TT hrátky

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT hrátky

Příspěvekod Petr Barchánek » pon 02 zář, 2024 9:12 am

Kondor Andský, toho jsem viděl v Argentině zblízka, fakt obrovskej fogl, rozpětí křídel přes dva metry. Šli jsme hřebenovku a kondoři okolo nás plachtili ve vzestupném proudu na návětrné straně těsně pod hřebenem (jako pilot-plachtař bych řekl, že kolegové lítali na svahu). Mráz po zádech mi z nich běhá ještě teď po dvaceti letech.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 328
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

T679 / 781

Příspěvekod RSC » úte 17 zář, 2024 1:39 pm

Sergeji a šlendrián větších rozměrů. Asi si toho málo kdo všiml, ale možná máte unifik sergeje, který má hnaných pouze pět náprav. Mohli bychom jej přeznačit na T579 :lol: . Náhodou jsem zjistil, že mu chybí ozubené kolečko v podvozku (protože zase šmajdala má oblíbená bandážová náprava, která často jako první v podvozku není ideál pro klidnou jízdu a ještě na této pozici projevy neklidu zesiluje). Pak zjistíte, že to je u dalšího sergeje to stejné. To již je statisticky divná chyba a chcete dodat chybějící díl od prodejce a požádáte jej, ať se mrkne, že nejspíše to bude u dalších mašinek a chcete vědět, zda to náhodou zase není nějaká strategie firmy roco, kterou nám předváděli s BR38, kde poslední náprava tendru byla řešena postupem času různě blbě a bylo třeba si to dodělat a dořešit. Sice to vypadalo, že tohle snad takto není, ale co kdyby... :roll:
A ono bylo, snad každý druhý tuhle chybu měl. Já dva ze tří... Prý to není strategie roco, ale jaksi šlendrián montáže a výstupní kontroly, která stojí za... Klasika většiny výrobců, výstupní kontrolola... :oops:
Zde tedy ozubení v pytlíčku a podvozek před doplněním.
IMG_1408.JPG
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Co mne nyní zaujalo...

Příspěvekod RSC » ned 13 říj, 2024 11:02 am

První bych pochválil Tilligovi sety. Jsou krásné a v této epoše pro mne zajímavější, než v jiných. Krásná souprava, v tomto zbarvení mám více lokomotiv, takže je z čeho vybírat... Jezdí krásně, dokonce všechny nápravy OK. Říká si tato souprava o nějaké krásné osvětlení a doplnění cestujícími. Hospoda mne vážně nadchla. Tak třeba možná někdy DR verzi.
IMG_1846.JPG
IMG_1848.JPG

Motor od Krese se povedl a tentokrát hladká jízda, neposkakuje v obloucích na bandážovém podvozku jak polomáčená verze, nemusím dělat žádné úpravy jako minule, nepere se s digitálem. Kdyby zvuková verze měla české hlášení, chrochtal bych tentokrát blahem...
IMG_1912.JPG
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Laminátkování

Příspěvekod RSC » úte 26 lis, 2024 6:12 pm

Věděl jsem, že na nich budu ujiždět a stádečko bude větší. Spíše nyní ujíždím na výprodejových akcích této lokomotivy, kdy si říkám proč ne a pak zase na co ti budou další. Jak tak sleduji a občas vidím ty zvukové za lidské ceny v akcích, tak to občas nevydržím a zase koupím - takže i ZSSK verze nakonec v páru, když byla skoro za poloviční cenu. Jen alespoň jedné obarvím madlo na červené, protože ze všech variant působí nejmasivěji a nějak mi to vadí. Polovina jej ve skutečnosti stejně má červené. Takže jsem dal malinko více, jen jich je jaksi víc, když jsem nechtěl dát tolik a vyčkával, netrápilo mne to, nemusel jsem je mít, protože čekám na jiné mutace. Jen u DS to obyčejně nejde, ikdyž se jistě stejná sériová také objeví, ale tyhle malosériové počiny velmi často podporuji a asi bude ještě jedna DS.
aIMG_2459.jpg
IMG_2456.JPG

Koupil jsem si nakonec vozy LS-Model i přes tu vysokou cenu, co si nechala dělat Elriwa. Ještě nedávno jsem si koupil výprodejový set LS-Model těchto vozů v jiné mutaci, který byl výrazně levnější, než nyní jeden vůz. Jen je nyní balen v krásné krabičce a moc krásně v ní uložen, tak to mám rád. Raději bych je kupoval v původní krabičce za poloviční ceny. Náhodou jsem před pár dny narazil v jedné prodejně na tuhle zapomenutou MAV lokomotivu, kterou jsem kdysi chtěl a pak již nebyla, takže jsem byl rád a taková vzpomínka na cesty po Maďarsku k této soupravě a dokonce ji nešmajdají nápravy, což se v té době u těchto lokomotiv občas dělo... Původně jsem chtěl jen slovenské verze těchto vozů, ale když mi to vše vyskládali na pult, tak jsem první vzal maďarské, líbily se mi ve skutečnosti víc než na zveřejněných obrázcích.
aIMG_2454.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

150/350

Příspěvekod RSC » čtv 02 led, 2025 7:50 pm

150 a 350 - bál jsem se toho jak to dopadne. A dopadlo to ještě hůř než jsem čekal. Myslel jsem si, že nejhorší čumák má MTB brejlovec, ale tohle se vážně nepovedlo a nechápu proč tomu nedali příslušnou péči (pomeranč se celkem povedl). Malá okna, placaté čelo, divné světlomety, pluhy... Asi nejvíce mi vadí ta okna. Vždyť to šlo udělat širší, jen skla by se musela zasouvat a to každé zvlášť nejspíše vůči tloušťce stěny. Proč to čelo není trošku prohlé. Jako by to kreslili dle náčrtů - blbě, ale rychle.
Myslel jsem si, že lepty co mám, případně tisky mi budou na nic, ale asi je využiju a postavím to. Pro srovnání jsem dal k MTB mou 350, je trošku zaprášená, chybí ji ještě "výztuha sběračů". Pokud bych měl MTB sběrače, tak jsem asi věrnější. Rozhodně na Kuehn pojezdu to jezdí lépe a tišeji, včetně toho, že kola nevypadají debilně v těchto podvozcích. Žádná snaha ztišit pojezd a objevuje se i chroupání v obloucích. Zase rozebírání a řešení, aby to nebylo tak hrozné. Skoro vždy to musím u MTB rozložit, abych to jízdně zlepšil. V poslední várce kuhena mi přistálo skoro 20 bastardů a já ani netušil, že jsem jich tolik postupně za ty roky objednal. Jen jsem na to zapomenul a pak jsem je tedy statečně odebral na předělávky a doteď leží na hromadě nezařazené. To jsem ještě netušil definitivně, že to přebere roco a vzal jsem si to co kdyby, jen jsem něco tušil, že se u Kuhena děje...
Za mne je 150/350 velké zklamání a těžko se mohu spokojit s tím, že si řeknu, ono to z metru nejde tak vidět. Pokud by byly nějaká okna k vylepšení, všechno to přepiluju, stejně tak upravím pluhy. Je to jak PIKO krysa za socialismu, tehdy udělala radost, dnes máme nároky větší.
IMG_3004.JPG
Ještě jsem pro srovnání zde dal čela a i tmavě zelenou, kterou bych uvítal snad i na unifiku, kde také byla tmavší, než ta co je.
150.jpg

Zajímalo by mne, zda si někdo koupil tuhle tillig 01ku. Jsem se nudil, tak jsem to objednal a čekal, jak modrá dopadne. Trošku mne mrzí, že to nemá olejový tendr. Ten by se mi u tohoto líbil mnohem více. Náhodou netuší někdo, zda náhodou horní díl olejový by nešel nějak na toto implementovat? Já bohužel mám všechny 01ky na uhlí, takže to vyzkoušet nemohu jak a zda-li by to bylo možné...
IMG_3003.JPG
.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: TT hrátky

Příspěvekod Petr Barchánek » čtv 02 led, 2025 10:46 pm

Teoreticky by ten uhelný bunkr měl jít vycvaknout a vyměnit za olejovou nástavbu. Jde o díl č. 202368, u výrobce skladem za 21,40. Akorát bude černý.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 328
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

BR 78.0 „Ruhr-Schnellverkehr“ DRG, Tillig

Příspěvekod RSC » ned 09 bře, 2025 7:21 am

Před mnoha lety jsem objednával tuhle BR 78.0 „Ruhr-Schnellverkehr“ DRG, Ep. II / Tillig 04203 E. Pokud si vždy mohu vybrat německou parní lokomotivu tak nejraději v první nebo druhé epoše. Tak nějak mne ta averze na BTTB jen DR produkty stále nepřešla. Takže se ji konečně podařilo dodělat a vyrobit a doputoval mi domů a byl jsem zvědav, jak se to povedlo. Již teď konstatuji, že možná pokud bude v zelené mutaci, tak bych si pořídil ještě jednu.
Model je moc pěkný, zejména oceňuji, že nedisponuje hnusnou narůžovělou podobou kol, která mi vždy vadila a nutí k dobarvení. Jak je vidět i u tilligů to konečně jde také.
IMG_4106.JPG
Byla prý dělána k těmto vozům, což mi došlo, když jsem si všiml, že má přeškrtlou ceduli na čele lokomotivy a uvízlo mi to v hlavě u vozů mé 7mi vozové soupravy, kde na jejich bocích "podobné" jsou. Pak jsem si toho všiml i v návodu. Nevím, zda ji ceduli z čela nesundám, nadšený z ní nejsem, možná kdyby byla z leptu a působila jemněji, třeba se s ní naučím žít a časem mi vadit nebude...
IMG_4107.JPG
Určitě jsem rád, že Tillig zvolil řešení dvou hnaných náprav, což je rozhodně lepší, než to co dělal kuehn (jen jednu) a i piko u některých modelů. Z hlediska životnosti a eliminace možných problémů s klidnou jízdou, kdy již model za sebou bude jízdně něco mít je vždy rozhodně lepší více než jedna. Ovšem nejsem přítelem řešení, kdy je bandážováno jedno kolo na různých nápravách. Přeci jen je to model a nejedná se o skutečnost, takže chování je rozdílné a to platí i pro různá měřitka. Jsem na klidnou jízdu docela pes, z toho jsou mí dodavatelé občas někdy nešťastní. Alespoň jsem ocenil, že bandáž je z jiného materiálu, než ty černé "gumy", které někdy byly problematické z hlediska klidu při tomto řešení.
Jestli bych lokomotivě něco vytkl, tak je to použití setrvačníku malého průměru. Mohli zvolit řešení, kdy bude mít průměr motoru. Vypadá to, jako by lokomotiva žádný neměla, když se s ní zastaví. Skoro mne to vede k tomu, podívat se dovnitř, jestli tam nějaký vůbec je a nedívat se jen do soupisky nákresů dílů. Za mne se lokomotiva povedlaa i tvarově se mi líbí, což je důležity předpoklad toho, aby se u mne vyskytovala stejně jako jiní zástupci strojů ze zahraničí...
IMG_4108.JPG
Jizdně je to paráda a to se týká i vhodného převodování pro modelové rychlosti. Mohu tento model s klidným srdcem doporučit komukoliv, kdo nemá problém s lokomotivami jiných drah. Na kolejišti vypadá hezky a s různými vozy...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků