Kolejiště TT - L 3,7x2,2 m - radekkrupka

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod radekkrupka » pát 15 srp, 2008 5:43 am

Tak pánové,

děkuji za připomínky, dnes odjíždím na dovolenou a dosud se mi nepodařilo zapracovat změny ve formě, která by se mi líbila...i když jsem se snažil :lol: Pokračovat budu až v září. Do té doby se mějte hezky!
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod milan ferdián » pát 15 srp, 2008 11:38 am

radekkrupka píše:Tak pánové,

děkuji za připomínky, dnes odjíždím na dovolenou a dosud se mi nepodařilo zapracovat změny ve formě, která by se mi líbila...i když jsem se snažil :lol: Pokračovat budu až v září. Do té doby se mějte hezky!


Tak si to užij a dám ti zadarmo radu.Vypni počítač :D :D :D .Nashle v září.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 15 srp, 2008 11:59 am

milan ferdián píše:
radekkrupka píše:Tak pánové,

děkuji za připomínky, dnes odjíždím na dovolenou a dosud se mi nepodařilo zapracovat změny ve formě, která by se mi líbila...i když jsem se snažil :lol: Pokračovat budu až v září. Do té doby se mějte hezky!


Tak si to užij a dám ti zadarmo radu.Vypni počítač :D :D :D .Nashle v září.
Vidím, že ty se své rady moc nedržíš :D
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod milan ferdián » pát 15 srp, 2008 12:15 pm

Michal Šuhajda píše:
milan ferdián píše:
radekkrupka píše:Tak pánové,

děkuji za připomínky, dnes odjíždím na dovolenou a dosud se mi nepodařilo zapracovat změny ve formě, která by se mi líbila...i když jsem se snažil :lol: Pokračovat budu až v září. Do té doby se mějte hezky!


Tak si to užij a dám ti zadarmo radu.Vypni počítač :D :D :D .Nashle v září.
Vidím, že ty se své rady moc nedržíš :D


K moji škodě :wink: :wink: :wink: :D ...........
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod gearus » pát 15 srp, 2008 12:31 pm

milan ferdián píše:
Michal Šuhajda píše:
milan ferdián píše:
radekkrupka píše:Tak pánové,

děkuji za připomínky, dnes odjíždím na dovolenou a dosud se mi nepodařilo zapracovat změny ve formě, která by se mi líbila...i když jsem se snažil :lol: Pokračovat budu až v září. Do té doby se mějte hezky!


Tak si to užij a dám ti zadarmo radu.Vypni počítač :D :D :D .Nashle v září.
Vidím, že ty se své rady moc nedržíš :D


K moji škodě :wink: :wink: :wink: :D ...........


ale našemu prospěchu..... 8)
gearus
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv 24 led, 2008 11:34 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod radekkrupka » ned 14 zář, 2008 12:40 pm

Trvalo to, dlouho to nebylo ono a nevěděl jsem jak dál. Ale nakonec se podařilo. :lol:

Dovolili bych si požádat o vaše názory na úpravy návrhu.

Co je nového:

- v hlavní stanici jsem zpracoval depo do reálné podoby a upravil nákladní sekci
- štěrkovnu jsem přesunul podle rady dolů a zdá se, že to byl dobrý nápad
- odbočnou stanici na lokálce jsem zcela překopal - nové horní zhlaví, delší staniční koleje, traťovka, skladiště. Staniční budovu jsem dal na opačnou stranu (ve 3D se jaksi nezobrazuje)
- koncová stanice s malými změnami - přehození budovy, jiné zapojení pily do zhlaví, remíza
- doplnil jsem skrytou spojku z horní stanice do skryťáku, to bude určitě super pro zpestření provozu
- pod mostem jsem doplnil zastávku

- no a dal jsem tam daleko hezčí objekty, protože už mám plnou verzi, takže to vypadá reálněji :)

http://picasaweb.google.com/radekkrupka/KolejisteTTVerze13_7#

Díky za váš názor :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod milan ferdián » ned 14 zář, 2008 1:08 pm

To by šlo,pěkně zpracované,jen drobnost (hasiči) vadí mi nafta vedle popelové jámy v L.D.Jestli budeš mít kombinovaný provoz(pára,motor) stačí jen nádržkový (kotlový) vůz .
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jarda H. » ned 14 zář, 2008 1:45 pm

To Radek : pěkný, zraješ jak víno :lol: ! Moje malá připomínka, respektive jak bych to řešil u sebe (nejsem totiž velký příznivec křížení mimoúrovně) u tratí, tak bych to křížení odstranil - modrou trať posunout blíže k okraji panelu a vést ji po zděném viaduktu nebo spíše kamenné zdi ! Tunelový portál na růžové trati posunout blíže ke středu panelu a tak se vyhnout křížení tratí !

Tankování dieselů - lze řešit jednoduše - nádržkový kotlový vagon (viz informace Milana), malý přístřešek se sudy nebo jenom pletivový plot kolem sudů, ruční čerpadlo do sudů, nezbytný hasicí přístroj, ..... a vypadá to více než hezky :lol: , pár takových fotek lze na netu z kolejišť taky najít !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod boy.rough » ned 14 zář, 2008 3:23 pm

Koukám, že řešíte zbrojení naftou :shock: . Já jsem to vyřešil z různých zbytků stavebnic takto:
http://fotogalerie.modelfan.cz/detail.php?ID=5549

Ještě ale k tomu musím udělat přístřešek a osvětlení:D .
Jezdím na účkách (asi poslední mohykán) a opravdu s nimi nemám problém.
boy.rough
 
Příspěvky: 630
Registrován: stř 13 čer, 2007 6:47 pm

Příspěvekod radekkrupka » pon 15 zář, 2008 4:24 pm

Jarda H. píše:Moje malá připomínka, respektive jak bych to řešil u sebe (nejsem totiž velký příznivec křížení mimoúrovně) u tratí, tak bych to křížení odstranil - modrou trať posunout blíže k okraji panelu a vést ji po zděném viaduktu nebo spíše kamenné zdi ! Tunelový portál na růžové trati posunout blíže ke středu panelu a tak se vyhnout křížení tratí !

Nad tím jsem přemýšlel, někdo mi to navrhoval už v minulém kole...vysvětlím, co mě vedlo k tomu, abych to neudělal:

1) chtěl jsem mít 1 místo, kde se tratě mimoúrovňově kříží na mostě
2) Pod mostem protáhnu i silnici - povede z nákladního prostoru přes trať pod mostem do "údolí dozadu"
3) možná nejpodstatnější - takhle mi červený a modrý okruh prochází hlavní stanicí tak, že se nekříží. Čili můžu rotovat 2 soupravy a popíjet koňak :) Kdybych je přehodil, tak je taková pomyslná osmička...chápete? :)

Jarda H. píše:Tankování dieselů - lze řešit jednoduše - nádržkový kotlový vagon (viz informace Milana), malý přístřešek se sudy nebo jenom pletivový plot kolem sudů, ruční čerpadlo do sudů, nezbytný hasicí přístroj, ..... a vypadá to více než hezky :lol: , pár takových fotek lze na netu z kolejišť taky najít !


Ta nádrž ve 3D je pouze symbol, že tam by mělo být zbrojení naftou. Že je to vedle popelové jámy, jsem si neuvědomil jako problém, pokusím se zamyslet...

Milanovi děkuju za pochvalu (to zahřeje). Boyi - pěkné zbrojení, díky za ukázku!
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod radekkrupka » stř 17 zář, 2008 6:07 am

Tak jsem si zkusil včera pohrát s depem. Zaměřil jsem se především na odstranění toho, že popelová jáma byla hned vedle zbrojení naftou.

Vzešly mi 3 varianty "jak z toho ven".

1. Na koleji vedle remízy je zbrojení naftou a prostor pro opravy lokomotiv. Parní sekce je oddělená, zauhlování přístupné ze 2 kolejí.
2. Připomíná depo, postavené pro parní sekci, co kterého pozdějí přibylo zbrojení naftou - ta je úplně na kraji celého depa. Dispozice umožňuje odstavení několika vagonů s uhlím.
3. Zbrojení naftou je situováno u koleje do remízy. Jinak je stejné jako 2.

Co vy na to? :) Který se vám líbí?

[url]
http://picasaweb.google.com/radekkrupka ... e13_7Depo#[/url]

Jsou tam vždy plánek a 3D pohled, postupně jak jsem je popsal.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Jarda H. » stř 17 zář, 2008 7:39 am

Na depa a jejich strukturu jsou tu jiní odborníci (nebudu je jmenovat :lol: , ozvou se sami :D ), zkusím popsat svoji představu :

Tím, že šlo původně o depo (pouze) pro parní lokomotivy, předpokládám umístění popelové jámy (nebo dvou) před vjezdem do remízy. Tím pádem bych na první kusou kolej vedle remízy umístil další zázemí - skládku uhlí, pískování, olejovnu, vodní jeřáb (-y), aby zasahovaly na tuto kolej i na koleje do remízy. Druhou kusou kolej podle remízy bych nechal na zásobování uhlím, pískem, olejem, další kolej kusou bych vedl "šikmo" směrem do horního pravého rohu, aby se odvracela od těchto kolejí - původní určení jako odstavení techniky (sněžná fréza, .... ?!) nebo větší opravy techniky ?! A následně po zavedení motorové sekce to železničáři využili pro umístění tankování dieselů - buď ve formě nádržkového vagonu a sudy s naftou (ruční sudové čerpadlo, přístřešek, has.přístroj, ...) nebo tankovací stojany s nádrží !
Odpadne ti ta zpětná kusá kolej, kde máš nyní popelovou jámu a vodár.věž !
Pokud by se ti nevešly popelové jámy před remízu, tak mám vlastně dotaz do fóra - šlo by tedy řešit první kusou kolej vedle remízy jako celá pro zbrojení - pískování, zauhlování, oleje - včetně popelové jámy (jáma vzadu na konci koleji) :?:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 17 zář, 2008 10:09 am

radekkrupka píše:Tak jsem si zkusil včera pohrát s depem. Zaměřil jsem se především na odstranění toho, že popelová jáma byla hned vedle zbrojení naftou.

Vzešly mi 3 varianty "jak z toho ven".

1. Na koleji vedle remízy je zbrojení naftou a prostor pro opravy lokomotiv. Parní sekce je oddělená, zauhlování přístupné ze 2 kolejí.
2. Připomíná depo, postavené pro parní sekci, co kterého pozdějí přibylo zbrojení naftou - ta je úplně na kraji celého depa. Dispozice umožňuje odstavení několika vagonů s uhlím.
3. Zbrojení naftou je situováno u koleje do remízy. Jinak je stejné jako 2.

Co vy na to? :) Který se vám líbí?

[url]
http://picasaweb.google.com/radekkrupka ... e13_7Depo#[/url]

Jsou tam vždy plánek a 3D pohled, postupně jak jsem je popsal.

Nejde ani tak o líbí nelíbí. Problém je v tom, že depa byly většinou spíš natažená do délky, než nějak zběsile rozvětvená o šířky. Navíc obvod depa byl většinou napojen na stzanici tak, aby provoz v depu nezasahoval do provozu stanice. Tady je nepříjemné, že je nutné skoro vždy vyjet až do stanice. Šlo by to řešit angličanem místo první výhybky depa(kde odbočuje kolej k remíze).
Od angličanu by vedla krátká kolej, která by sloužila k tomu, ab lokomotivy při posunu v depu nemusely vyjíždět do stanice. Nebo nechat první výhybku jen k zásobovací koleji, kam se jednou denně přistaví pár vozů, nebo odbočit kolejí kde je odstavený pluh, nebo nehod. souprava.
K představě provozu depa zkusím VOLNĚ citovat z knížky p. Zusky, kde popisuje co se děje s lokomotivou (parní) po vjezdu do depa. "Po příjezdu se vysype popelník a vymete dýmnice nad popelovou jámou, přitom se doplní zásoby vody (vodní jeřáb bývá hned vedle popel. jámy) Pak je třeba doplnit zásoby uhlí a písku. Pak byla lokomotiva odstavena do remízy, nebo se vracela do stanice (případně byla otočena na točně do správného směru). Pokud se čety střídaly, nastupující četa si lokomotivu prohlídla (případně i na prohlídkové jámě) a převzala. Pak před výjezdem z depa lokomotivní četa nafasovala maziva (lokomotivy, zejména rozvody se totiž promazávaly i během delších stání ve stanicích). Depa se většinou stavěly tak, aby na sebe jednotlivé procedury navazovaly bez zbytečného přejíždění sem a tam. "
Zkus si představit, že třeba po ranní špičce přijedou do Tvého depa lokomotivy od několika vlaků. Do depa se prostě nevejdou, protože by se tam, ustrkaly. Ve chvíli, kdy jsou jednotlivá stání za sebou první lokomotiva vysype popel a popojede pro uhlí, zatím už může na popel. jámě stát druhá atd. Ve chvíli, kdy musíš k jednotlivým stanovištím vždy přes první výhybku, nebo dokonce vyjíždět do stanice, je to trochu nesmysl.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Yarda » stř 17 zář, 2008 11:31 am

Pokud je to koncipované jako odbočná trať z hlavní, čemuž nasvědčuje velikost stanice i jen 2místná remíza, tak podle mě je to depo naopak trochu předimenzované. Hlavní trať má své depo někde jinde, na odbočné lokálce by v reálu byla jen strojová stanice pro obsluhu 1-2 tendrovek a nějakého motoráku. Pro tenhle účel 2místná remíza na přenocování a základní provozní ošetření úplně postačuje. Mašina sem prakticky během dne nezajede (snad 1-2krát pro uhlí a při té příležitosti dobere vodu), takže těch kolejí je tam asi zbytečně moc. Pro takový provoz by stačily 2 koleje k remíze + max. 1 odstavná pro popelový vůz a MUVku. Žádná další technika (sněhová fréza, nehodový vlak…) by asi v takové stanici nebyla, čili ani koleje pro její odstavení. U jedné z kolejí k remíze by mohl být uhelný bunkr s jednoduchou násypkou a pásovým dopravníkem, u druhé přístřešek pro zbrojení naftou, mezi kolejemi vodní jeřáb. Popelová jáma nemusí být nutně „v obvodu depa“, často je vidět na některé ze staničních manipulačních kolejí, na vedlejší kolej je pak možné přistavit popelový vagón a vybíraný popel nakládat rovnou na vůz. U popelové jámy na téže koleji by stál druhý vodní jeřáb, aby mašina nemusela v průběhu dne pro vodu zajíždět do „depa“. Někde stranou budova vodárny.
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod Jarda H. » stř 17 zář, 2008 11:31 am

Michal Šuhajda píše: ..... Problém je v tom, že depa byly většinou spíš natažená do délky, než nějak zběsile rozvětvená o šířky. Navíc obvod depa byl většinou napojen na stzanici tak, aby provoz v depu nezasahoval do provozu stanice. ......


S případným natažením délky depa může mít Radek problém - bez zásadního zásadu do krajiny nebo napojení do stanice to nepůjde. Tohle je takový kompromis !

Jinak ten nápad s "angličanem" na vjezdu do depa je dobrý :lol: (nemusí loko vjíždět z depa do stanice a zpět a tím tam blokovat provoz) !

Pak by to mohlo vypadat nějak takhle :
http://jerry62.rajce.idnes.cz/Planky/#radek.krupka.JPG
Původně minimalistické depo pro parní lokomotivy, později po zavedení motorové trakce doplněno o angličana, koleje i čerpání nafty ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků