Lokálka TT 110x75

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » pon 26 led, 2015 3:27 pm

Však zas něco předhodím :)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » pon 26 led, 2015 6:33 pm

Teda ale to stoupání ve Sněžné je brutální. Na mém kolejišti to vychází 3,8% a na té Sněžné to musí být ještě víc. To je tak na sólo motor, ne? Neumím si tam představit půlmetrový vlak v čele s T334.
http://rockymk.rajce.idnes.cz/Kolejiste ... TT_st1.jpg
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Střelec » úte 27 led, 2015 11:53 am

Původní Sněžná je taky výrazně kratší, takže při větší délce desky stoupání bude odpovídat tomu, co jsi vypočítal pro tvůj návrh.
Střelec
 
Příspěvky: 1860
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » úte 27 led, 2015 9:04 pm

Prosím o zhodnocení tohoto plánku. Klesání 3%, minimální poloměr v klesání je R310. Stanice v +50mm, SN v nule; počítám s použitím 4-5mm překližky, takže průjezd by měl být v cajku. Norma chce 45mm, což, pokud mám dobrou představu, je o dost víc, než výška T334/810.
http://rockymk.rajce.idnes.cz/Kolejiste ... TT_ST1.jpg
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Dusan » stř 28 led, 2015 9:06 am

Odborně se ti vyjádří fundování, já jen, nenajdeš tam nějaký centimetr navíc k těm 75 aspoň ? Aby jsi nejezdil po hraně ?
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » stř 28 led, 2015 10:18 am

Jo, to určitě :)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Dusan » stř 28 led, 2015 11:04 am

no tak to přifoukni :-)
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » pát 30 led, 2015 8:30 am

Konečně jsem se dostal domů, tak jsem trochu měřil a experimentoval. Na 63 cm se vleze souprava T334+6 dvouosých nákladních vozů. S obtížemi, ale přece tato souprava vyjede 5% stoupání rovné tratě (zkoušeno na BTTB kolejivu). Takže tak nějak doufám, že 3% u R310 jsou ještě v pohodě. Kdyžtak uberu 1 vůz anebo zkusím bandáž.
Jinak ještě k tomu měření souprav - čtyřosý chlaďák má i se spřáhly cca 2x tolik co dvouosá zetka/kotel apod., čtyřosá cisterna cca 1,25x. Takže na těch cca 66 cm užitné délky kolejí ve staničce (není problém trochu přidat) sestavím pěkný manipulák. Starost mám spíš o stoupání, než o délku kolejí. Užitná délka kolejí v SN je 80 a 69cm, můžu tedy provozovat i delší vlak (uvažuju, že bych časem přestavěl Nohabku/V200 na Brejláka/Zamračenou, ještě ale nevím, zda se tyto pojezdy na to hodí (slyšel jsem ale, že Nohabka by měla jít přestavět na Čmeláka), který by ve stanici nezastavoval. Sice 80cm v TT je jistě málo na Pn/Vn, ale něco tam už připojím - když už mám relativně dost širé tratě, chci si užít pomalou jízdu nákladního vlaku vinoucího se krajinou. S těmi dvouosáky/4os. cisternami to ani nebude v zatáčkách vypadat blbě.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod jirkan » pát 30 led, 2015 11:38 am

[quote="Rocky_MK"]Prosím o zhodnocení tohoto plánku. Klesání 3%, minimální poloměr v klesání je R310. Stanice v +50mm, SN v nule; počítám s použitím 4-5mm překližky, takže průjezd by měl být v cajku. Norma chce 45mm, což, pokud mám dobrou představu, je o dost víc, než výška T334/810.
Mám ale dojem, že těch 45 mm je počítáno od temene kolejnice, takže ještě cca 4 mm je třeba přičíst, a to v případě, že není použit žádný tlumicí podklad pro koleje. Takže bych raději nějaký ten mm přidal, i za cenu většího stoupání.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » pát 30 led, 2015 1:06 pm

Jo, to je fakt. Ještě to promyslím.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Střelec » úte 03 úno, 2015 12:26 pm

Doporučil bych jednu drobnost - nedělat komunikaci jako průběžnou napříč kolejištěm, ale zakončit ji u nádraží a pily. Opticky to ubírá na prostoru.
Střelec
 
Příspěvky: 1860
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » úte 03 úno, 2015 5:13 pm

Může být, můžu tam udělat plac, kde by jako byla točna autobusů například, pro znázornění závlekové zastávky na okraji vesnice. Díky za nápad.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » sob 21 bře, 2015 8:45 am

Co se týká současného stavu - namotal jsem asi 15 stromků, postavil a osvětlil nádražní budovu, mám rozdělané osvětlení T435. Práce, které můžu dělat přes týden po večerech mimo domov. Kolejiště jako takové snad začnu dělat přespříští víkend - nejdřív chci dokončit letadlo, co mám rozdělané dlouho až hanba (už mi do tvůrčí činnosti vstoupila nemoc, takže jsem 2 víkendy ztratil :x ).
K tomu kolejišti - asi to řada z vás bere jako krok zpět, ale já jako krok dopředu. V rámci eliminace rizika protažení stavby kolejiště jsem se rozhodl ustoupit ze stanice nahoře a klesání do SN pod stanicí jako na posledním plánku a postavit celé kolejiště v jedné úrovni. Důvod? Čím dýl se na to dívám, tím víc mi přijde zoufalé cpát na tuto plochu co nejvíc širé trati za cenu brutálního stoupání a vedení tratí tak blízko sebe. Vypadá to násilně a fakt, že mám víc širé trati, mi to nevykompenzuje. Raději jednoduchý ovál, než takovouhle přeloženou osmičku. Mně to takhle úplně stačí a stavebně to bude o dost jednodušší. Další věc - rád bych použil kolejivo Kuehn kvůli výhybkám WR/WL20, pro jejich aretaci poloh, možnost napájení srdcovky, 20°vybočení a cenu. Jediný problém je, že se neobejdu (šlo by to, ale takhle je to elegantnější) bez jedné IBW-R. Vím, že není dobré kombinovat dva kolejové systémy, ale pokud vím, pokud to není v jednom zhlaví, není to takový problém. Kolejivo bude tedy Kuehn, flexiny i výhybky, jen ve viditelné stanici je jedna IBW. Vím, že je tam rozdíl 0,27mm ve výšce kolejnic, to ale (myslím, že jo, ale pro jistotu se ptám) můžu vyřešit pilníčkem, ne?
Několik vláken o Kuehním kolejivu jsem prošel, tak jsem si víceméně jistý, ale stejně se ještě raději ptám. Kdosi kdesi zmínil, že může být problém výška kolejnice 1,8mm pro vozy BTTB/Zeuke, což mě trochu znepokojilo, ale pak se opravil, že chyba byla jinde...
Male TT_Kuehn2.png
vlečka je ke skladu ZZN. Strouhou můžu areál obejít, jestli je to takhle blbost. Co se týká skryté části. Kulisu fakt nechci, raději tunel. Viděl jsem několik "oboustranných" kolejišť a vůbec mě to neoslovilo.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » sob 21 bře, 2015 10:13 am

kuehn udělal vodívé spojky s tillig kolejema tak nic nemusíš brousit
http://www.elektrickevlacky.cz/modelova ... _6382.html
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » sob 21 bře, 2015 5:49 pm

To jsem nevěděl. Díkec ;)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků