TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod milan ferdián » čtv 18 říj, 2012 6:20 pm

lajblt píše:Milan je kouzelník. Zkouším taky něco, ale teď to bude zbytečná práce. Búúúúú... ;)


Nebul,není psáno,že je dáno.Je to jen skice,stále nemám úhel šikminy,co mi byla dnes slíbena a nic.A za druhé,majitel zatím nic neviděl.
Manipulák vyjíždí ze skryťáku,projíždí odbočkou a zastavuje žst.Dolní Polubny,aby provedl posun do skláren.Po ukončení posunu na vlečce pokračuje přes polubenský tunel a vjíždí do žst.Kořenov.Opět provede posun ve stanici.Pruská elektrická lokomotiva E 90 přebírá od manipulaku zátěž.Po celní a pasové prohlídce vlak odjíždí.Manšinfírovi se během jízdy naskytne překrásný pohled na údolí s řekou Jizerou,kola zaduní na jizerským mostě a vlak mizí v tunelu a dále pokračuje do Hirschbergu.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Janek.KP » čtv 18 říj, 2012 6:51 pm

Majitel se přesouval z práce domů, pak bežel pro sušičku k tchánovi, aby se mohly nasušit rajčata a pak ještě dětem přečíst pohádku a uspat... Majitel, to zní hrozně - a hlavně, patří mi toho jen ideální půlka, zbytek je manželky ;)
sklon šikminy - 40° ( pokud jsem měřil správně, špatný přístup, ségra tam má uložené věci )
jdu si objednat lept na 426 :)
zasloužím si vůbec vaši péči? Ale budu se snažit vaši důvěru ve mě vloženou nezklamat.
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » čtv 18 říj, 2012 10:19 pm

Tak za vzornou péči o rodinu dostane majitel dárek. :) 690x90 cm. Tobogan z Kořenova do SN je ukryt pod kopcem vlevo. Bohužel oblouk vpravo se vejde jen R396. Ale dalo by se to řešit rozšířením jen pro oblouk na 110 cm, pak se vejde R500. ;)
Přílohy
_modely.biz-Janek.KP-06-3D.jpg
Naposledy upravil lajblt dne pát 19 říj, 2012 7:04 am, celkově upraveno 2
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Janek.KP » pát 19 říj, 2012 4:20 am

díky za dárek, takový jsem si vždycky přál :!:

Varianta I je skoro hotová - klasické kolejiště
Varianta II - kolejiště dlouhé segmentové předloženo k úvaze - asi o víkendu zkusím zase něco nakreslit...
Mám nad čím přemýšlet, obě kolejiště jsou pěkná... ne, opravdu obě stavět nebudu :wink:

P.S.
když jsem o minulém víkendu překresloval kolejiště, přišla dcerka a ptala se, jestli si taky kreslím ježíškovi :) "a tati, bude tam taky kolotoč pro mašinky?" :lol: přeloženo - točna. Ale pojmu depo už rozumí :)
Naposledy upravil Janek.KP dne pát 19 říj, 2012 7:04 am, celkově upraveno 1
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » pát 19 říj, 2012 7:03 am

Hehehe, to je hezký. :) Moje dvě princezny mi pomáhají s modelařením - ta starší už lepí trávu a sype štěrk. A pak jí za odměnu dovolím vypustit na modul zvířátka na pastvu. :)

Jo, a pokud bys realizoval návrh v tom "skoro sedmimetrovém" rozsahu, byl by to můj první návrh, kde by předvěst stála ve skutečné vzdálenosti od návěstidla (tj. v reálu na 400 metrů). ;)
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Janek.KP » pát 19 říj, 2012 7:36 am

milan ferdián píše:
lajblt píše:Milan je kouzelník. Zkouším taky něco, ale teď to bude zbytečná práce. Búúúúú... ;)


Nebul,není psáno,že je dáno.Je to jen skice,stále nemám úhel šikminy.
Manipulák vyjíždí ze skryťáku,projíždí odbočkou a zastavuje žst.Dolní Polubny,aby provedl posun do skláren.Po ukončení posunu na vlečce pokračuje přes polubenský tunel a vjíždí do žst.Kořenov.Opět provede posun ve stanici.Pruská elektrická lokomotiva E 90 přebírá od manipulaku zátěž.Po celní a pasové prohlídce vlak odjíždí.Manšinfírovi se během jízdy naskytne překrásný pohled na údolí s řekou Jizerou,kola zaduní na jizerským mostě a vlak mizí v tunelu a dále pokračuje do Hirschbergu.


Sakryš, nemůžu se soustředit na práci, pořád musím myslet na ten Milanův nápad, jak to asi mohl poskládat... :(
Milane, prosím Tě, Ty jsi SN dal za kulisu, kolejiště je lehce do L a obešel jsi se bez tobogánu?
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod milan ferdián » pát 19 říj, 2012 8:13 am

Janek.KP píše:Sakryš, nemůžu se soustředit na práci, pořád musím myslet na ten Milanův nápad, jak to asi mohl poskládat... :(
Milane, prosím Tě, Ty jsi SN dal za kulisu, kolejiště je lehce do L a obešel jsi se bez tobogánu?


Základní trať má po celé svého trasování i se stanicemi nivelitu +/-0 (700mm).Klesá jen druhá větev do svého samostatného skryťáku.Tobogán jsem nepotřeboval.Psal jsem,ale jasně je to jen skica. :mrgreen:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » pát 19 říj, 2012 8:59 am

Milan mi pravidelně připomíná kouzelníka, kterej do klobouku sotva na králíka dokáže dát s elegancí sobě vlastní i slona. :) V tomhle ohledu bych to chtěl taky umět, protože přííííšerně plýtvám místem.
Já jsem to stavěl na skryťák v úrovni -150 mm (kvůli snadnému šmátrání rukou) u přední hrany, společný pro všechny 3 konce. A nad tím stoupá hlavní trať podle (částečně viditelné) řeky a vedlejší jde ještě výš. Ovšem pak je nutné vrátit se pod zem, proto ten tobogán. ;)
Naposledy upravil lajblt dne pát 19 říj, 2012 9:09 am, celkově upraveno 1
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod milan ferdián » pát 19 říj, 2012 9:04 am

lajblt píše:Milan mi pravidelně připomíná kouzelníka, kterej do klobouku sotva na králíka dokáže dát s elegancí sobě vlastní i slona. :) V tomhle ohledu bych to chtěl taky umět, protože přííííšerně plýtvám místem.

Ale neplýtváš místem,jen já se na to dívám svým pohledem a nejsem neomylný.Tomáši,já moc nemám času,když zde hodím skicu,jsi ochoten si s tím pohrát :?:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » pát 19 říj, 2012 9:10 am

Klidně, zatím tu v práci nikdo nic nechce, tak mám chvíli čas. :)
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod milan ferdián » pát 19 říj, 2012 11:09 am

Idea.Mezi mostem a skrytými tratěmi je kulisa.Tento díl 750x600 doporučuji snížit hladinu řeky na nivelitu -500.Jako nevýhodu beru to ,že vlaky z hlavní tratě nemají šanci se obrátit v pravém skryťáku a musí pokračovat do Kořenova.Je třeba si pohrát i s Kořenovem,uvidíme jak ti Tomáši bude vycházet lokomotivní depo.Poloměr obloukové koleje u výjezdu z Kořenova je R310 a kraj 65 mm.Stanice Dolní Polubný počítám,že se ještě vejde na díl 3000x850 a vlečka již bude na úzkém pruhu šíře 500 mm.V případě,že stále trváš na přehradě,tak průchod 600 mm vyplň nosným dílem s tématem a můžeš chodit po hladině. :wink:
Skica je jen od ruky.
Přílohy
Kopie - Kořenov_idea_001 001.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Janek.KP » pát 19 říj, 2012 12:30 pm

Nechci být nevděčná rybářova žena, ale nepůjdou otvírat dveře...mají šířku 80cm a otvírají se dovnitř...Bohužel, idea je moc velká na tak malý prostor...kdyby jste se tam postavili, tak by jste to viděli sami, je to opravdu kumbálek... :(

Rozhodně ale Milanův podnět je velmi inspirující, nenapadlo by mě udělat Dolní Polubný s odbočkou do skláren...původně jsem nechtěl dvě stanice...jak jsem psal " pravověrný modelář by se na tématu nepochybně vyřádil" :)

Tomáší, prosím Tě, pokud bys měl náladu a čas, zkus dokončit variantu I
Přes víkend si ode mě odpočiňte ;) , já se zamyslím nad variantou II a něco zas črtnu...
Přeji hezký víkend a moc, moc všem děkuji.
Janek
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod milan ferdián » pát 19 říj, 2012 1:06 pm

V pohodě :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » pát 19 říj, 2012 4:07 pm

Abys měl, Janku, o čem přemýšlet přes víkend. :) 690x100 (105 vpravo) cm. Minimální poloměr na lokálce R500, na hlavní trati R750-R1000 kromě výjezdu z Dolního Polubného vlevo dole.

Hlavní trať vychází ze skrytého nádraží v úrovni -125 mm a stoupá k tunelovému portálu v úrovni -50 mm sklonem 30 promile. Poté prochází tříkolejnou stanicí Dolní Polubný s dvěma dopravními a jednou maniplační kolejí. Protože odbočení vedlejší trati ve zhlaví bránil stavitelům stísněný prostor, daný jednak místem na břehu říčky, jednak skalním masivem, bylo použito řešení podobné trati Kolín-Ledečko, kdy větvení tratí je provedeno až za tunelem (obdoba odbočky Rataje). V tomto případě je odbočka součástí stanice (St 2). Současně je tím umožněno zajíždění nákladních vlaků pro Jizerské sklárny, n.p. v režimu posunu ze stanice Dolní Polubný až na vlečkové koleje, protože vjezdové návěstidlo lokálky je až za vlečkovou výhybkou. Vjezdové návěstidlo hlavní trati stojí kvůli stísněnému prostoru až "za dalším tunelem", kterým hlavní trať podchází horský hřeben a pokračuje dále údolím říčky Jizerky (ve skutečnosti do SN). Celá viditelná hlavní trať leží v úrovni -50 mm.
Vedlejší trať poté, co mine odbočnou výhybku na vlečku, stoupá obloukem po viaduktu přes řeku a silnici do skláren na protější stranu údolí (R500) a po dosažení kulminačního bodu (+60 mm) vlak vjíždí do mezilehlé stanice Kořenov. Protože v Dolním Polubném nebylo místo pro vybudování potřebné infrastruktury (výtopna lokálky se zbrojením), byla výtopna umístěna v Kořenově. Z Kořenova trať opět klesá dalším tunelem (do SN).

Skryté nádraží je společné pro všechny tři tratě. Má 7 kolejí (min. 2,1 m) a dvě smyčky, takže je možné obracení vlaků do protisměru a to z libovolné koleje. Všechny koleje jsou využitelné pro vlaky maximální délky jak v Kořenově, tak v Dolním Polubném (cca 190 cm). Stoupání ze SN je max. 30 promile.
Přílohy
_modely.biz-Janek.KP-06d3-SN.jpg
_modely.biz-Janek.KP-06d3-SN.jpg (26.18 KiB) Zobrazeno 6955 krát
_modely.biz-Janek.KP-06d3-2D.jpg
_modely.biz-Janek.KP-06d3-3D.jpg
Naposledy upravil lajblt dne pát 19 říj, 2012 9:48 pm, celkově upraveno 6
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » pát 19 říj, 2012 5:33 pm

A ještě varianta I - 400x150 (120) cm. Jen nevím, jak vpravo do SN? Je to ve třech úrovních - +40 mm (odbočka), +65 mm (Kořenov) a 0 mm (vlečka a spodní trať). Řeka klesá z -25 mm na -30 mm (jez) a pak z -50 mm na -60 mm. A bude to zase dlouhý...
Přílohy
_modely.biz-Janek.KP-05-01-3D.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků