od Myšpulín » úte 25 čer, 2013 2:25 pm
Pokud vozidlo projíždí přes výhybku v přímém směru, nemusí být jeho rychlost omezena. Pokud na výhybce odbočuje, je rychlost snížena podle typu výhybky většinou na 40 km/h. Pokud tedy vlak ve stanici nezastavuje a traťová rychlost je dejme tomu 100 km/h, pak ho přes stanici přímo můžu pustit taky tou 100-kou. Pokud jej pošlu cik-cak, pak musí zpomalit na těch 40. Pokud se mají ve stanici vlaky křižovat, pak první vezmu bokem, kde zastaví a počká průjezdu druhého, kterého pustím přímo (platí na jednokolejné trati). U osobních vlaků, které ve stanici zastavují, pak platí, že první osobní vlak zastaví blíže staniční budově a další za ním (ne před ním, to by projížděl prostorem, kde se motají lidi). A první odjede ten zadní a pak až ten přední - stejný důvod. Pokud zastavuje ve stanici náklad a osobák, pak samo osobák blíž k budově a náklad vzadu, nezávisle na pořadí příjezdu. A osobák by neměl zastavovat za stojícím nákladem, aby mohli lidi z budovy k vlaku a nemuseli přelejzat přes nákladní vozy. Ale to už je snad jasný.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář