H0 L-ko 5,72x4,40

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Perna » sob 29 čer, 2013 6:41 pm

milan ferdián píše:Pochopil správně,ale ten kruh posuň více do rohu.U levého ramene přehoď skryták s příjezdovou kolejí,tak jak jsi jej navrhl u pravé horní strany.

ale to potom bude prvně průjezd smyčkou před odstavením vlaku na SN, nebude to vadit?
Já to pochopil tak, že vjede souprava na SN a tam zůstane stát, potom se rozhodne, zda-li se otočí, nebo pojede dál.
Tak to nefunguje?
Protože pokud to přehodím, tak souprava co pojede "vlevo po pravé koleji" (sorry za blbej popis) nebude moci zůstat stát ve SN aniž by změnila směr.
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod milan ferdián » sob 29 čer, 2013 6:48 pm

Dívej se,na dvojkolejce je pravostranný provoz a jsou dvě možnosti.
1)souprava vjede na příjezdovou kolej přes vratnou vjede do skryťáku na volnou kolej a je připravena dle GVD k odjezdu
2)souprava vjede do skryťáku a vyčká dle GVD,kdy má odjet.Dle GVD vyjíždí ze skryťáku daná souprava a přes vratnou pokračuje odjezdovou do stanice.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 29 čer, 2013 6:51 pm

Perna píše: ale to potom bude prvně průjezd smyčkou před odstavením vlaku na SN, nebude to vadit?
Já to pochopil tak, že vjede souprava na SN a tam zůstane stát, potom se rozhodne, zda-li se otočí, nebo pojede dál.
Tak to nefunguje?
Protože pokud to přehodím, tak souprava co pojede "vlevo po pravé koleji" (sorry za blbej popis) nebude moci zůstat stát ve SN aniž by změnila směr.


Pri zachovani pravostranneho provozu vlak nejdrive vjede do SN a Ty se pak muzes rozhodnout, kterym vyjezdem jej vypustis zase ven. Jestli se otoci po vratne smycce a vyjede ven stejnym tunelovym portalem jako vjel a nebo pojede jenom kousek po kruhu a vyjede ven druhou stranou.

Ja spise co vidim, tak podle navrhu od cz-hunter Ti v pravem rohu dvojkolejka do SN nevyjde. On to tam ma spojene do jedne koleje, aby se to tam veslo. A taky si myslim, ze se asi bez spiraly neobejdes, protoze na tak kratkem useku neni sance se dostat tak nizko, aby se veslo SN pod osobni nadrazi :) Ale to uz jsou jenom detaily :lol:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Perna » sob 29 čer, 2013 7:01 pm

Jiri Dvoracek píše:Pri zachovani pravostranneho provozu vlak nejdrive vjede do SN a Ty se pak muzes rozhodnout, kterym vyjezdem jej vypustis zase ven. Jestli se otoci po vratne smycce a vyjede ven stejnym tunelovym portalem jako vjel a nebo pojede jenom kousek po kruhu a vyjede ven druhou stranou.

Jestli to chápu dobře tak mě tímto dáváš za pravdu.

Jiri Dvoracek píše:Ja spise co vidim, tak podle navrhu od cz-hunter Ti v pravem rohu dvojkolejka do SN nevyjde. On to tam ma spojene do jedne koleje, aby se to tam veslo. A taky si myslim, ze se asi bez spiraly neobejdes, protoze na tak kratkem useku neni sance se dostat tak nizko, aby se veslo SN pod osobni nadrazi :) Ale to uz jsou jenom detaily :lol:

To asi jo, ale zatím nebyl návrh cz-huntera zapracován, zatím se babrám ve vlastní "zpotvořenině"
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Perna » sob 29 čer, 2013 7:07 pm

milan ferdián píše:Dívej se,na dvojkolejce je pravostranný provoz a jsou dvě možnosti.
1)souprava vjede na příjezdovou kolej přes vratnou vjede do skryťáku na volnou kolej a je připravena dle GVD k odjezdu
2)souprava vjede do skryťáku a vyčká dle GVD,kdy má odjet.Dle GVD vyjíždí ze skryťáku daná souprava a přes vratnou pokračuje odjezdovou do stanice.

sorry na to moje VUT nestačí
pokud se bavíme o levé straně tak
1) souprava vjede na příjezdovou kolej a má pouze dvě možnosti
a) zůstane stát na koleji v tom případě zablokuje celou větev (případně projede skrytou částí rovnou ven)
b) projede vratnou smyčkou a může vyjet ven, nebo zůstat na SN
Ale nemůžu ji nechat stát na SN a po "puštění" jiného vlaku ji poslat za ním v původním směru.
2) nevjede do skryťáku, neboť musí prvně projet smyčku

Pro vaši ilustraci aby jste věděli co jsem za Tutka, tak jsem si musel vygooglit co to je GVD.
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod czhunter » sob 29 čer, 2013 7:24 pm

Jiri Dvoracek píše:Ja spise co vidim, tak podle navrhu od cz-hunter Ti v pravem rohu dvojkolejka do SN nevyjde. On to tam ma spojene do jedne koleje, aby se to tam veslo.

Ono by se vešlo, jsou dvě možnosti:
a) použít v SN úplně nejmenší poloměr kolejiva (R1) 360 mm, což jsem nechtěl - ale jestli to nebude dělat problémy (nezapomeňme, že trať musí hodně klesat), tak proč ne
b) začít skryté "zrychlené poloměry" dřív - nechtěl jsem dávat malé poloměry na viditelnou trať, tzn. tunel by začal dřív a něm by se to paralelně otočilo

To je řešitelné, v dané prostoru je spíš limitní ta zelená trať lokálky, která se vejde tak tak a už ji nejde moc "uskromnit".

Jinak myslím, že se tam SN vyjde i bez spirály, když bude celé velmi mírně (~1%) klesat k té společné smyčce v rohu ... ale to je jen "vodvokativní odhad".

Edit: Já zapomněl, že tam budeš mít elektrické vlaky (automaticky počítám výšky na diesely/páru) ... jaj :)

Edit2: No, ne moc dobrá zpráva - ze stanice jde dvoukolejka 3% klesání dolů (musel jsem tam ještě vložit rovný segment, aby se nad ní vůbec bezpečně dostala ta zelená lokálka), od zhlaví SN pokračuje cca 2% dolů ke společné smyčce (ta je na 0, nádraží na 100).
Problém je, že staniční koleje se s kolejemi SN (modrý puntík) minou v odstupu výšek 70 mm - a to je na elektrickou trakci málo. Asi se musí viditelná stanice ohnout tak, aby se SN nebyly nad sebou. Nebo vložit ještě kus rovné tratě před tunely, které tomu dovolí klesnou aspoň o další 3 cm. Nebo spirála (kterou bych nevolil, když není nutná).
Tak se v tom můžete zase šťourat :)
Přílohy
treban_a_gleis_3.gif
treban_a_gleis_3.gif (18.82 KiB) Zobrazeno 5351 krát
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 568
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Perna » sob 29 čer, 2013 8:34 pm

no mě se to tam nepotkává, SN je dále než horní nádraží
ještě není dokončená lokálka a je tam furt to zdvojený zhlaví, ale víc toho zatím nedám, neb budu muset taky chvíli makat.
https://drive.google.com/?tab=mo&authuser=0#folders/0B5wwPTRCinzcLUJRZVdMTG9TdWc
hezký večer a hezkou neděli
M
Přílohy
celek 1.2.jpg
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Perna » sob 29 čer, 2013 8:36 pm

czhunter píše:Tak se v tom můžete zase šťourat :)

super, zase mám o čem přemýšlet :-)
díky
M
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod milan ferdián » sob 29 čer, 2013 8:44 pm

Máte to blbě.Kruh do rohu,co nejvíc co dovolí NEM103.Skryták natlačit a napojit na ten kruh.Kolej odjezdovou přehodit dovnitř.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod milan ferdián » sob 29 čer, 2013 8:57 pm

Takto.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod czhunter » sob 29 čer, 2013 9:09 pm

Zatím tedy takto.

Staniční koleje se dají prodloužit směrem doleva. Ale to případně až zítra.
Nádraží se se spodním patrem mine ve výšce 100 mm nad objízdnou kolejí, 90 mm nad kolejemi SN.


PS: Dokončeno před Milanem, aby někdo netvrdil, že opisuju :)

Edit: Asi by se to dalo udělat tak, aby se SN s viditelným nádražím minuly i v této šikmé poloze. Zkrátí se sice koleje SN, ale ty jsou tak strašně dlouhé, že to nemůže moc vadit.


Perna dostane za úkol zjistit si, jak dlouhé vlaky chce provozovat (v H0 v milimetrech).

No a pokud můžu dát zásadní doporučení - zkus se zamyslet, jestli by to spodní rameno nešlo rozšířit (aspoň na těch 105 cm, aby se tam dvoukolejka vytočila v R2+R3, byť skrytá), i za cenu jeho zkrácení třeba o metr (z 4400 mm). 91 cm nestačí ani na otočení R2+ R1.
Přílohy
treban_a_gleis_4.gif
treban_a_gleis_4.gif (18.03 KiB) Zobrazeno 5327 krát
Naposledy upravil czhunter dne sob 29 čer, 2013 10:38 pm, celkově upraveno 5
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 568
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod chameleon » sob 29 čer, 2013 9:40 pm

Doporučil bych k pravému zhlaví místo rovinky dát mírné esíčko, které stanici umožní natočit o nějaký stupeň k hraně kolejiště a tím se budou moci staniční koleje prodloužit o potřebný cca půlmetr a odskočí kousek od SN :wink:
nejlepší by bylo pravé zhlaí začít již v oblouku do SN, pak by mírné stočení stanice nabídlo extradlouhé rovné staniční koleje..ale na to asi není místo
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Perna » ned 30 čer, 2013 7:47 am

czhunter píše:Perna dostane za úkol zjistit si, jak dlouhé vlaky chce provozovat (v H0 v milimetrech).

Perňa ví :-) momentálně nejdelší souprava má něco pod 1400 mm, ale chtěl by si jednou udělat radost a pořídit si následující modely od ROCA 62163 64461 64462 64463 64464 a ty mají délku dle e-shopu 1250 mm takže tech 1400 by mělo stačit.

czhunter píše:No a pokud můžu dát zásadní doporučení - zkus se zamyslet, jestli by to spodní rameno nešlo rozšířit (aspoň na těch 105 cm, aby se tam dvoukolejka vytočila v R2+R3, byť skrytá), i za cenu jeho zkrácení třeba o metr (z 4400 mm). 91 cm nestačí ani na otočení R2+ R1.

Jo to by šlo, resp. těch 910 mm je od zdi k oknu, já z toho skryťáku "vyjíždím" R2 a R3 tzn. 421,9 mm a 483,8 mm takže momentálně zabírám 1145 mm.

Jo a lokálka musí vyjíždět směrem na západ (používám topografickou terminologii, neb jsem geodet a nevím jak jinak to říci po železničářsku), protože směrem východním by měla být točna :-)
Naposledy upravil Perna dne ned 30 čer, 2013 7:53 am, celkově upraveno 1
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod milan ferdián » ned 30 čer, 2013 7:51 am

Je několik řešení.
1) rovina +/-0 odbočná-----stanice je v jedné rovině se skrytou stanici
2)klesání----řešení prezentované kolegou czhunter
3)klesání ve spirále---nevýhoda,je třeba pečlivé propočítaní poměr klesání,aby strop klesající tratě neboural odbočnou stanici
4)klesání po celé délce hrany kolejiště a vytvoření patra se SN,kde místo kruhu budou naproti sobě do tvaru "L" dvě smyčky s SN.Vznikne ale kolizní bod kde se tyto tratě budou potkávat.Nejlépe se podívat na rozplet skrytých stanic kolejiště Zábřeh nad Moravou,kde jsem tuto situaci řešil v podzemí.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod milan ferdián » ned 30 čer, 2013 7:54 am

Perna píše:Perňa ví :-) momentálně nejdelší souprava má něco pod 1400 mm, ale chtěl by si jednou udělat radost a pořídit si následující modely od ROCA 62163 64461 64462 64463 64464 a ty mají délku dle e-shopu 1250 mm takže tech 1400 by mělo stačit.

Jseš si tím jistej?To by měly délku jednoho vozu 250 mm,tedy stejně jak zkrácené PIKO vozy "Y" a to se mi u ROCA nezdá.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků