Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod Rocky_MK » pon 02 lis, 2015 5:22 pm

milan ferdián píše:
Rocky_MK píše: taktéž budovy (ty bych ještě oželel), taky jdu do N..

Ale budov,chvála bohu už je dostatečné množství.

To sice ano, ale ne každému se chce dávat litr za skladiště (nechci se nijak obouvat do nscale). V TT nebo H0 si nenáročný modelář vybere i více než 2x levnější stavebnice.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 02 lis, 2015 5:32 pm

Nenáročný modelář si i v N-ku koupí sklad za cca 400,-Kč. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod Adam96 » pon 02 lis, 2015 5:32 pm

Dojdu do obchodu a chci utratit prachy za něco, co jsem viděl na kolejích při cestě z vedlejšího okresního města domů. Např. obyčejné Béčko nebo 810. Obchodník mi to nabídne v H0, posléze v TT.... a konec :? Ok, dejme tomu, že vozidla mi stačí ta zahraniční. Stavím kolejiště a dojdu do prodejny pro nějakou lampu nebo návěstidlo.... něco by se našlo v H0, něco v TT, ale blecha žádná.

Nko mi přijde velmi sympatické tím, že mám pocit, že stojím někde na kopci ( např. v Děčíně ) a pode mnou jezdí skutečné vlaky. Navíc i Nkové modely jsou často věrohodnější jak jejich větší bratři. Ale jestli jít do 1:160, tak pouze hlavní trať s pořádným nádražím. Jednak kvůli pozorování, a taky výběru vozidel. Hezké taurusy, herkuly, Bmz, něměcké Fallsy atd.... to se na koridoru uživí spíš než na lokálce :wink: Jako dnes bych do toho klidně šel, ale už mám značně rozpracovaný projekt v TT a nehodlám měnit.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 02 lis, 2015 5:39 pm

Že ty jsi v Děčíně na tom kopci nikdy nestál? :D Já ano a když srovnám pohled z Pastýřské stěny s pohledem na kolejiště v N-ku,tak ty skutečné vlaky jsou obři. :lol: A ani v H0 nebo TT zdaleka není v obchodě vše skladem,většinou je to tak,že to co potřebuješ stejně musíš objednat. :wink:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 lis, 2015 5:44 pm

Vyjádří se i ostatní N-kový esa :?:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod Adam96 » pon 02 lis, 2015 5:54 pm

miroslav lengyel píše:Že ty jsi v Děčíně na tom kopci nikdy nestál? :D Já ano a když srovnám pohled z Pastýřské stěny s pohledem na kolejiště v N-ku,tak ty skutečné vlaky jsou obři. :lol: A ani v H0 nebo TT zdaleka není v obchodě vše skladem,většinou je to tak,že to co potřebuješ stejně musíš objednat. :wink:


Nevím, kde je pastýřská stěna. Já jsem sledoval provoz z Kvádrberku a ani ta desetivozová Vindobonna mi "obří" nepřišla.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod Dusan » pon 02 lis, 2015 6:02 pm

milan ferdián píše:Vyjádří se i ostatní N-kový esa :?:

Nejsem eso,
ale k eNku jsem došel přes TT a HO, kde oboje velikosti jsem si ošahal stavbou kolejišť. Na N mne fascinuje právě ta malost a přitom funkčnost jako jinde(tovární věci). Ve vitríně mám dvě flexky vedle sebe, na jedné manipulák s 10 vozy a na druhé pět ypsilonek, radost pohledět do metrové viríny :-) Kolejiště zatím nemám, jen ve stádiu návrhu. Jo a ještě k cenám, to, že za poloviční cenu eNkovýho modelu, dostanu ten stejný a dvakrát větší v HO, to tak bohužel je. Nikde zde v cenových porovnáních nepadla "cena prostoru" a ta je dle mne zásadní a vím, že žádné peníze mi můj prostor prostě nezvětší. Barák novej kupovat nebudu :-) Největší fedry do budoucna mám pak už jen z údržby.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 lis, 2015 6:30 pm

Ale zase tak skromný nebuď.Kolejiště určitě v budoucnu bude. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod havrosu » pon 02 lis, 2015 6:54 pm

K eNku mě přimělo kapesné, v roce 1985 stál start set 50 Kčs :) Ale vážně, pokud jde o stavby - nepořizuji stavebnice ale stavim si sám, pokud nemůžu rukama, nejaký grafický studio s laserem se vždycky najde. To samé u vozidel, kde nepomůže papír nebo plast, pomůže třeba lept, a vždy se někdo najde kdo to za dobrou lahev vyleptá.
Co mi eNko přineslo? Naučil jsem se spousty věcí, včetně toho, být co možná nejvíc nezávislý na tom, co se prodává.....(jasně kupuju polotovary, jako stromky, lidi apod... i když lidi už jsem taky upravoval. Preiser bohužel moc 1. epochu nedělá:)
Co mi odneslo? Naději, že se někdy zlepší stav dostupnosti a portfolia věcí.... ale to je na eNku nejkrásnější - každý kus je jedinečný :)
Jsem spokojený a modelařím levno :)
Naposledy upravil havrosu dne pon 02 lis, 2015 6:57 pm, celkově upraveno 1
havrosu
 
Příspěvky: 70
Registrován: ned 04 pro, 2011 10:35 am

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod vvitty » pon 02 lis, 2015 6:54 pm

Rocky_MK píše:
milan ferdián píše:
Rocky_MK píše: taktéž budovy (ty bych ještě oželel), taky jdu do N..

Ale budov,chvála bohu už je dostatečné množství.

To sice ano, ale ne každému se chce dávat litr za skladiště (nechci se nijak obouvat do nscale). V TT nebo H0 si nenáročný modelář vybere i více než 2x levnější stavebnice.



Srovnávej srovnatelné. Totéž skladiště v TT je za 1200,- a v H0 za 1800,-. Jenze to patri provedenim k tem lepsim stavebnicim. Nenarocny modelar nakoupi mnohem jednodussi laserovanku skladiste v Nku za 250,-.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod PaMi » pon 02 lis, 2015 7:59 pm

Kdybych začínal stavět dnes kolejiště, tak bych šel z prostorových důvodů do N. Stavěl bych ale americkou železnici. Ten sortiment (a také přijatelné ceny) je neuvěřitelný.
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 507
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod HonzaM » úte 10 lis, 2015 9:09 pm

Vypadá to, že si prostorovou výhodu N-ka spousta modelářů při rozhodování o modelové velikosti neuvědomuje. Kdybych místo kolejiště v N chtěl na stejném prostoru (L o rozměrech 400 x 430 cm) postavit TT, nikdy bych si nemohl dovolit dvě velké stanice s dopravními kolejemi na něž se pohodlně vejde například sedmivozový RailJet a s délkou trati mezi těmito stanicemi cca 7 m. Není myslím mnoho "domácích" kolejišť, kde se divák může kochat pohledem na soupravu modelové délky jedoucí krajinou. Geometrie výhybek PECO s úhlem odbočení 10 stupňů působí umožňuje realističtějši vzhled zhlaví než u větších měřítek. Také sortiment vozidel stále roste.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod milan ferdián » stř 11 lis, 2015 9:04 am

HonzaM píše: Geometrie výhybek PECO s úhlem odbočení 10 stupňů působí umožňuje realističtějši vzhled zhlaví než u větších měřítek.

Jenže tato geometrie kolejiva je pro domácí účely skoro nepoužitelná.Likviduje onu prostorovou výhodu N-ka.Příklad obloukové výhybky + navazující oblouky
modelová velikost...............H0/1:87.....TT/1:120.......N/1:160
OW poloměry..................R425/R866....R310/R631...R457/R914
OW stupně.......................30°/15°.......30°/15°......20°/10°
navazující traťový oblouk.......R425............R310.........R457...

K jednoduchým výhybkám se ani nevyjadřuji.Pro N-ko jsem musel dokonce vytvořit nové poloměry oblouku,aby byly vůbec možné být přijatelné v domácích podmínkách a aspoň vyjadřovalo trochu tu realitu skutečné železnice v modelu.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod HonzaM » stř 11 lis, 2015 10:46 am

milan ferdián píše:
HonzaM píše: Geometrie výhybek PECO s úhlem odbočení 10 stupňů působí umožňuje realističtějši vzhled zhlaví než u větších měřítek.

Jenže tato geometrie kolejiva je pro domácí účely skoro nepoužitelná.Likviduje onu prostorovou výhodu N-ka.Příklad obloukové výhybky + navazující oblouky
modelová velikost...............H0/1:87.....TT/1:120.......N/1:160
OW poloměry..................R425/R866....R310/R631...R457/R914
OW stupně.......................30°/15°.......30°/15°......20°/10°
navazující traťový oblouk.......R425............R310.........R457...

K jednoduchým výhybkám se ani nevyjadřuji.Pro N-ko jsem musel dokonce vytvořit nové poloměry oblouku,aby byly vůbec možné být přijatelné v domácích podmínkách a aspoň vyjadřovalo trochu tu realitu skutečné železnice v modelu.

PECO je perfektní pro moduly, mám z něj ale také domácí kolejiště a nevidím důvod, proč bych ho nepoužil. Je ovšem fakt, že jsem asi poněkud neobvyklý modelář, nevidím smysl ve vlečkách a posunu.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod milan ferdián » stř 11 lis, 2015 10:48 am

HonzaM píše:PECO je perfektní pro moduly, mám z něj ale také domácí kolejiště a nevidím důvod, proč bych ho nepoužil. Je ovšem fakt, že jsem asi poněkud neobvyklý modelář, nevidím smysl ve vlečkách a posunu.

To víme,ale ve tvém domácím prostoru lze klidně vybudovat i větší kolejiště v TT. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků