Dandy píše:Jaký je tvůj názor na to horní nádraží?
Otázkou je,zda se budou vlaky v horním nádraží křižovat?
Co se týká spirál,Miloš má pravdu,pochybují také,že by v N-ku by byly až tak velké odstředivé síly?Jedině,že by se jel ve spirále rychlosti šikansenu.Kdo ti prosím tě poradil,aby jsi naklopil oblouky.Spíše se může stát,že dlouhá souprava napří-
klad nákladní vlak se překlopí dovnitř.
A teď k samotné spirále.Jaké výpočty jsi použil pro stavbu spirály nevím.Mě vychází toto:
Spirála R228 mm/délka dráhy 1432 mm
Poměr stoupání 1:30
Horní konec
jedné spirály bude mít T.K. + 47 mm
Matematika
T.K...................................+ 47
kolejnice 4 mm....................+ 43
podkladový materiál 5 mm......+ 38
světlost 5 mm.....................+ 33
Nem102 +33 mm.....................0
T.K.+/- 0
Při tomto stoupání by měly soupravy v pohodě vyjet spirálu.Než se ale začne budovat spirála o daném poloměru,vždy se dělá zkouška průjezdu nejdelšího vlaku na té trati ve stoupání.
Další věc na kterou se rádo zapomíná jsou závitové tyče a to jejich umístění.Hodně,velmi hodně záleží jaký typ vozidla dle NEM112 se použijí v provozu.Jak už HonzaM psal nedodržení NEM vede k bourání spirály,protože nejdelší vozidlo na této trati nebylo schopno projet spirálu kvůli vzdálenosti umístění závitových tyčí.Zkouška probíhá běžným způsobem tím,že projedeme nejdelším uvažovaným vozidlem obloukem dané trati s naznačenými body tyči a ty se posouvají až do bezko-
lizního stavu.
Po zjištění všech podkladů se teprve rozhodne o stavbě spirály.
Milan