Ahoj,
dlouho jsem nedal aktualizaci, tak to teď napravím. Koleje jsou po celé délce tratě a jsou elektricky zapojené. Bylo nutné pořádně otestovat sjízdnost tratě a hlavně skrytého šuplíku. Během testování se po kolejišti proháněli všechny možné lokomotivy a vozy s dvojkolími NEM, RP25 i Finescale. Bylo potřeba několik spojů poupravit, teď už to jezdí bez vykolejování.
Na trati se nachází dvě otevřené propusti. Před pokládkou kolejí je bylo nutné dokončit a finálně nabarvit, po pokládce kolejí už bych se k nim těžko dostával. Propust se skládá ze dvou sádrových odlitků, do kterých jsem vyryl spáry. Pro nabarvení jsou použity barvy Vallejo, základ 72049 (stonewall gray) a patina: wash hodně naředěnou 72049 a černá. Stejně je barvený i tunelový portál.
Po shlédnutí Cipískova příspěvku o úpravě Peco výhybek a po shlédnutí videí na
https://www.youtube.com/watch?v=P6JfYFvN4M8&t=1s jsem se rozhodnul, že z výhybek odstraním čepové jazyky a nahradím je pružnými. Čepy a jazyky u Peco kolejí působí dost nemodelově... Jazyky jsem na pásové brusce vybrousil a přestavné tyče použiji od Weinerta, jsou sice drazší, ale u takto malého kolejiště se to ještě dá zvládnout. Na prvním obrázku je porovnání před/po a na druhém je možné vidět upravené různé typy výhybek. Na kolejišti mám jednu trojcestnou, ale u ní si nejsem jistý, zda je pro výměnu jazyků vhodná. Jeden jazyk je hodně krátký a nevím, zda bude délka stačit na to, aby se ohnul a nekladl moc velký odpor pro přstavník.
Přestavníky chci použít od Weinerta. Je to stavebnice přestavníku, která má uvnitř servo. Hlavní výhoda přestavníku je ta, že do něj zapíchnete tyčku, která vede k přestavné tyči, tak i tyčku pro výměnové návěstidlo, které se otáčí o 90 stupňů. Je to výhodnější řešení než u výměnových návěstidel od Petra Berky, která mají otáčení návěstidla odvozené od pohybu přestavné tyče a tím mu zbytečně zkracují chod.