Jirkátor píše:Předpokládám, že vrata garáží by postavili spíš proti vjezdové bráně tak, aby auta mohla snadno vyjet ven.
A to je právě problém.
Když bude výjezd do ulice, tak tam nebude skoro žádný dvůr.
Když dám výjezd přes dvůr do vrat, tak budou určité průjezdné těžkosti.
Ale musím brát na zřetel, že zrovna podnikový hasiči nemají nejnovější požární techniku a většinou je to technika, která už je použita nebo na vyřazený pojezd se namontuje požární nástavba.
Při hledání právě podkladů bylo hned jasné, že v první polovině 50 let mají drážní hasiči vyřazené vojenské Pragy RN, jako požární vozidla. Takže předpokládám, že další vozidla jsou Tatra 805 a Tatra 111 C7.
Další vozidla, jako je Tatra 138 CAS 32, Škoda 706 CAS 16, Praga V3S, tak to jsou nástavby, které právě pocházejí z 60 let. A to se mně tam moc nehodí.
Ale vím, že bez takové techniky se na kolejišti neobejdu. Ale bude to chtít opravdu opatrně vybírat.
Bohužel problém je ten, že je známá výroba nákladního auta, odkdy měl úpravu takovou a takovou na podvozku, motoru atd., ale nikde se většinou modelář nedozví, odkdy se na nákladní vozidlo montovala zmíněná nástavba nebo jiná nástavba.
Na stavbu zbrojnic, jsem použil vlastní zážitky, které mám. Mnoho let jsem právě chodil kolem takové zbrojnice. V podniku SONP v závodě Koněv je jedno místo, kde se říká Na Václavce a zde byl před mnoha lety právě důl Václav. Právě budovy po dole jsou upraveny pro podnikové hasiče a zde opravdu nebylo skoro žádné místo na dobré pojíždění požární techniky.
Bohužel starší fota jsou neostrá, tak jsem použil foto z roku 2002 a červená šipka ukazuje požární zbrojnici.
