H0 300x186

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 300x186

Příspěvekod Perna » sob 22 čer, 2013 9:07 pm

milan ferdián píše:
Perna píše:jó babička se snažila, to víš bylo to zalevno a klukům se to moc líbí, já jsem spíše pro BR 130 a pod.
A jednou si koupím i http://www.roco.cc/en/product/178895-0-0-1-1-0-0-002001/products.html s příslušnýma vagonama :-)

Hmm,takž menší epošní gulášek :o

spíš bych to nazval eintopf :-)
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod Perna » ned 23 čer, 2013 8:42 pm

Tak jsem zkusil (místo práce, ach jo) nakreslit nádraží Kamenec Milana Ferdiána v Piku A-Gleis a umístit jej do možné užitné plochy.
U kreslení jsem částečně pochopil jak ta nádraží obecně fungují a také jsem zjistil, že mám asi malej barák. Že bych se proboural do garáže a užil i kus garáže? :-)
Přílohy
Kamenec_Ferdián.jpg
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod milan ferdián » pon 24 čer, 2013 6:15 am

Perna píše:U kreslení jsem částečně pochopil jak ta nádraží obecně fungují a také jsem zjistil, že mám asi malej barák. Že bych se proboural do garáže a užil i kus garáže? :-)

To je v drtivé většině první poznání,ale nezoufej :wink:Napravo vidím hned první estetickou chybu.Je třeba mrknout i na geometrii kolejiva PIKO -A Gleis.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod Perna » pon 24 čer, 2013 7:16 am

Ahoj
ten estetický "problém vidím taky, ale bohužel geometrie mě nic jiného neumožňuje, Pokud tam dám obloukovou výhybku, tak se dostanu s "vybočením" osy trati od nádraží místo 90-ti stupňů na 105 :-) ono vůbec v těch obloukových výhybkách se nedodržuje průjezd po oblouku geometrie je tady http://www.masinky.cz/data/U/u/9/geometrie-kolejiva-Piko-A-glei.pdf
A tak nějak nevím jak jinak bych se dostal na "nákladní a posunovací" část nádraží :-)
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod milan ferdián » pon 24 čer, 2013 8:17 am

Problém kolejiva PIKO-A Gleis,ale i ROCO,FLEISCHMANN je že mají tzv.pseudoobloukové výhybky.Tyto výhybky jsou konstruovány jen daných poloměrů oblouků.Nehodí se vůbec do klasických zhlaví stanic.
Pseudooblouková výhybka je složená ze dvou oblouků stejných poloměrů a úhlech jen jeden oblouk je posunut o rozteč os daných kolejí. :mrgreen:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod Perna » pon 24 čer, 2013 8:31 am

A zase jsem chytřejší, já si ty obloukovky zkonstruoval bez této znalosti :-) ale mám je rozměrově dobře :-)
A jaké je řešení? resp jaký má název? :-) a dá se kombinovat s již nakoupeným kolejivem? Nebo do bazaru a všechno znova? :(
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod milan ferdián » pon 24 čer, 2013 8:58 am

Jak ti poradit :?: První otázkou je zda již máš kolejivo nakoupené.Jestli ano,tak jaké druhy výhybek.Jestli nemáš žádné nakoupené kolejivo a jsi ve stádiu plánování,tak bych plánoval buď od TILLIGA-PILZ ELITE nebo PECO/CODE075.Nevýhoda u kolejiva PECA je absence geometrie kolejiva byť jsou jako uvedeny v katalozích nebo jsou k dispozici kolejové šablony.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod Perna » pon 24 čer, 2013 9:13 am

Ahoj
kluci (resp. ten nejstarší) v roce 2005 obdržel set od PIKA právě s tímto kolejivem a kromě výhybky XY (symetrické 2x15 stupňů) a křižovatky 30 stupňů máme už všechno. To víš kluci chtějí jezdit a tak máme řádově nakoupeno 20 výhybek.
2x W3 (trojcestná)
2x angličan
2x BWL3
2x BWR3
4x BWL
3x BWR
4x WR
3x WL
a hromada oblouků, rovných úseků a flexin.
Co jsem se v jedné prodejně díval, tak PECO má oproti PIKU širší (omlouvám se za termíny) vršek koleje, ale jde to napojit, z legrace jsem si koupil od PECA montážní jámu a spojil jsem to.
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod milan ferdián » pon 24 čer, 2013 9:39 am

Ach jo,ty jsi nakoupil hromadu obloukových výhybek a ještě k tomu dva druhy.
BWL/BWR průjezdná z R2 na R3 / R422 na R484 /
BWL-R3/BWR-R3 průjezdná z R3 na R4 / R484 na R546 /

Když už to máš koupené,tak si při sestavování zhlaví výše uvedené pseudobloukové výhybky,dosaď vždy do správných poloměrů oblouku.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod Perna » pon 24 čer, 2013 9:45 am

no jo, no právě při přechodech mezi R2-R3-R4-R5 jsou třeba oba druhy, já jsem vycházel z onoho plánku co k tomu PIKO dává (obrázek 13). A jak říkám na oné ploše 3x1,86 jsou nyní 3 okruhy kde kluci "pouští" 3 soupravy a občas je musíme vyměnit tak proto je to tak nakoupeno. :(
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod milan ferdián » pon 24 čer, 2013 9:56 am

Obrázek 13 ukazuje kolejové spojení mezi jednotlivými poloměry oblouky R2 až R5 pseudoobloukovými výhybky.Jenže na původním návrhu svého kolejiště jsi spíše provedl masakr,protože jsi nedodržel parametry z obrázku 13.Proto ti tak poskočila ta osa kolejí ve stanici.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod Perna » pon 24 čer, 2013 10:07 am

Teď honem nevím který můj původní návrh máš na mysli. Pokud myslíš tu Tvoji žst. Kamenec, tak tam to beru jako nástupištní vzdálenost u kolejí 1 a 2.
Protože nějak nevím jak jinak to udělat abych si "nezkrátil" délku kolejí, protože u koleje 5 (ta nejsevernější) je už skoro krátká
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod milan ferdián » pon 24 čer, 2013 10:18 am

Milane,úplně ten první co jsi zveřejnil.Ale o to teď nejde.Jde,aby jsi při dalším návrhu zhlaví svého kolejiště používal předlohy od výrobce. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod Perna » pon 24 čer, 2013 11:06 am

Jo jasně, tomu rozumím a díky moc za podněty a kritiku. Jde to kolejivo kombinovat, nebo se to nedoporučuje?
Pro mě je to zatím pole neorané, ale začínám jej alespoň pomalounku okopávat.
Ještě bych se chtěl zeptat na využití kolejí 4 a ?5? (nebo šest) kde vlaky (objíždí, nebo čekají na křižování) ty vlaky co jsou ve stanici na nástupištních (1 a 2) kolejích. Pokud vlak stanicí jen projíždí jezdí po kolejích 1 a 2 pokud jsou volný, nebo z hlediska bezpečnosti cestujících (spíše čekajících) jedou těmi "nejsevernějšími" 4 a 5(6)?
A čistě teoreticky má nějakej vlak "přednost" při použití nějaké koleje pokud tam ani jeden z nich nezastavuje?
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 300x186

Příspěvekod Myšpulín » úte 25 čer, 2013 2:25 pm

Pokud vozidlo projíždí přes výhybku v přímém směru, nemusí být jeho rychlost omezena. Pokud na výhybce odbočuje, je rychlost snížena podle typu výhybky většinou na 40 km/h. Pokud tedy vlak ve stanici nezastavuje a traťová rychlost je dejme tomu 100 km/h, pak ho přes stanici přímo můžu pustit taky tou 100-kou. Pokud jej pošlu cik-cak, pak musí zpomalit na těch 40. Pokud se mají ve stanici vlaky křižovat, pak první vezmu bokem, kde zastaví a počká průjezdu druhého, kterého pustím přímo (platí na jednokolejné trati). U osobních vlaků, které ve stanici zastavují, pak platí, že první osobní vlak zastaví blíže staniční budově a další za ním (ne před ním, to by projížděl prostorem, kde se motají lidi). A první odjede ten zadní a pak až ten přední - stejný důvod. Pokud zastavuje ve stanici náklad a osobák, pak samo osobák blíž k budově a náklad vzadu, nezávisle na pořadí příjezdu. A osobák by neměl zastavovat za stojícím nákladem, aby mohli lidi z budovy k vlaku a nemuseli přelejzat přes nákladní vozy. Ale to už je snad jasný.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1511
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků