Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » ned 07 pro, 2014 12:15 am

S návrhy, které jsem zde uveřejnil, zkouším dál pracovat a laborovat. Proto pro přehlednost budu dávat jednotlivé layouty na rajče, kde jsou seřazeny. K dnešnímu dni jsem přidal pár návrhů na rajče. Odkaz je http://mizl.rajce.idnes.cz/Vitrinove_ko ... 43x180_cm/ .

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod jafobe » ned 07 pro, 2014 1:39 pm

jeden takový možný návrh na němž by se dalo manipulovat s vozy i mimo viditelnou zónu, sic pro umístění do vitríny nevím jestli zrovna to nejlepší řešení... zaprvé je komplikovanější na obsluhu ve skryté části ale na druhou stranu z hlediska provozu zajímavější, a pro nezasvěceného diváka zajímavější i z hlediska toho že se do vyrobní haly zaveze prázdný vůz a odveze plný ... prostorově by se to vešlo určitě pokud by se použili tiligovské EV1 při využití segmentových točen by se dali použít nejspíš i EV2, ale to jsem nezkoušel ...
vitrin.jpg

vzadu ve skryté části by stačila i jedna kolej, ale můýže být i malá výhybna, po krajích zadní skryté koleje buď výhybky, nalevo i s prostorem za ní minimálně na jeden vůz či segmentová točna, výhybka vpravo by se dala vynechat a využít rovnou segnentové točny na pravé straně, z níž by bylo možné využít kratší odstavné koleje pro vozy, a z níž je výjezd do viditelné části areállukterý vyjíždí ze skryté části pod mostem ... skrytá část buď schovaná jen za kulisou, či za vhodně zvlněným terénem (výrobní haly zapuštěné částečně do svahu, místy s opěrnou zdí pro zachování co největšího prostoru ve viditelné zóně, nad točnou třeba kousek jakoby vrhcu stromoví kolem pokračující tratě a vedle ní třeba kus zahrádkářské kolonie nenáročné na výšku ale oživující okolí) ... ve viditelné části přijímací nádraží s depem pro obslužnou lokomotivu a kolejemi vlečky po areálu podniku i s nějakým volným prostorem pro případné doplnění další koleje ...
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 742
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » ned 07 pro, 2014 6:01 pm

Jafobe s těmi segmentovkami je to dobrý nápad. Akorát si nejsem jist s ovládáním segmentové točny. Nejsem si jist, zda by šlo použít fuldovo zařízení pro točny.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod jafobe » ned 07 pro, 2014 7:37 pm

mizl píše:Jafobe s těmi segmentovkami je to dobrý nápad. Akorát si nejsem jist s ovládáním segmentové točny. Nejsem si jist, zda by šlo použít fuldovo zařízení pro točny.

Michal

pokud by segmentová točna měla jen dva výjezdy (dvě polohy která by byla třeba v té hale nalevo)) tak by se dali udělat dorazy na pevno, tak trochu podobně jako to je u klasické výhybky, kde se jazyky se dorazí k jedné či druhé kolejnici s tím rozdílem že se to dorazí pevný základ točny k jednomu či druhému dorazu (třeba i doladitelnému pomocí šroubu a matky), a ovládání ať už mechanicky či přes nějaké servo ...
pokud by točna měla víc poloh (jako ta napravo pokud by tam bylo víc odstavných kolejí jak jsem nakreslil) muselo by se to řešit už jinak, ale šlo by to udělat podobným principem mechanicky, kdy se u dané koleje u které to má zastavit vysune doraz o který se to zastaví ... pokud by to ovládalo servo dá se udělat elektronická pojistka která ho zastaví při vyšším odběru (v momentě kdy točna najede na doraz a motor se zastaví, protože v tu chvíli má vyšší odběr proudu než když se točí)

ale kolejiště by tím získalo na realičnosti provozu, mohli by soupravy odjet mimo viditelnou plochu. jakoby někam na širou trať , a v halách by se odzadu dali měnit prázdné vagóny za plné či naopak
nemělo by to ale smysl v případě uzavřených vagénů, tam by se změna při pohledu zvenčí neprojevila, takže by možnost výměna vagónu odzadu nebyla potřeba a nemuselo se zajíždět ani do haly, ale třeba jen k nějaké rampě, ale dalo by se použít točny napravo pro výměnu souprav odjíždějících z vlečkového areálu (odjede loko s pár vagóny, a vrátí se třeba bez nich, časem si dojede pro jiné ... )
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 742
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod fulda » pon 08 pro, 2014 11:00 am

mizl píše:Jafobe s těmi segmentovkami je to dobrý nápad. Akorát si nejsem jist s ovládáním segmentové točny. Nejsem si jist, zda by šlo použít fuldovo zařízení pro točny.


Pokud má víc, třeba 4, tak se na to docela hezky použije servo dekodér, kterej má víc poloh.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » pon 08 pro, 2014 4:17 pm

fulda píše:Pokud má víc, třeba 4, tak se na to docela hezky použije servo dekodér, kterej má víc poloh.


možná to bude znít pohodlně, ale můžeš hodit nějaký link přímo na dekodér ?? Já jsem totiž o žádném takovém ještě neslyšel. Tím nechci říct, že neexistuje.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod fulda » pon 08 pro, 2014 6:04 pm

mizl píše:
fulda píše:Pokud má víc, třeba 4, tak se na to docela hezky použije servo dekodér, kterej má víc poloh.

možná to bude znít pohodlně, ale můžeš hodit nějaký link přímo na dekodér ?? Já jsem totiž o žádném takovém ještě neslyšel. Tím nechci říct, že neexistuje.

Čekáš ode mne jinej link než TENTO?
Sleduj informace o verzi pro dvě serva kde každé má 4 koncové body a nebo 1 servo - každé má 8 koncových bodů.

Už jsme to někde řešili - je dobré ze serva vysápat potenciometr, koupit si nějakej delší lineární a ten dát trochu víc dopředu, aby dráha serva za něco stála.
Dokonce jsem se setkal se servama, která mají lineární potenciometr "namalovanej" pomocí odporového laku, nebo z odporového drátu.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod fruafru » pon 08 pro, 2014 6:23 pm

Zdar. pěkný návrh. Ten tunel bych posunul blíže k vyhybce a udělal bych tam tam výtah. do spodního patra, ve spodním patře SN, aby měly soupravy kam odjíždět.
fruafru
 
Příspěvky: 351
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » pon 08 pro, 2014 7:02 pm

fulda: díky. Prostuduji. Jediný problém spatřuji v nedostupnosti tvých komponentů. Honza nepřijímá objednávky :? . Snad bude přijímat po novém roce.

fruafru: Vlaky budou přijíždět a odjíždět za zeď na servisní nádraží. Proto všude v návrzích je malé předávací nádraží.
Ps: dokonce jsem uvažoval i o tvou továrnu :wink: ( Návrh s pořadovím číslem 5 )
Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » pon 08 pro, 2014 10:10 pm

Pokud nepočítám návrh kolegy jafobe, tak uvedu návrh s pořadovým číslem 11.

11 - Návrh.jpg


Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 09 pro, 2014 10:03 am

mizl píše:fulda: díky. Prostuduji. Jediný problém spatřuji v nedostupnosti tvých komponentů. Honza nepřijímá objednávky :? . Snad bude přijímat po novém roce.


Podle toho co vím od Honzy z nedávné mejlové korespondence, tak ani po novém roce to v prodeji už nebude!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod workous » úte 09 pro, 2014 6:04 pm

Kde je problém?nevyplácí se to vyrábět?
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod sidlo » úte 09 pro, 2014 6:11 pm

mizl píše:uvedu návrh s pořadovým číslem 11


Na 11. se mi nelíbí odjezd z předávacích kolejí do vlečky z levé strany. To bude omezující co se týká délky soupravy. Např. u návrhu 9.1 se posunuje z pravé strany a počet vozů může být při posunu vyšší.
Pokud tedy nebyl záměrem inglenook a úmyslně si zkomplikovat posunování :lol:
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod milan ferdián » úte 09 pro, 2014 6:44 pm

Zde jsem se nechtěl míchat,no doporučuji půl od lajblta (horní část) a půl od jafobe (dolní část),jen s drobnou změnou a tou že remíza vlečkové lokomotivy se zaústí do objízdné koleje.Tím můžeme posunout zhlaví doleva a ve šturcu necháme délku na nejdelší používanou lokomotivu.Máme zde vlečkovou lokomotivu.Tím pádem přijede na dolním předávacím kolejišti vlečkový vlak,lokomotiva objede soupravu,zapojí připravenou zátěž a odjede.Vlečková lokomotiva zahájí svoji práci.

P.S.Někdo z kluků již manipulaci popisoval.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » úte 09 pro, 2014 6:48 pm

sidlo píše:Pokud tedy nebyl záměrem inglenook a úmyslně si zkomplikovat posunování :lol:


Prokoukl jsi mne :wink: . Byl to záměr, který jsem chtěl naroubovat do české fabriky.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Tempotaxi a 2 návštevníků