TT 360x73

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT 360x73

Příspěvekod Max » sob 10 pro, 2011 9:02 pm

Jarda H. píše:... Milan F. píše o sklonu lokálky 1:25 a ten krpál jako 1:75, což je vlastně taky 3x více !

a není to náhodou obráceně - tedy 3 x menší sklon ?
Zlomky byly někde na základní škole že ? to už je dávno....
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod Jarda H. » sob 10 pro, 2011 9:21 pm

To Myšpulín :
takhle nějak by to mělo vyjít, jak píšeš - prostá hra s čísly. Chce to hlubší zamyšlení a zapojení prostorové představivosti. Po tvém příspěvku jsem do těch plánků koukal dost dlouho :wink: ...

To Max :
máš pravdu, někdo má problémy se zlomky, jiný zase jinde, že :lol:
PS : čeština je jazyk bohatý, o pojmech více nebo méně by se dalo diskutovat, co vlastně znamenají, třeba už jen pro existenci slova "víceméně" ALE nezaplevelujme tazateli jeho link :!:
Naposledy upravil Jarda H. dne ned 11 pro, 2011 7:11 am, celkově upraveno 1
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod petrstos » sob 10 pro, 2011 10:34 pm

Ono by to samozřejmě řešitelné bylo. Kdyby horní stanice byla řekněme +75 a odbočka by se pohybovala řekněme na +10. Ale myslím, že Milan dal odbočku na +85 kvůli tomu mostu nad řekou. Ve stejném místě jde dole kolej do SN v -76, takže by to pak nevyšlo, nebyla by dostatečná hloubka pro koryto řeky.
petrstos
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 03 lis, 2011 10:19 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod Myšpulín » ned 11 pro, 2011 12:01 pm

petrstos píše:... Ale myslím, že Milan dal odbočku na +85 kvůli tomu mostu nad řekou. Ve stejném místě jde dole kolej do SN v -76, takže by to pak nevyšlo, nebyla by dostatečná hloubka pro koryto řeky.

Jaká kolej? Pokud dobře koukám, tak oblouk mezi žst. Čerčany a žst. Zruč se točí právě před řekou v místě té výhybky a dál již nic není. Vytiskni si oba díly tak, aby jsi měl stejnou šířku na obou pláncích a uvidíš to sám.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: TT 360x73

Příspěvekod radekkrupka » ned 11 pro, 2011 1:59 pm

Zkusil jsem sesadit obě úrovně do stejného měřítka. Oblouk SN skutečně leží mimo řeku - resp. jeho část je pod řekou, ale již v místě, kde je řeka nad jezem, čili výš...

Nicméně ty sklonové poměry kolem odbočky jsou skutečně "brutální"... z nivelety +85 klesnout na cca půl metru na úroveň nula, to je podle mě na hranici proveditelnosti. Je třeba si uvědomit, že kolej nejde za výhybkou jenom tak ohnout, je třeba vytvořit vrcholový oblouk a ten sebere hodně délky, než trať vůbec nabere potřebný úhel klesání. Tyto vrcholové (resp. údolnicové) oblouky v kombinaci se směrovým esíčkem - tady i bude velké riziko rozpojování vagonů. Mám na svém kolejišti podobná flek, byť s daleko mírnějšími hodnotami klesání, a delší vagony vyskakují ze spřáhel jedna báseň. Zabírají jen spřáhla Kuehn, které mají zespodu pojistku...

A na konci zase to samé před křížením... to samé vzniká na lokálce...

Je otázka, jestli si nepohrát niveletami jednotlivých částí, aby to vycházelo líp.

Obrázek
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: TT 360x73

Příspěvekod Myšpulín » ned 11 pro, 2011 2:54 pm

radekkrupka píše:... z nivelety +85 klesnout na cca půl metru na úroveň nula ..]

Jak jsem psal, Milan se zřejmě upsal a obě levé nivelety mají být o 76 mm níže. Nechce se mi přemýšlet v TT a kreslit si to, abych zjistil délky od Výhybky odbočky ke křížení a od výhybky k nadjezdu lokálky, ani nevím, kolik tam musí být, ale určitě to nějak rozumně vyjde. Soudím, že to petrstos má ve wintracku namalované a čekám, že dá vědět, jak mnou navržená oprava vychází. Pokud to namaluje někdo jiný a dá vědět ...
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: TT 360x73

Příspěvekod Dusan » ned 11 pro, 2011 4:54 pm

No já nevím, jestli jsem pochopil správně, ale mě nikde nevychází u odbočky "z 85 na 0" na půl metru??? Vlak přece vjíždí za odbočkou do SN.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: TT 360x73

Příspěvekod joe1970 » ned 11 pro, 2011 5:04 pm

Zdravím pánové,
.... dal jsem si to do wintracku a jediné sklonově rozumné řešení je to co píše Myšpulín :) .
Osobně jsem začal se SN na nivelitě 0, stanice Ledečko včetně té křižovatky pak vychází na +76, výhybka odbočky Rataje na +85 a koncová stanice lokálky na +140. To brutální klesání z 85 na 0 je pak výrazně mírnější (z 85 na 76) a průjezdné profily pro TT jsou také všude dodrženy :wink: . Osobně si myslím, že skvělý plánek Milana Ferdiána má mít SN -76, Ledečko a křižovatka 0, výhybka v Rataje +9 a koncová stanice lokálky +64.
Pak to fakt vyjde.... :D
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: TT 360x73

Příspěvekod radekkrupka » ned 11 pro, 2011 5:19 pm

joe1970 píše:Zdravím pánové,
.... dal jsem si to do wintracku a jediné sklonově rozumné řešení je to co píše Myšpulín :) .
Osobně jsem začal se SN na nivelitě 0, stanice Ledečko včetně té křižovatky pak vychází na +76, výhybka odbočky Rataje na +85 a koncová stanice lokálky na +140. To brutální klesání z 85 na 0 je pak výrazně mírnější (z 85 na 76) a průjezdné profily pro TT jsou také všude dodrženy :wink: . Osobně si myslím, že skvělý plánek Milana Ferdiána má mít SN -76, Ledečko a křižovatka 0, výhybka v Rataje +9 a koncová stanice lokálky +64.
Pak to fakt vyjde.... :D

Tak to vypadá jako rozumné vysvětlení...jednou je to počítáno od skryťáku a jednou od Ledečka. Pak tam lítá těch 76 mm.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: TT 360x73

Příspěvekod Myšpulín » ned 11 pro, 2011 6:30 pm

Jo i mistr tesař Milan se někdy utne. :lol: :lol: :lol:
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: TT 360x73

Příspěvekod petrstos » pon 12 pro, 2011 9:05 am

Tak jsem upravil ty výšky. Původně mě to také nevycházelo proto, že jsem měl tu spodní skrytou smyčku nakreslenou pod řekou vpředu, takže jsem ji musel trochu posunout. Teď to i díky tomu splavu vychází, že to půjde namodelovat.
http://imageshack.us/f/208/tratvermf11.jpg/
http://imageshack.us/f/843/tratvermf113d.jpg/

PS:Lze ve WT nakreslit pomocí čar od ruky např stoupající silnici? Myslím objekt který má proměnnou výšku, není v jedné úrovni.
petrstos
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 03 lis, 2011 10:19 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod milan ferdián » pon 12 pro, 2011 10:04 am

Jarda H. píše:To petrstos : jestli to dobře chápu :D Milan se o tom zmiňuje v předchozím příspěvku, viz

milan ferdián píše: ...... nivelita na výhybce u odbočky Rataje a mostu je +85. .......Takže stoupání od kolejové křižovatky 30° po výhybku odbočky je 1:75.Lokálka má stoupání 1:25.


Takže ten krpál je prudší než lokálka, a to o dost, možná i proto tě to mate ?! Předpokládám, že to Milan spočítal dobře (chybička se ale vždycky může vloudit) ! Navíc odpovídám za Milana proto, že z technických důvodů je dlouhodobě mimo net a naše fórum, takže se fundované odpovědi můžeš dočkat za pár týdnů, koncem roku !! Ale třeba ti pomůže náhoda a Milan se nečekané objeví z "jiných" míst :lol:


Moje chyba,nerad navrhuji kolejiště v záporných číslech.Správně místo +85 má být +9 a druhá nivelita +140 má být +64.
Kluci díky,vidím,že si v pohodě poradíte.Ještě k těm poměrům ke stoupání.Moje značení vychází z jednoduché pojmu a znalosti matematiky modeláře.Takže poměr 1:25 je 1mm stoupání na délku tratě 25mm nebo 1,0cm na 25,0cm.Poměr 1:75 je 1,0cm na délku 75,0cm.Všechny výškové kóty jsou u mně v milimetrech.Proto neužívám promile ani procenta,protože si myslím,že by zpětný výpočet by byl pro některé z nás možná obtížný. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod kubbajs » pon 12 pro, 2011 2:34 pm

Pánové, omlouvám se, že se na to ptám a samotnýmu je mi to trapný, ale nevím kam vede trať v tunelu v levé spodní části za mostem přes řeku za odbočkou. Moc vám děkuji za podpověď.

Jinak Milanovo plánek zase super. Vždy když vidím jeho návrh mám šílenou chuť se zvednout, jít utrácet a začít se stavbou. Toto je čtvrté kolejiště které mě opravdu chytlo. Můžu si dovolit jen úzké a dlouhé kolejiště. Moc se mi od Milana líbí klejiště Desná, Horní (možná Dolní) Poustevna, pak toto, ale absolutní jednička je pro mě odbočka Dolní Rybník/Jirkov co mi Milan nakreslil.
TT, V.epocha ČD, asi digitál, (zatím jen v hlavě a teď už i v Milanově knize)
Uživatelský avatar
kubbajs
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř 16 led, 2008 7:12 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod milan ferdián » pon 12 pro, 2011 2:43 pm

kubbajs píše:Pánové, omlouvám se, že se na to ptám a samotnýmu je mi to trapný, ale nevím kam vede trať v tunelu v levé spodní části za mostem přes řeku za odbočkou. Moc vám děkuji za odpověď.


Správný dotaz.Trať v tunelu se stáčí vratným pravým obloukem ke kolejové křižovatce a pokračuje do stanice Ledečko.Donutilo mě umístění stanice ,tzn,aby trať měla onu logiku tak jak je v reálu.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod radekkrupka » pon 12 pro, 2011 2:48 pm

Taky mi to nebylo jasné, došel jsem na to vylučovací metodou - spojoval jsem a spojoval známé až mi něco zbylo :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků