Úvraťovka v HO

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod milan ferdián » ned 12 dub, 2009 1:47 pm

Optimální řešení úvraťové stanice.Snažil jsem se využít vašich poznámek.Jelikož nepočítám příliš s dlouhou nákladní soupravou do horní stanice ,tak podle toho jsem upravil délku dopravní koleje 5.Neřeším zabezpečení atd.Horní stanici jsem nezpracovával.Užitné délky staničních kolejí jsou počítany od námezníku k námezníku nebo k začátku výhybky.

Černá barva -spodní trať do skrytaku
Červená barva-horní trať do koncové viditelné stanice

ObrázekObrázek
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod chameleon » pon 13 dub, 2009 8:36 pm

Milane moc pěkný plánek!! :wink:
Apropo snažil jsem se na webu najít plánky uváděných stanic, ale bez úspěchu. Nemáš nějaké materiály? Mám na mysli Bf Papenau,Bf Rennstieg, Bf Espenstadt atd.. Moc rád bych je zkouknul. Ortofoto jsem našel jen Rennsteig, ale zhlaví je zrovna ve stínu stromů :?
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod milan ferdián » úte 14 dub, 2009 10:13 am

chameleon píše:Milane moc pěkný plánek!! :wink:
Apropo snažil jsem se na webu najít plánky uváděných stanic, ale bez úspěchu. Nemáš nějaké materiály? Mám na mysli Bf Papenau,Bf Rennstieg, Bf Espenstadt atd.. Moc rád bych je zkouknul. Ortofoto jsem našel jen Rennsteig, ale zhlaví je zrovna ve stínu stromů :?


Nascenuji a vložím to sem
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod diego.dan » úte 14 dub, 2009 11:21 am

Dneska naveřer to dám do Wintracku a postnu.Děkuji všem za pomoc a rady.
Trochu mě děsí ten "angličan" v záhlaví ale zase to má mnohem více provozních možností.
HO ZATÍM PLÁNUJI,OD 28.8.2009 ZÁČÍNÁM STAVĚT
diegovaho.blog.cz
GOTHIC FOREVER
Uživatelský avatar
diego.dan
 
Příspěvky: 242
Registrován: stř 08 dub, 2009 9:32 am
Bydliště: Děčín

Příspěvekod milan ferdián » úte 14 dub, 2009 11:50 am

chameleon píše:Milane moc pěkný plánek!! :wink:
Apropo snažil jsem se na webu najít plánky uváděných stanic, ale bez úspěchu. Nemáš nějaké materiály? Mám na mysli Bf Papenau,Bf Rennstieg, Bf Espenstadt atd.. Moc rád bych je zkouknul. Ortofoto jsem našel jen Rennsteig, ale zhlaví je zrovna ve stínu stromů :?


Tu to je. :wink: Zdroj :Das grosse Anlagenbuch/Gunter Fromm/TRANSPRESS/1988

ObrázekObrázekObrázek
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » úte 14 dub, 2009 12:18 pm

diego.dan píše:Dneska naveřer to dám do Wintracku a postnu.Děkuji všem za pomoc a rady.
Trochu mě děsí ten "angličan" v záhlaví ale zase to má mnohem více provozních možností.


Existuje je ještěn jedno řešeni zhlaví,které zde nebylo,ale to je velmi jednoduché.A ještě jedno řešení úvraťové stanice existuje,ale ta si vyžaduje velmi dlouhou délku panelu a minimum šířku panelu.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 14 dub, 2009 2:23 pm

[quote="milan ferdián]

Tu to je. :wink: Zdroj :Das grosse Anlagenbuch/Gunter Fromm/TRANSPRESS/1988

ObrázekObrázekObrázek[/quote]
Tak jsem zvědav, kdo mi první vpálí, že existuje řešení úvraťové stanice s angličanem, protože ho vykoukal tady v pláncích Rennstiegu a Pappenau :wink: Jinak děkuju Milane, že jsi mě zastal. A
Tím dlouhým řešením jsi myslel "koncovou" stanici a odbočku na širé trati (třeba za tunelem, mostem, lesem nebo kopcem" )?
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne úte 14 dub, 2009 2:29 pm, celkově upraveno 1
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod milan ferdián » úte 14 dub, 2009 2:29 pm

Michal Šuhajda píše:Tak jsem zvědav, kdo mi první vpálí, že existuje řešení úvraťové stanice s angličanem, protože ho vykoukal tady v pláncích Rennstiegu a Pappenau :wink:


Michale ,neměl by nikdo,protože jsem psal,že toto řešení bylo časté u německých sousedů :wink:,né v našich končinách.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » úte 14 dub, 2009 2:53 pm

Michale,ty dvě řešení o kterých jsem se zmínil ,jsou zveřejněny v MALÉ ŽELEZNICI A-3,str.27.Vím že někdo z kluků,tady z našeho fóra má tyto brožury nascenované a tam ty staničky jsou. :wink: Není třeba tunelu,je to obyčejná mezilehlá stanice o dvou dopravních a jedné manipulační/skládkové koleje.Než ,ale souprava vyjede ,lokomotiva musí objet soupravu.Takto připravena začne souprava couvat ,aby byla celá souprava mezi koncem šturcu a výhybky,která určuje odjezd novým směrem.Stojí zde návěstidlo.Výhybka není součastí zhlaví mezilehlé stanice.Trať novým směrem silně klesá.Snažil jsem se najít tuto stanici na drahách ČSD,ale zatím bez úspěchu.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

úvrať

Příspěvekod JanoH0e » úte 14 dub, 2009 3:07 pm

V našich končinách t.j. byv. c.k. monarchia bolo vetvenie koľají úvraťovej stanice (ale aj vetvenie v odbočnej stanici ) angličakom zakázané. Bolo to dané hlavne bezpečnosťou v závislosti na technických parametroch vtedajšieho koľajiva a signalizácie.Tieto obmedzenia boli odstránené v plnom rozsahu až v 60 rokoch. Pretože nový predpis určuje pre stanice odbočné a úvraťové, pre každú vetvu vlastnú staničnú - dopravnú koľaj tak, aby vlak na nej nerušil prevádzku na inej koľaji. (Tachov, Dubí) Tam, kde je slabá frekvencia, je možné ponechať rozvetvenie traťových smerov tesne mimo stanicu. (Klobouky u Brna atď). Predpis dokonca povoľuje za určitých okolnosti úvrať z jednej koľaje ( napr. výťažnej ) alebo angličák. Zrejme v prípade provizória alebo priem. železnice, napr. Vychylovka. V sieti ČSD takéto prípady neexistujú ale na vlečkách sú možné.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod JanoH0e » úte 14 dub, 2009 3:27 pm

Milan Takáto situácia, aj keď nie z koncovej stanice bola kedysi v žst. Hajnáčka, trať 160 ŽSR. Manipulačná koľaj pokračovala výťažnou koľajou, kde hneď za výhybkou na traťovú koľaj bola výhybka do tehelne. Nakl. vlak vošiel na výťažnu, prehodila sa výhybka a pokračoval v protismere. Dnes je tehelňa aj s privatizérmi v ...., tým pádom asi aj vlečka.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod diego.dan » úte 14 dub, 2009 6:30 pm

Varianta 6. s Milanovou stanicí.

Obrázek

Jedinou změnou byla změna poloměru oblouku do skryté stanice(na 366).Nějak mě to vycházelo dost blízko okraje. A jelikož jsem si tam vyhádal ještě 10 cm navíc tak by mě další rozšíření neprošlo :( .

Ještě možná zruším kolej 2a v úvraťové stanici (zdá se mi tam nějak zbytečná)a naopak přidám druhou kusou kolej do koncové stanice,kde by mohlo být třeba malé skladiště nebo něco podobného.
Výškově to vychází dobře.Pokud si dobře pamatuji tak 3,14 do úvraťovky a 2,86 do koncové.
HO ZATÍM PLÁNUJI,OD 28.8.2009 ZÁČÍNÁM STAVĚT
diegovaho.blog.cz
GOTHIC FOREVER
Uživatelský avatar
diego.dan
 
Příspěvky: 242
Registrován: stř 08 dub, 2009 9:32 am
Bydliště: Děčín

Příspěvekod Jarda H. » úte 14 dub, 2009 6:54 pm

milan ferdián píše: ..... tam ty staničky jsou. :wink: Není třeba tunelu,je to obyčejná mezilehlá stanice o dvou dopravních a jedné manipulační/skládkové koleje.Než ,ale souprava vyjede ,lokomotiva musí objet soupravu.Takto připravena začne souprava couvat ,aby byla celá souprava mezi koncem šturcu a výhybky,která určuje odjezd novým směrem.Stojí zde návěstidlo.Výhybka není součastí zhlaví mezilehlé stanice.Trať novým směrem silně klesá. ......


Takže to, co nakousl Michal Š. a popsal dost výstižně Milan F. ( :lol: ) je tady, pro názornost těch, co nemají příslušnou příručku nebo .... :

http://jerry62.rajce.idnes.cz/Planky/#A3_str0027.JPG
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod milan ferdián » úte 14 dub, 2009 7:15 pm

Jarda H. píše:
milan ferdián píše: ..... tam ty staničky jsou. :wink: Není třeba tunelu,je to obyčejná mezilehlá stanice o dvou dopravních a jedné manipulační/skládkové koleje.Než ,ale souprava vyjede ,lokomotiva musí objet soupravu.Takto připravena začne souprava couvat ,aby byla celá souprava mezi koncem šturcu a výhybky,která určuje odjezd novým směrem.Stojí zde návěstidlo.Výhybka není součastí zhlaví mezilehlé stanice.Trať novým směrem silně klesá. ......


Takže to, co nakousl Michal Š. a popsal dost výstižně Milan F. ( :lol: ) je tady, pro názornost těch, co nemají příslušnou příručku nebo .... :

http://jerry62.rajce.idnes.cz/Planky/#A3_str0027.JPG


a Jarda H.doplnil obrázkem.To je přesně ono co jsme měli na mysli..
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod harmi » úte 14 dub, 2009 7:27 pm

Isto je to tu kdesi spomenute, ale mozno sa zidu naskenovane nielen Male zeleznice na http://www.ho-vlaky.wbs.cz/Planky_kolej ... vejsi.html .
TT moduly, Wintrack (aj cz).
harmi
 
Příspěvky: 125
Registrován: pon 09 bře, 2009 6:48 pm
Bydliště: Marianka, SK

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků