Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod MiG » sob 04 črc, 2015 9:57 pm

To fungovat nebude.
Jestli ty šipky u konrádů a u přepínačů představují diody, pak pro všechny vlevo bude dioda pólována proti tyristoru. Tyristor se ani neotevře.
A pro všechny vpravo se tyrisor neotevře, protože potřebuje kladný proud do elektrody G (ne K). Nejlépe přes odpor a spínač buď z anody tyristoru, nebo z kladné svorky napájení.
Pokud se spínač mezi anodou a katodou dá bez odporu, může se "propálit" řídící přechod.
Kromě toho se z tyristoru při napájní střídavým napětím stává dioda.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 05 črc, 2015 3:11 am

No jsem si myslel,že to tak jednoduchý nebude. Za výklad dekuji i když mi moc nepomohl. Tohle je asi nad moje schopnosti.
Potřeboval bych to eventuálně nakreslit do obrazku. Ne však značkou,ale konkrétním tyristorem.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod fulda » ned 05 črc, 2015 5:33 am

Tyristorem to půjde spínat, pokud použiješ stejnosměrné napájení.
Pak sepneš tyristor kladným pulzem do G a rozepne se ti na koncovém vypínači.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 05 črc, 2015 5:59 am

Ne, kašlu na to....začíná se to moc komplikovat. Schválně jsem upustil od myšlenky ovládat to stejnosměrným proudem, protože střídavým je to jednodušší. Tak si to teď kvůli nějakému tyristoru nepokazím. To raději budu to tlačítko po celou dobu držet. I když to není ideální řešení.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 12 črc, 2015 7:00 pm

pokus č.1 :|
Přílohy
file.php.jpg
file.php.jpg (64.07 KiB) Zobrazeno 3887 krát
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod pepiknemecek » ned 12 črc, 2015 7:03 pm

Já bych to vyřešil následovně:
Senzor A umístit cca 2-5 cm před výhybku na vjezdu, senzor B cca 10-15 cm před výhybku u výjezdu.
Funkce následující: Vlak jede do smyčky, výhybka je postavena rovně. Přes rozepnutý kontakt relé se nedostane signál ze senzoru A na relé, to nespíná a výhybka je v klidu. Vlak odjede ze senzoru A a pokračuje smyčkou. Po najetí na senzor B sepne relé, výhybka se přestaví a vlak může pokračovat, najíždí na senzor A, který podrží relé po celou dobu pohybu vlaku po výhybce. Po odjetí ze senzoru A relé odpadne, výhybka se přestaví do polohy rovně a smyčka je připravena na další soupravu. Podobně lze vyřešit i reverzaci trakčního napětí ve smyčce. Jednoduché, spolehlivé,...
Přílohy
file.php.jpg
Uživatelský avatar
pepiknemecek
 
Příspěvky: 159
Registrován: stř 02 úno, 2011 6:43 pm

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 12 črc, 2015 7:13 pm

Takže jestli to chápu,mělo by na to stačit pouze klasické relé?
Přílohy
file.phpt.jpg
file.phpt.jpg (54.57 KiB) Zobrazeno 3864 krát
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Barbucha » ned 12 črc, 2015 7:55 pm

Ano, stačí ti na to klasické relé. Ty potřebuješ sepnout stejnosměrným proudem cosi, co ti pustí střídavý, to je celý problém. To čidlo je sepnuté, když je zastíněné + 2s navíc. Takže nereaguje na mezery mezi vozy a nepulzuje, tak to udrží relé připojené po celou dobu průjezdu vlaku.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 12 črc, 2015 8:02 pm

Stačí když mi řekneš,jestli ten poslední obrázek mám správně a je hotovo...problém vyřešen. :lol: To,že se tam dá nastavit to zpoždění je dobrá věc. Plánuju tím napájet i další věcičky. Důležité je,že už vím jak to čidlo zapojit. Potřebuju to mít nakreslený úplně polopatě,ne značky,ty mi nic neřeknou. Jak jsem vzpomínal,pro mě byly ideální ty návody Zeuke/BTTB to bylo pro mě ideální,Barevné,přehledně značené,popis pro blbý :D
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 12 črc, 2015 8:10 pm

Ale abych tady jen nelamentoval,nad tou hroznou elektrikou :P (Doufám,že už je všem jasný,proč jsem ze začátku nechtěl nic elektrického a kolejiště chci napájet dvouma dráty DCC). Mám už položené celé to "nulté patro"tedy 80% skryté části a 20% viditelné. Vše zatím sjízdné a vcelku bez komplikací. Spodní okruh už projíždím s úspěchem.Chystám se v blízké době zapojit moduly vratných smyček. Kdybych netrávil tolik času v hokně práce by utíkala líp.
Stále marně čekám,co k tomu řekne Milan,ale od posledního laborování nad plánkem se neozval. Čím víc stavím,tím víc si opakuji,jak dobrý počin bylo zainvestovat do toho plánku. Pro mě jako NE-matematika to prodlouží život aspoň o rok. Než bych se mořil s geometrií a vymýšlením,takhle jenom podle šablon kladu koleje a dodržuji,opět podle šablon,průjezdný profil.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod sidlo » pon 13 črc, 2015 4:36 am

Barbucha píše:Ano, stačí ti na to klasické relé. Ty potřebuješ sepnout stejnosměrným proudem cosi, co ti pustí střídavý, to je celý problém. To čidlo je sepnuté, když je zastíněné + 2s navíc. Takže nereaguje na mezery mezi vozy a nepulzuje, tak to udrží relé připojené po celou dobu průjezdu vlaku.

Obávám se, že s jedním relé to nebude fungovat. Tak jak je to namalované, tak když vlak opustí snímač, relé pustí a přehodí to výhybku zpět do výchozí polohy - podhodí pod vlakem.
Použití bistabilního relé TT asi taky nebude fungovat, protože ten snímač má max. proudové zatížení 200 mA a to TT relé ho určitě zničí.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » pon 13 črc, 2015 7:05 am

No,když vlak opustí posledním vozem snímač,tak je tam přece 2s prodleva
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » pon 13 črc, 2015 7:08 am

Nemám to ještě vyzkoušené,ale na 90% se u téhle výhybky vybodnu na jakoukoliv elektrické ovládání..
A) je mi zcela jedno jakým směrem se do smyčky vjíždí/vyjíždí
B) Manuální ovládání je blbost,když tam není vidět

Řekl bych,že u výhybek Kuehn bude fungovat říznutí výhybky do protisměru. :D
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 13 črc, 2015 7:18 am

Mám to vyřešeno úplně stejně ve 2 smyčkách,ale nejdřív to vyzkoušej.Taky je možnost použít pro signalizaci ,že vlak je už za vekslí a pak ji přestavit ručně.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Barbucha » pon 13 črc, 2015 7:38 am

sidlo píše:
Barbucha píše:Ano, stačí ti na to klasické relé. Ty potřebuješ sepnout stejnosměrným proudem cosi, co ti pustí střídavý, to je celý problém. To čidlo je sepnuté, když je zastíněné + 2s navíc. Takže nereaguje na mezery mezi vozy a nepulzuje, tak to udrží relé připojené po celou dobu průjezdu vlaku.

Obávám se, že s jedním relé to nebude fungovat. Tak jak je to namalované, tak když vlak opustí snímač, relé pustí a přehodí to výhybku zpět do výchozí polohy - podhodí pod vlakem.
Použití bistabilního relé TT asi taky nebude fungovat, protože ten snímač má max. proudové zatížení 200 mA a to TT relé ho určitě zničí.


Vzdálenost mezi snímači musí být délka soupravy + 2 vteřiny. Snímač A by měl být těsně u výhybky, pak s tím nebude problém. TT relé jsem vyloučil hned na začátku, to opravdu nejde. Pro úplnou bezpečnost by se dal snímač B zdvojit. Druhý by byl u výhybky.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník