Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 07 čer, 2015 9:07 am

PROSÍM POZOR !

Rozhodl jsem se v tomto vlákně radikálně "uklidit" a tak během těchto dnů,zde dojde k dalšímu "zametání". První už proběhlo.Neberte to prosím jako nějaký útok vůči diskutujícím,ale je to opravdu potřeba. Téma je nepřehledné a plné blbostí. Včetně mých vlastních příspěvků.
Tímto se tedy omlouvám,těm kterým klesne koeficient příspěvků. :mrgreen:

EDIT moderátor :
po dohodě s Tomášem odmazány některé příspěvky, pokud bylo (omylem :oops: ) smazáno něco důležitého a Tomáš se zeptá znovu, prosím o trpělivost, byla to chyba moderátora !
Jarda H.


Tak už je uklizeno. Jardo díky!
Naposledy upravil Tomáš dne ned 07 čer, 2015 12:33 pm, celkově upraveno 1
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 07 čer, 2015 9:13 am

Ještě bych chtěl plénu sdělit,že o přestavnících je definitivně rozhodnuto.
Na kolejišti použiji přestavníky Conrad.
Hlavní části kolejiště budou obsluhovány právě tímto způsobem. Celkem 35 kousků . Zbývající výhybky (Kovošrot a "depo" Bránice) budu obsluhovat ručně.

Ještě tedy poprosím jestli by byl někdo ochoten nakreslit zapojení k tomuto přestavníku pomocí těch relátek a fotočlenů k vratné smyčce.
děkuji
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 07 čer, 2015 6:44 pm

Konstrukční dotaz.
Mám oblouk z flexi koleje R310 a potřeboval bych v něm udělat "řez kolejí" Můžu to pochopitelně udělat tak,že to rozříznu dám izolované spojky a zase spojím. Ale dalo by se to udělat nějak i bez těch spojek? Spojka taky mimo jiné právě drží ten oblouk v plynulém náběhu,kolejnice na kolejnici. Mám strach,že když to jen tak říznu a nechám tak,kolej v tom místě uhne. Kolejnice nebude přesně proti kolejnici. Dalo by se to třeba nějak fixovat?? Nebo se na to mám vy..t a dát tam tu spojku.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod rawen » ned 07 čer, 2015 7:15 pm

Když kolejnice předem naohýbáš, aby v nich nebylo pnutí, tak je položíš v kuse a řízneš po zaschnutí lepidla žilpilkou.
Spojek netřeba.

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1883
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Radek Strnad » ned 07 čer, 2015 7:22 pm

Při tak malém poloměru ti to určitě ujede - na 100%. Ona ani ta měkká izolovaná spojka nebude ideál. Já to na svém kolejišti dělal tak, že jsem těsně u řezu předvrtal do desky otvor a natočil tam šroubek, který hlavičkou dorovnal vybočení. Aby to nevodilo, tak mezi hlavičku a kolej vložím kus izolační hmoty, třeba proužek izolace ze starého přestavníku BTTB. Stačí i hladký smirek. Nebo namísto šroubku vyvrtat malé otvory(u každé části kolejnice) a narazit tam zkrácené špendlíky.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod fulda » ned 07 čer, 2015 7:51 pm

já zase před tím než jdu řezat, tak v místě řezu kolejnici "vyztužím" lepidlem, jakože celkem hodně lepidla a udělám něco jako izolovanou spojku. Když to zaschne, tak teprve řežu. Mám tak udělané spoje na R125 (v Zetku) a v pohodě
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod jirkah » ned 07 čer, 2015 7:55 pm

Řez děláte žiletkovou pilkou nebo ?
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Barbucha » ned 07 čer, 2015 7:57 pm

Vyztužuj důkladně, mně se to pohlo a budu to s velkým sakrováním opravovat. Já přerušil jen jednu kolej, dal spojku a změnil se mi na tom místě rozchod.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod hank61 » pon 08 čer, 2015 3:41 am

Mě se to hnulo tehdy v enku. V TT jsem byl již o něco chytřejší a ještě před řezáním jsem těsně u kolejnice zvenčí pritloukl tenke hrebicky a ty jsem ke kolejnicim pripajel. Potom jsem mezi nimi teprve řezal žilpilkou. Po zaštěrkovaní nejsou videt.:-)
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Radek Strnad » pon 08 čer, 2015 6:11 am

Já to lepení taky zkoušel, ale vždycky se to dřív nebo později hnulo. Když to řežeš, vždy se to více či méně ohřeje a na to většina lepidel reaguje. Také při řezu vznikají vibrace, které mohou lepený spoj uvolnit. Snad jedině použít nějaký lep na bázi vytvrzující pryskyřice, která ztvrdne na kámen. Šroubek můžeš povolit, utáhnout, vyměnit(dát jiný-větší-menší tvar hlavy) a následně přikrýt štěrkem. Chce to jen pevné podloží, aby se nevyvracel.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Rocky_MK » pon 08 čer, 2015 6:34 am

Radek Strnad píše:Snad jedině použít nějaký lep na bázi vytvrzující pryskyřice, která ztvrdne na kámen.
Epoxy.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » pon 08 čer, 2015 7:02 am

hank61 píše:Mě se to hnulo tehdy v enku. V TT jsem byl již o něco chytřejší a ještě před řezáním jsem těsně u kolejnice zvenčí pritloukl tenke hrebicky a ty jsem ke kolejnicim pripajel. Potom jsem mezi nimi teprve řezal žilpilkou. Po zaštěrkovaní nejsou videt.:-)


Jo takhle nějak jsem to plánoval i já,takže vidím,že to zas taková ptákovina nebude. Já bych akorát ty hřebíčky natloukl pod patu kolejnice. Jako,že by ta kolejnice seděla na hlavičce hřebíčku. Takhle čtyři kousky zapájet a mezi nimi rozříznout.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod hank61 » pon 08 čer, 2015 7:11 am

Tomáši já je natloukl těsně vedle kolejnice a aby moc nevyčnívaly, tak jsem jim ještě upiloval část hlavičky. Fakt nejsou po zaštěrkování vidět. Postup: Položení a nalepení kolejí - natlučení a připájení hřebíčků (v případě měkčího podloží ještě jejich fixace epoxidovým lepidlem) - prořezání žiletkovou pilkou - zakápnutí řezu vteřinovým lepidlem (aby se koleje nějakou dilatací opětovně nespojily) :-)
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » pon 08 čer, 2015 6:54 pm

Tak mám to hotový,naštěstí to v oblouku bylo potřeba fixovat jen na jednom místě. Ostatní přechody jsou v rovině a tam to drží slušně chemoprén. Není to vzhledné,ale bude to v podzemí,takže mě to netrápí.Průjezd jsem testoval patrákama a je to na 1*.....samochvála smrdí,ale musím se trochu pochválit. :mrgreen:
http://tauvec.rajce.idnes.cz/STAVBA#DSCN4655.jpg

Taky M.Krumlov už dostává svoji finální podobu.Koleje vyrovnané a přilepené. S patřičnými pomůckami to šlo jedna báseň. Každou kolej mám osazenou dráty pro napájení,takže spojky asi ani proletovat nebudu.
http://tauvec.rajce.idnes.cz/STAVBA#DSCN4656.jpg

Trochu kosmeticky jsem musel upravit toto zhlaví a to kvůli těm přestavníkům. Snad se mi to povede je osadit. Mám z toho dost bobky,plánovaný to nebylo a moc místa tam není.Sázím na systém "torzní tyče" místo kolmého "brka"
http://tauvec.rajce.idnes.cz/STAVBA#DSCN4657.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » úte 09 čer, 2015 1:03 pm

Tak mám doma první kusy přestavníků a další kusy jsou na cestě. :P
A protože jsem podobný typ přestavníku viděl před 10minutama poprvé v životě (držím to jak Žižka telefon) budu mít pár záludných otázek. Podotýkám předem,že jsem četl testy "Lokopin" a konečně jsem z toho trochu moudrej.
Na sucho mi už ten přestavník cvičí s výhybkou ok. Musím používat tu silnější strunu,protože ten odpor aretace výhybky tam je. Zaujalo mě to torzní přestavování. K těm ty s výhybkami Kuehn přímo vybízí.
A proto jsem si vzal příkladem obr. od Martina. Princip mi je zřejmě jasný. chtěl bych se pouze zeptat jak velká vůle má být mezi tím drátem a tou trubičkou. To bude zřejmě klíčový parametr aby to fungovalo. v montážním návodu se sice píše že má být otvor 12mm,ale to mě připadá jako jáma na mamuta.
Jakékoliv jednoduché typy na montáž jsou vítány,protože já mám extrémně zhoršené montážní podmínky.
Přílohy
conrád.jpg
conrád.jpg (59.13 KiB) Zobrazeno 3679 krát
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: playback, Tempotaxi a 4 návštevníků