H0 L-ko 5,72x4,40

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 30 čer, 2013 7:58 am

Manufacturer: Roco
Art.-No. 64461
EAN: 9005033644611
Gauge H0 1:87
Railway Company: DRG
Era Designation: II
Power system DC
Length over buffer: 249 mm
Coupler: Schacht NEM 362 mit KK-Kinematik
Interior Fittings: Mit Innneneinrichtung ausgestattet
Interior Fittings: Innenbeleuchtung nachrüstbar
Delivery Date: Q1/2013
Manufacturer price: 49,90 €

Asi ma Perna pravdu :)
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod milan ferdián » ned 30 čer, 2013 8:03 am

Jo už jsem se též na vozy díval,takže beru zpět.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Perna » ned 30 čer, 2013 8:28 am

jj a mašina má 277 mm :-)
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod czhunter » ned 30 čer, 2013 8:31 am

Tady je nový test.

Aby to vyšlo, musí být i "severní" SN ve stoupání (asi 1%). Zhlaví nádraží je 120 mm nad smyčkou (mělo by s přehledem stačit).
Délka kolejí v jižním SN: 1650 mm všechny koleje
Délka kolejí v severním SN: 1300 - 2700 mm
Délka kolejí ve stanici - užitná délka 1. a 2. koleje: 1870 mm

Tím by se zhruba uzavřela hlavní trať a je potřeba udělat lokálku.

Celkový princip je jednoduchý - viditelná stanice je v +120 mm, na obě strany trať klesá k 0 (skrytá smyčka). Co nejmíň se potkává skrytá a viditelná trať nad sebou.
Také je to navržené tak, aby se dalo snadno dosáhnout do všech částí, dokonce i do většiny SN (já zase studoval ergonomii :) ).

Perna píše:Jo a lokálka musí vyjíždět směrem na západ [...], protože směrem východním by měla být točna :-)

Proč "musí"? Máš pocit, že se ti to na 5,7 m délky nevejde na jednu stranu? Může to být úplně přesně stejně jako na originální Třebáni.
Když budeš mít lokálku na západ, bude mít málo prostoru na vystoupání a malou šanci na vlastní (jednoduché) SN. Ale v podstatě je to jedno. Může být na západ lokálka a na východ vlečka. Asi se to tím ještě zjednoduší. Ale to by musel někdo zkušenější navrhnout, kdyby byla na východ vlečka, jak by byla k nádraží připojená.

PS: myslím, že i železničáři mají západ na mapě vlevo, není-li řečeno jinak směrovou růžicí :D

Edit: další verze, tentokrát s točnou a velkými oblouky na hlavní trati. Bohužel se to zkomplikovalo (tři úrovně nad sebou) a co hůř - nevychází výška na nadjetí hlavní trati lokálkou. Kdyby to vyšlo, už by stačilo jen koncové nádraží na lokálce a hotovo. Chce to ale nějak poštelovat ...
SCARM soubor zde: https://dl.dropboxusercontent.com/u/233 ... _h0a.scarm
Přílohy
treban_a_gleis_6.gif
treban_a_gleis_6.gif (28.83 KiB) Zobrazeno 5609 krát
Naposledy upravil czhunter dne ned 30 čer, 2013 1:23 pm, celkově upraveno 4
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 568
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Perna » ned 30 čer, 2013 9:13 am

czhunter píše: myslím, že i železničáři mají západ na mapě vlevo, není-li řečeno jinak směrovou růžicí :D

no jo, ale kdesi jsem se dočetl, že tratě se staničí (z logiky věci) od začátku a ten je u našich tratí situován buď na východě, nebo na jihu (co vím tak jedině řeky se staničí od konce (od ústí)
takže nevím jestli jsem třeba neměl napsat, že lokálka má vyjíždět ve směru staničení místo protisměru :-)
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod milan ferdián » ned 30 čer, 2013 11:02 am

To neřeš :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Perna » ned 30 čer, 2013 2:19 pm

to: czhunter
nainstalováno :-) díky moc
nicméně teď asi není důvod aby ta lokálka byla připojená na východě a na severní straně stoupala do 3 np kde by měla spousty času nabrat výšku. uř to v tom zkouším
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod jirkan » ned 30 čer, 2013 2:51 pm

Dovolím si ještě trochu zašťourat do těch skryťáků. Já vím, že je to hodně individuální problém, ale já bych se snažil ty koleje v nádražích udělat co nejdelší to jde, zvlášť pokud je to "zadarmo". Tady by to šlo velmi jednoduše tak, že bych skryťáky "prohodil", tj. na vnějším okruhu buch ho dal na tu kratší (svislou) větev a natáhl ho až k té smyčce (kruhu). Tím by se koleje o pár cm protáhly. A v té dlouhé vodorovné větvi bych dal skryťák naopak na vnitřní okruh, čímž by se s délkou kolejí nic nestalo.

Jinak se omlouvám za vměšování se, a současně bych rád vyjádřil obdiv, protože to vypadá, že se tady rodí velice pěkné kolejiště. Tak přeji mnoho další inspirace.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Perna » ned 30 čer, 2013 3:19 pm

jirkan píše:Jinak se omlouvám za vměšování se, a současně bych rád vyjádřil obdiv, protože to vypadá, že se tady rodí velice pěkné kolejiště. Tak přeji mnoho další inspirace.

vměšování ne že nevadí, vměšování se přímo vyžaduje :-)
u těch SN bojuji s jedním problémem co jsem psal výše, dosud nebyl vyřešen.
A to pokud mám SN ve směru jízdy před smyčkou můžu soupravu "odložit" na SN a teprve poté ji buď pustit v původním směru, nebo ji přes smyčku otočit. Pokud dám SN za smyčku, mám smůlu.
Nebo se pletu?
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Perna » ned 30 čer, 2013 4:40 pm

co takto?
Přílohy
final_v1_1.gif
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod czhunter » ned 30 čer, 2013 5:16 pm

Snaž se vůbec nepoužívat poloměry R1 a já osobně bych šetřil trojcestnýma výhybkama i angličanama (hlavně na vlečce nějaké nepodstatné lokálkové staničky) ... ne že by se to nepoužívalo, ale když je dost místa, tak spíš ne.

Navíc tam máš zbytečně moc tratí v tunelu ... vem si, že asi tak na 2 metrech kolejiště (pod rohem) neuvidíš ani jednu kolej.
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 568
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod sco_27 » ned 30 čer, 2013 5:25 pm

Ahoj,
Ja len jeden postreh k tomu čo povedal už czhunter - načo tie všetky komplikácie s dvojkoľajkou keď ju okrem stanice vidíš na úseku 1,5-2m a ostatné je v tuneli? Potom nie je ani ten "pôžitok" zo stretávania dvoch oproti sebe idúcich vlakov. :)
Ľ.
sco_27
 
Příspěvky: 534
Registrován: ned 06 kvě, 2007 12:24 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Perna » ned 30 čer, 2013 5:54 pm

czhunter píše:Snaž se vůbec nepoužívat poloměry R1

potřebuju se vytočit mimo dvoukolejku která klesá dolů zatímco lokálka stoupá takže jiná možnost než R1 nezbývá

czhunter píše:a já osobně bych šetřil trojcestnýma výhybkama i angličanama (hlavně na vlečce nějaké nepodstatné lokálkové staničky) ... ne že by se to nepoužívalo, ale když je dost místa, tak spíš ne.

tomu rozumím, ale ty dvě trojcestný výhybky mám nakoupený, mám je nechat v šuplíku? :-)

czhunter píše:Navíc tam máš zbytečně moc tratí v tunelu ... vem si, že asi tak na 2 metrech kolejiště (pod rohem) neuvidíš ani jednu kolej.

To je sice pravda, ale jak jinak docílit smysluplného rohu ve kterým PROSTĚ MUSÍ BÝT HRAD, leda by ta lokálka kroužila "za hradem"
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Perna » ned 30 čer, 2013 5:59 pm

nebo potom dvoukolejce "utáhnout" oblouky , lokálu vést u zdi a hrad prdnout do levého dolního rohu. A ta koncová stanice bude obsluhovat hrad a přilehlou vesničku
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 30 čer, 2013 6:06 pm

No vypadá to velmi grandiózně,jen bych tam ještě implantoval dvojitou kolejovou spojku na pravé zhlaví hlavní stanice.Prostoru je dost,tak proč ho nevyužít.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků