Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod hank61 » sob 04 črc, 2015 9:01 am

Ja jsem něco podobného řešil, když jsem chtěl u minulého kolejiště používat peco přestavníky. Tenkrat mě napadlo, abych nemusel používat poměrně drahé originalni pačkové přepínače s vypinanim v koncových polohach použít klasické přepínače doplněne sériově zapojenym mzikovym tlačítkem. Tak by se přepínači dle jejich polohy nastavila vlakova cesta a stiskem tlacitka by se mzikove představily prstavniky, do kterých by po uvolveni mzikoveho tlacitka jiz nesel zadny proud. Jedno tlacitko vy stacilo pro nekolik prestavniku dle uvazovanych vlakovych cest. Poloha prepinacu by současně indikovala nastavni veksli. K realizaci, ale následně nedoslo... :D
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod MirekTT » sob 04 črc, 2015 9:34 am

Hm, zajímavý nápad hanku61, páčkami přepínačů přednastavit cestu a jedním tlačítkem ji "potvrdit". Musím na to mrknout z pohledu proudu a použité síly vodičů, když se toho pohne víc současně. Ale asi to bude správná cesta, jak zvýšit ochranu přestavníků a ušetřit drátování a kontrolky signalizace přestavení výměn.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » sob 04 črc, 2015 11:10 am

No teď jsem si uvědomil,že s kondenzátory a střídavým napětím to asi nepůjde... :cry:

Jaké jsou další možnosti?? I když to potvrzování tlačítkem není špatný nápad. U přestavníku se píše proudový odběr 1A... takže to tlačítko bude muset být nějaký pořádný,když budu překlápět třeba 6výhybek naráz.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 04 črc, 2015 1:51 pm

Já vidím odběr 13mA,takže méně než přestavník Fleischmann a já přestavuji 6 vekslí najednou pomocí tlačítkového spínače http://www.gme.cz/p-pb11-red-p630-053
který má zatížení 1A.Veškerý rozvod pomocí lanek 0.18 mm2 a nic mi nehoří,ba dokonce vše bez problémů funguje několik let. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » sob 04 črc, 2015 4:15 pm

No nevím,kde jsem na ten údaj s tím 1A došel :? ... furt jsem si to nějak spojoval s něčím..... :? a žil jsem v mlze.

Ale musím říct,že Mirek bude mít skutečně pravdu. Všude se uvádí těch 13mA ... :wink:

Jinak ty přestavníky se vyrábí dva typy
a) http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... ct_id=3432
b) http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... uct_id=805
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » sob 04 črc, 2015 4:39 pm

To zapojení s tím tlačítkem by mohlo být takhle ???

Předpokládám,že tlačítko musím držet do té doby,než se přestavníky přesunou?
Nebo to mám špatně a dá se to zapojit tak,abych stiskl a přestavníky se sami přesunuly ??
Přílohy
přestavníky.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod MirekTT » sob 04 črc, 2015 6:07 pm

:arrow: Tomáši - máš to správně, pokud si přimyslíme ty diody, co jsou na vývodech konrádů. A pokud tyto dva vývody spojíš, povedeš od tohoto spoje jen jeden vodič k přepínači, před nímž pomocí dvou dalších stejně řazených diod tento opět rozdělíš na dva póly, ušetříš na drátovačce.

:arrow: Ferdo
a) v zásadě se nějakým, byť menším lavorem probodni. Netrvám sice na těch 13mA, avšak pro potřeby vláčkařů v našich končinách postačí, že šest zároveň běžících kusů nesežere ani tu ampéru, pokud nebude ňákej z nich zaseklej.
b) psal jsem, psal, nicméně odkaz byl směrován na těch 13mA, ne na cenu. Konrád jde sehnat i levněji.

Tímto bych ze svého pohledu považoval konrádovačku za uzavřenou, pokud se neobjeví někdo se svědectvím, že mu konrád podpálil dům.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 04 črc, 2015 6:18 pm

Conrad na svých stránkách uvádí 50mA,u motorického přestavníku Tillig je uvedeno 65mA.
http://www.conrad.de/ce/de/product/2199 ... l?ref=list
Naposledy upravil miroslav lengyel dne sob 04 črc, 2015 6:30 pm, celkově upraveno 1
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod lukin1 » sob 04 črc, 2015 6:27 pm

MirekTT píše::
Tímto bych ze svého pohledu považoval konrádovačku za uzavřenou, pokud se neobjeví někdo se svědectvím, že mu konrád podpálil dům.


Škoda že tu nejde dát palec nahoru....takže LIKE (to se mi líbí)!!!!!!!!!!!!!!!:-))))))))))))))
lukin1
 
Příspěvky: 71
Registrován: stř 12 lis, 2014 5:05 pm
Bydliště: Třebíč

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 04 črc, 2015 6:32 pm

Ovšem v návodu se už píše o odběru proudu 1A :shock: a to ve všech jazykových mutacích :!: Jinak dobré je si přečíst oddělení recenze uživatelů,kde se například píše,že odběr je vyšší než je uvedeno,ale třeba také to,že hlučnost se dá snížit,pokud se zvolí nižší napětí,zde uvedeno 9V.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » sob 04 črc, 2015 6:44 pm

....no já věděl,že jsem si ten 1A nevymyslel ve spánku....


Mirku s těmi diodami jsi to myslel takto? Ono pro mě to je celkem důležitý,já nejsem expert.

Ještě k tomu tlačítku: Musí se to tlačítko tedy držet po celou dobu toho přestavování (běh motorku) ??? , nebo se to dá zapojit tak,abych to tlačítko pouze stiskl a celé překlápění se dělo "automaticky" ..něco jako dát impulz tlačítkem ...


Diody bych mohl použít tyto?
http://www.gme.cz/dioda-1n4007-p220-002
Přílohy
přestavníky A.jpg
Naposledy upravil Tomáš dne sob 04 črc, 2015 7:03 pm, celkově upraveno 1
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod fulda » sob 04 črc, 2015 7:03 pm

miroslav lengyel píše:Conrad na svých stránkách uvádí 50mA,u motorického přestavníku Tillig je uvedeno 65mA.
http://www.conrad.de/ce/de/product/2199 ... l?ref=list

To se dá vyložit několika způsoby:
1) Na prázdno 50mA, s výhybkou 65mA a na krátko 1A (na krátko znamená když motor stojí a je napájenej, takže krátkodobě při rozběhu a nebo při zablokování výhybky)
2) mnohem pravděpodobněji je proud na krátko mnohem menší (to se dá změřit ohmmetrem) a ta 1A j zatížitelnost kontaktu u verze s kontaktem.

Tomáš píše:Ještě k tomu tlačítku: Musí se to tlačítko tedy držet po celou dobu toho přestavování (běh motorku) ??? , nebo se to dá zapojit tak,abych to tlačítko pouze stiskl a celé překlápění se dělo "automaticky" ..něco jako dát impulz tlačítkem ...
Seznam se na google s magickou součástkou "tyristor", určitě se ti bude hodit.
Naposledy upravil fulda dne sob 04 črc, 2015 7:07 pm, celkově upraveno 1
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » sob 04 črc, 2015 7:07 pm

fulda píše:
miroslav lengyel píše:Conrad na svých stránkách uvádí 50mA,u motorického přestavníku Tillig je uvedeno 65mA.
http://www.conrad.de/ce/de/product/2199 ... l?ref=list

To se dá vyložit několika způsoby:
1) Na prázdno 50mA, s výhybkou 65mA a na krátko 1A (na krátko znamená když motor stojí a je napájenej, takže krátkodobě při rozběhu a nebo při zablokování výhybky)
2) mnohem pravděpodobněji je proud na krátko mnohem menší (to se dá změřit ohmmetrem) a ta 1A j zatížitelnost kontaktu u verze s kontaktem.


Takže když se součástky budou dimenzovat na 1A tak to musí bohatě stačit ne?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod fulda » sob 04 črc, 2015 7:13 pm

Tomáš píše:Takže když se součástky budou dimenzovat na 1A tak to musí bohatě stačit ne?

Já bych například použil ten měřák, tím by se to dost vyjasnilo.
Jak píše Míra:
miroslav lengyel píše:...Jinak dobré je si přečíst oddělení recenze uživatelů,kde se například píše,že odběr je vyšší než je uvedeno...
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » sob 04 črc, 2015 7:36 pm

No ten tyristor se mi líbí,ovšem nevím jestli mé schopnosti to zvládnou

A) Spíná se elektrodou K.... jasný
B) Zátěž se zapojuje k Anodě...jasný
C) vypnutí... přeruší se anodový proud. (To přibude další tlačítko?) NEBO Při střídavém proudu (můj případ) se tak děje automaticky v každé záporné půlvlně.... Takže se to vypne samo??
Naposledy upravil Tomáš dne ned 05 črc, 2015 3:03 am, celkově upraveno 1
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník