TT 360x73

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT 360x73

Příspěvekod Jiri Dvoracek » úte 01 led, 2013 5:30 pm

No vidis a kdyby jsi dal leve zhlavi jeste do oblouku, tak si o dost prodlouzis stanicni koleje. Jinak se mi to libi. :wink:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: TT 360x73

Příspěvekod lajblt » úte 01 led, 2013 5:56 pm

Ono to zase o tolik nebude, protože oba protisměrné oblouky jsou R310, aby se to na šířku 73 cm vůbec vešlo. Je škoda, že se vpravo nevejdou do podzemí dvě koleje v oblouku, aby mohly vlaky jezdit na obou tratích skutečně nezávisle. Počítal jsem, že nejmenší možná šířka pro takové řešení je cca 77 cm (R310+R353 + 3 cm na průjezdný průřez od vnějšího oblouku + 4-5 mm překližka na zakrytí).

Co se pravého zhlaví týká, jsem pro variantu s angličany. Ušetří se místo a na nějaké vážnější problémy si tu snad nikdo nestěžoval.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod chameleon » úte 01 led, 2013 9:52 pm

petrstos píše:. Mám variantu s angličanama http://imageshack.us/f/204/odbocnaavleckaiii.jpg/

Můžeš ještě prodloužit délku staničních kolejí využitím na pravém zhlaví dvojitého kolejového křížení složeného ze 2 angličanů vlevo a 2 levýh výhybek vpravo
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod lajblt » úte 01 led, 2013 11:03 pm

Jenže pak bude rozteč staničních kolejí ~75 mm a ne 43 mm. V TT máme bohužel smůlu. Šlo by to, ale musela by se použít seříznutá křižovatka uprostřed DKS.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod chameleon » stř 02 led, 2013 7:55 am

lajblt píše:Šlo by to, ale musela by se použít seříznutá křižovatka uprostřed DKS.

to je dobrý nápad, to mi nenapadlo :) :) já bych do toho bych šel
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod lajblt » ned 06 led, 2013 9:53 pm

Zkusil jsem Petrovi něco vytvořit na základě jím poskytnutého plánku, za který tímto děkuji.
Stanice má 3 dopravní a 1 manipulační kolej, kusou kolej se skladištěm, dvoukolejnou vlečku do továrny a jednokolejnou remízu. Užitečná délka dopravních kolejí je cca 115 cm.
Všechny tři tratě jako u původního návrhu vedou do společného skrytého nádraží. K úpravě došlo na pravé straně, kde se díky "obloukové" výhybce Kuehn podařilo vytvořit dvoukolejný úsek délky cca 1 metr.
Skryté nádraží má dvě kolejové skupiny o 3 a 4 kolejích s užitečnou délkou cca 115-120 cm.
Přílohy
_modely.biz-Petr_Stos-stanice a zastávka s vleckou IV-02c8-II.jpg
_modely.biz-Petr_Stos-stanice a zastávka s vleckou IV-02c8-II-3D.jpg
_modely.biz-Petr_Stos-stanice a zastávka s vleckou IV-02c8-II-3D.jpg (27.42 KiB) Zobrazeno 5096 krát
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod petrstos » pát 11 led, 2013 11:18 pm

Díky moc Tomášovi za upravený návrh ve WT. Použil jsem ho jako inspiraci pro vylepšení. SN jsem vzal s dovolením Tomášovu verzi, přijde mi moc pěkně navržené a má dostatek kolejí. Hlavní stanici jsem vzal z původního návrhu, jen jsem ji předělal na vyhýbky EW2. Užitné délky staničních kolejí mi stačí, počítám odspoda - 1039mm, 975mm, 821mm, 701mm - přibližně, s malou rezervou a mezi námezdníky :-). Takže na Bardotku a 3 Bmto nebo na Brejlovce se čtyřma osobákama to vyjde, na Hektora s 5x Roos z pily také. Na vedlejší trati uvažuju 810+ 1-2Bafx, manipulák ze skláren (ze SN) s 1-2 Kils + něco dalšího, takže to taky vyjde a samotná 810 se může případně obracet hned v tunelu.
Vpravo nahoře chci zachovat malou zastávku s vlečkou, bude tam jen jedno sypané nástupiště a přístřešek nebo nějaký malý strážní domek (nebo oboje), posun na pile bude obsluhovat manipulák. Přemýšlel jsem, jak se pila bude obsluhovat a nakonec jsem k zastávce přidal ještě jednu kolej, abych naložené vozy z pily nemusel celou cestu do hlavního nádraží sunout, ale mohl si je po vytažení s pily objet. Ty vyhýbky mi přijdou sice trochu nezvykle postavené, ale pokud chci přivézt prázdné vozy, odpojit, objet, vytáhnout naložené vozy, odpojit, najet na prázdné a nasunout do pily, připojit plné, vysunout k nebo spíš do tunelu a odjet zpátky, tak mě jiné postavení nenapadá.
Trochu jsem poupravoval i výšky a zdá se, že to vychází (kontroluji to ve WT na odstup 66mm). Jdu se zamyslet nad krajinkou :-).
http://imageshack.us/f/687/tratvikoleje.jpg/
a výšky http://imageshack.us/f/834/tratvivysky.jpg/
petrstos
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 03 lis, 2011 10:19 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod lajblt » sob 12 led, 2013 4:59 pm

Tak jsem pro Petra vymyslel ještě jednu variantu staničního zhlaví - s upravenou dvojitou kolejovou spojkou. Použity jsou 1 křižovatková výhybka Tillig, symetrická výhybka 15st. Tillig, levá EW2, křižovatka Tillig 30 st. a pravá výhybka Kuehn. Díky tomu je možné převést rozteč staničních kolejí 43 mm na rozteč DKS.
Užitečné délky staničních dopravních kolejí (shora od budovy 5-3-1-2) jsou 115 cm - 115 cm - 125 cm. Kolej 3 je možno buď využít v celé délce 115 cm nebo jen po kolejovou spojku s manipulační kolejí 5 (pak je to 70 cm).

Co se týká odstupu jednotlivých pater 66 mm - na mosty je to dost, u tunelů to bude "tunel pod plochou deskou" a nevypadá to pak dobře. A nevím, jestli nebudou dělat problém výhybky ve sklonu. Osobně dávám výhybky - kvůli chodu jazyků - vždycky do roviny. Má s tím někdo zkušenosti?
Přílohy
_modely.biz-Petr_Stos-stanice a zastávka s vleckou IV-02c9-VI.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod petrstos » sob 17 led, 2015 6:28 pm

Tak po dlouhé době, kdy nebyl na plánování skoro vůbec čas, jsem se trošku posunul. Rámy se styrodurem jsou připravené, materiál kolejiva pomalu přibývá, tak teď ladím finální layout a pomalu stavím EW2 ze stavebnic.
Vrátil jsem se k tématu odbočné, a postupně měním, ladím. Sdílím poslední verzi, kde jsem do pravého zhlaví nacpal obloukové vyhýbky. Zkusil jsem si to jen tak položit, je to na panelu dost natěsno a bude to mít asi za následek, že použiji sdružená odjezdová návěstidla, protože pro tu krajní kolej by se mi tam moc nevešlo. Na druhou stranu jsou delší staniční koleje. Né, že bych chtěl nějak prodlužovat plánované sázavské soupravy, ale myslím, že to ve stanici bude vypadat líp, když to není od výhybky k výhybce. Zkusil jsem si udělat takový tématický náčrtek, abych si udělal představu, co kam, ale myslím, že spoustu věcí vyplyne až během stavby. Hlavní stanice má tři dopravní a jednu manipulační kolej, vpravo remíza a zbrojení a vlečka do areálu místního pivovaru, naproti nádraží hostinec. Koncová stanice má nahoře areál pily se složeným řezivem a dřevem. Vzadu na kopci možná zbytky nějaké zříceninky. Odbočka na širé trati se strážním domkem, napříč řeka. Hlavní stanice je v úrovni 0, SN je -120, koncová +65. Vlevo je tobogán do SN. Původní SN jsem ještě přepracoval abych trochu prodloužil užitnou délku kolejí.
Layout s náčrtem http://1drv.ms/1sLL0Hx
SN http://1drv.ms/1AsZSZ4
petrstos
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 03 lis, 2011 10:19 pm

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků