 16 cm a ještě k tomu v oblouku, ve skutečnosti je to cca 19 metrů). Ocelové mosty se nedělají obloukové, maximálně lomené z rovných polí, kde na styku polí je pilíř (lomení nemůže být ve vzduchu). Mě to na plánku bohužel tak vyšlo, zkouším to opravit. Předmostí může být kamenné klenuté. Ale pokud se z důvodu velkého rozpětí mezi pilíři použije most ocelový, musí být rovný, byť na něm může být oblouková kolej (třeba most přes Berounku v Roztokách u Křivoklátu je lomený ze dvou polí). S běžně prodávanými mosty asi neuspěješ, jsou buď pro rovnou kolej nebo pro "tramvajové" poloměry.

Taky si myslím, že malá vodní elektrárna bude hezčí než přehrada, která se sem v nějakém větším měřítku nemá šanci vejít. I tak by to byl unikát, moc takových kolejišť se zajímavým krajinným prvkem asi není.


Dovolil bych si opravit zde zmineny omyl:
Ocelove mosty se delaly i obloukove, kdyz to bylo potreba ve stisnenych pomerech. Obloukovy ocelovy most musi mit mnohem mohutnejsi nosniky, je vyrazne drazsi nez most lomeny z rovnych poli. Proto se obloukove ocelove mosty vyskytuji pouze vyjimecne. Ale existuji.
Kdysi jsem si taky myslel, ze obloukove mosty neexistuji, ale potom jsem jeden z nich videl v Parizi. Dokonce je dvojkolejny a nytovany.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Janek.KP » stř 24 říj, 2012 8:12 pm

...jak pokračovat...
varianta tratě 036 s předcházející 035 je velmi lákavá... zubačka se mi začíná líbit čím dál tím víc. A čím víc vím, tím víc vím, co nevím... Dolní Polubný jestě v roce 1989 měl "ozubnicové výhybky", koukněte na youtube...kromě toho, že na odstraňování sněhu měli v Kořenově na vagonu namontovaný motor z Migu... :mrgreen:
A sehnat podklady je poměrně komplikovaná záležitost, dneska jsem obvolal asi 6 míst v ČD a zkoušel sehnat plánky stanic D. Polubný a Kořenov z let 1980-89 - bez šance. Mám pouze aktuální situační plánky stanic a pak z roku 1925 a 1933... Nemáte prosím někdo něco k tématu? Jo, kouzelné tlačítko hledat jsem taky zkoušel... :(
Zkoušel jsem kontaktovat přímo http://www.zubacka.cz, ale zatím bez odpovědi. Kdyby mi prosím někdo pomohl s podklady? Cokoli, výkresy budov, dílna, 15m balanční ruční točna, vodárna...
:(
Díky
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 25 říj, 2012 5:46 am

Ahoj, pokud bys dělal 035 + zubačku, co zaměnit Kořenov za Tanvald + část zubačky, která pokračje do Drsné (Desné) nebo za tunelem do D. Polubného.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Janek.KP » čtv 25 říj, 2012 6:26 am

Ne-e, Tanvald bude pouze v podobě SN :)
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » čtv 25 říj, 2012 12:07 pm

Tak jsem si zase po večerech kreslil, aby Honza měl nad čím přemýšlet.
Vešla se mi nakonec na 700x120 cm stanice Kořenov zkrácená v poměru cca 1:2,5 :) včetně všech kolejí, výtopny atd.. K tomu stanice Dolní Polubný o dvou kolejích s třemi kolejemi vlečkovými a areálem sklárny (dopravní kolej délkově odpovídá skutečnosti, manipulační jsou zkrácené asi 1:4), Dolnopolubenský tunel o skutečné délce (nad ním je výtopna v Kořenově :) ) a na předním okraji se po celé délce ještě vine cosi jako trať 035, rozdělená tunelem na dvě nestejně dlouhé části (nad tunelem je budova stanice Dolní Polubný). Z Kořenova pokračuje trať obloukovým viaduktem přes Jizeru do "Krakonošova" tunelu (2 km trati mezi Kořenovem a mostem se bohužel muselo zkrátit na jediný oblouk) a tam, kde má Honza nakreslené pracovní stoly, je dopravna D3 Harrachov o dvou kolejích s funkcí SN, programovací koleje atd. Celé je to ve třech viditelných a jedné skryté výškové rovině (-125 - SN a trať 035, -50 - Dolní Polubný, +60 - Kořenov, +100 viadukt přes Jizeru). V krajině nejsou žádné kulisy.
Skryté nádraží Tanvald na přední hraně slouží jednak pro zubačku, jednak zastupuje oba konce tratě 035. Harrachov jsou jen dvě koleje na stole, aby se případně dalo pracovat na vozidlech. :) (ve skutečnosti má, pokud si dobře pamatuju, dnes Harrachov jedinou dopravní kolej a z polské strany k tomu jednu kusou).

Akorát už skoro týden nejdou vkládat přílohy, takže to budu muset vystavit u sebe na stránkách.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod chameleon » čtv 25 říj, 2012 1:15 pm

Lajblt to zní zajímavě :wink: akorát to u tebe na stránkách nemůžu najít? :|
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » čtv 25 říj, 2012 8:57 pm

Ono to taky chvíli trvalo, než jsem vygeneroval obrázky a nacpal je do redakčního systému. Jo, a taky jsem z práce musel dorazit domů. :)
http://vlaky.bestsite.cz/modelova-zeleznice/navrhy-modelovych-kolejist-1-13.htm
Je to plánek 8.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků