Kolejiště TT - tvar U 400×200

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » stř 28 srp, 2013 1:40 pm

Na začátku jsem psal, proč tu dvojkolejku...

mmihalik píše:D ...Původně jsem ji chtěl udělat jen viditelnou zepředu (jako v arkádě), ale pak mě napadlo ji kousek "přiznat" a zbytek nechat v arkádě (na návrhu není vidět, protože to ve WinTracku neumím)...


Takže třeba na to i dojde... :) Jen uvidíme, jestli tam Tomáš zachoval ty výhybky... Když jsem studoval trať 324 na satelitní mapě, zjistil jsem, že už se dnes na širé trati "asi" nepoužívají.
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 28 srp, 2013 3:08 pm

Ahoj,
přikládám návrh je tpo jen velmi schematické. zejmena zhlavi, napojení depa apod. Berte to spíš jako inspiraci. V případě vážného zájmu to můžu doplnit.
Min. viditelný poloměr oblouku je na dvoukolejce 600mm (mimo vyhybky) na vedlejší trati a v SN je 353mm. Ve smyčce jednokolejky je R310 ale myslím, že bych tam R353 dokázal dostat, ale teď už nemám čas (stejně tak to odneslo i depo.. :D, nebo vedení skryté jednokolejky). Stoupání je do 3%o .
V přední části je dvoukolejka vedena v arkádě (řezu tunelem), ale snažil jsem se aspoň část (s většími poloměry) udělat plně viditelnou. Pokud někomu nevadí kombinace R353/R396 je možné odkrýt celý oblouk vlevo.

"Dvoukolejka se vyhnula Kotěhůlkám a v okolí stanice je proto pouze pár průmyslových podniků, které využívají napojení na vlečky. Krom toho je tu depo slpostavené zároveň s místní tratí, ta stoupá z pravého zhlaví stanice projede krátkým tunelem a blíží se k městu. Poblíž městského centra je stanice Kotěhůlky-město, odkud to mají cetují domů blíž než od hlavní stanice. Kromě dvou dopkrátkých dopravních kolejí a jedné manipulační tu odbočuje pouze krátká vlečka. Trať dál pokračuje volnou krajinou až do vesnické stanice Větrov. Jméno dostala podle polohy v horském sedle, kde fouká skoro pořád. za stanicí trať opět klesá a pokračuje ...."
... buď do skryté smyčky (případně s malým SN), nebo se dětskou "kroužící" spojkou vrátí zpět před stanici "Kotěhůlky město" kde se ve skryté odbočce v tunelu připojí na původní trať....
Přílohy
mmihalik-0.jpg
mmihalik-1.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod milan ferdián » stř 28 srp, 2013 3:19 pm

Michale,po tvých návrzích se mi hodně stýská :wink: Parádní kousek :!:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » stř 28 srp, 2013 3:23 pm

Parádní.. Děkuji...
Chtěl bych se zeptat, jak jsi tu pravou stranu zvládl výškově? Nastoupat do Kotěhůlky město a pod tím mít skrytou smyčku a ještě dvojkolejku stoupající do Kotěhůlky?
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » stř 28 srp, 2013 6:32 pm

2 Michal Mám správně délku a rozteč staničních kolejí?

Kolejiště TT 11v.jpg
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 28 srp, 2013 7:13 pm

Pro Milana: To víš, tak výkonný jako Ty nejsem, ale když přijde nápad, jde to skoro samo.
Promiň, z části jsem si vypůjčil Tvou úpravu SN. jen to zhlaví mi připadalo zbytečně složité, když "Menhartická verze" umí skoro totéž.
Pro mmihalika: Jen v rychlosti výšky SN = 0 (výška 0mm), odbočná stanice 1. patrocca + 100mm) , stanice na jednokolejce 2. patro (cca + 200mm), skrytá odbočka cca 1,5 patro, skrytá smyčka 1.patro.
Vyjme prostoru nad smyčkou jednokoljky je nad SN prostor "dvou pater" pro snadnější přístup-
Situace u skryté smyčky vypadá asi takhle:
- Z levého zhlaví dvoukolejka v tunelu začne sklesá do místa křížení (délka 0,396*3,14 = cca 1,2m/vnitřní kolej) o cca 3,5 cm.
- Jednokolejka stoupá (0,353*3,14*1,5 =cca1,6m - bez mezipřímé) o 4 cm k odbočce a dále ke stanici "město" o další cca 3,5 cm je to stoupání cca 25%o.
- Skrytá trať od odbočky mírně klesá o 1cm, za přejezdem dvoukolejky klesá prudčeji aby nabrala +- další 1 centimetr (na lokálce se nepředpokládá provoz el. lokomotiv, proto je průjezdný profil uvažován pouze 45mm.
- Smyčka se odděluje už vpravo nahoře, aby trať mohla klesnout (kvůli místu pro manipulaci) na úroveň 1. patra. Do smyčky mohou i "elektriky" nad ní už je místa dost. S klesáním dvoukolejky se míjí, a nad dvoukoljku se dostáváve chvíli, kdy má dvoukolejka niveletu cca +20mm.

Doplním do plánku výškové kóty, ale dnes už to nezvládnu.

Upraveno 28.8.2013 21:18: To z WT nákresu nepoznám vycházel jsem z gemoetrie Tilli. Osové vzdálenosti kolejí jsou 43 mm. Pokud se nepletu, WT to u Tillig koleji má jako základní nastaveni také tak.
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne stř 28 srp, 2013 7:21 pm, celkově upraveno 1
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » stř 28 srp, 2013 7:19 pm

2 Michal Prosím mrkl bys ještě, jestli jsi Kotěhůlky myslel jak je na nákresu?
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 28 srp, 2013 7:31 pm

Vlastně jo, celá stanice je trochu posunutá doprava, ale vlastně jen kvůli velkému poloměru oblouků dvoukolejky, pokud zvolíš menší poloměr může být i o ten kousek delší. Ta spojka mezi 4. a 6. kolejí je relikt, který tam zbyl navíc, Pro objíždění motoráku nebo hodně krátké soupravy by mohla mít smysl, ale ty koleje vpravo jsou už kratičké. Vypuštěním nic nezkazíš.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » stř 28 srp, 2013 7:37 pm

Díky... Budu tedy pokračovat... Jinak kolejivo ve WT používám Tillig / PILZ TT, osovou vzdálenost 43 mm, poloměr vnější koleje R396.
Naposledy upravil mmihalik dne stř 28 srp, 2013 7:41 pm, celkově upraveno 1
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 28 srp, 2013 7:39 pm

Jojo, to je vončo.. držím palce.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod lajblt » stř 28 srp, 2013 8:02 pm

Tak tady je první slibovaný nástřel. Chybí malá odbočná stanice s vlečkou vlevo (Nádraží 2) a koncová stanice vpravo (Nádraží 3). Poloměry na dvoukolejce jsou R439/R396 na viditelné části, R600/R643 ve stanici, R396/R353 v tunelech. Pokračování v pátek, zítra bohužel nebudu u počítače.
Přílohy
_modely.biz-mmihalik-Kolejiště TT 8v-02f8-t.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » čtv 29 srp, 2013 5:52 am

Tak už jsem pochopil, co jste mi vyčítali na tom hlavním nádraží. To levé zhlaví bych nevymyslel ani za dva roky... :)
Krásná práce... Akorát teď budu mít velkej problém, kterej návrh realizovat...
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » čtv 29 srp, 2013 7:12 am

2 Tomáš Chtěl jsem se zeptat. Když to hlavní nádraží vyšlo tak parádně, co to pravé nádraží zrušit, udělat tam jen odbočku k továrně nebo pile (pokud to lze) a udělat jen "horské" nádraží? Ať to není přeplácané, tak jak zde někteří podotýkali?
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod milan ferdián » čtv 29 srp, 2013 7:35 am

Ještě jeden návrh.Samozřejmě pravé zhlaví dokreslit.
Přílohy
_modely.biz-mmihalik-Kolejiště TT 8v-02f8-t.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » čtv 29 srp, 2013 8:07 am

Přiznám se, že řešení Tomáše se mi líbí víc. S tím že by vpravo vzniklo to malé nádraží a vlevo nechat jen tu pilu s vlečkou... Uvidíme čím nás ještě překvapí... :)

Moc děkuju...
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník