Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZkvíz

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod milan ferdián » sob 24 zář, 2011 1:41 pm

Morris Zapp píše:Pro sběratele atypů doporučuji Mochov: tam se manipulační kolej (VNVK) vyvinula v přímém pokračování koleje traťové, kdežto dopravní kolej ji obchází odbočkou.


Stanice koncové str.13
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod Morris Zapp » sob 24 zář, 2011 2:15 pm

Ano; ovšem ve skutečnosti jsou ty směrové poměry poněkud jiné, ještě nápadnější.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod fulda » stř 28 zář, 2011 4:06 pm



Mno v tom článku píšou, že tudy projede skodovka stopětka, tak to je blbost - dneska jsem to kontroloval a s dcerou v náručí jsem došel do třetiny a dál jsem se bál:
Obrázek
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod Antar » stř 28 zář, 2011 9:22 pm

Pro sběratele atypů doporučuji Mochov: tam se manipulační kolej (VNVK) vyvinula v přímém pokračování koleje traťové, kdežto dopravní kolej ji obchází odbočkou.


Další takovou stanicí je Kouřim. Tam jsou 4 koleje a obloukový vjezd - přímá kolej vede z tratě přímo podél staniční budovy a ta tvoří jeden celek se skladištěm s rampou. Směrem ke šturcu je na této koleji ještě volná skládka uhlí. Na dopravní kolej se musí vždy do odbočky, ale vzhledem k tomu, že je to koncová stanice, kde se jezdí podle D3 a a už pár desetiletí se do stanice vjíždí přes nechráněný prejezd rychlostí 10 km/h, je to vlastně úplně jedno. Takže pokud to někdo chce modelovat, tak proč ne. :wink:
Antar
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř 01 pro, 2010 8:28 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod Morris Zapp » čtv 29 zář, 2011 4:30 am

Antar píše:
Takže pokud to někdo chce modelovat, tak proč ne.


Děkuji za dovolení. Kolejově už to mám hotový, teď přijde montáž přestavníků :D
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod vojtas » čtv 29 zář, 2011 12:24 pm

Hlavně víte co je v Kouřimi sranda?Ujetý vůž právě z této manipulační koleje je výkolejkou vystřelen přímo do st.budovy. :mrgreen:
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod Tomáš » úte 04 říj, 2011 8:52 am

vojtas píše:Hlavně víte co je v Kouřimi sranda?Ujetý vůž právě z této manipulační koleje je výkolejkou vystřelen přímo do st.budovy. :mrgreen:


dá se to někde vidět? nemyslím zapíchlej vagon v budově :lol: ,ale ta stanice
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod Morris Zapp » úte 04 říj, 2011 9:28 am

Stanici Kouřim lze v reálu vidět v Kouřimi :wink: , v modelu pak bude nejspíš v zababovských Zákupech.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod Tomáš » úte 04 říj, 2011 9:39 am

Morris Zapp píše:Stanici Kouřim lze v reálu vidět v Kouřimi :wink: , v modelu pak bude nejspíš v zababovských Zákupech.

jjo myslel jsem model,kouknu na to....
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod radekkrupka » úte 04 říj, 2011 9:40 am

Morris Zapp píše:Stanici Kouřim lze v reálu vidět v Kouřimi :wink: , v modelu pak bude nejspíš v zababovských Zákupech.

Téčkaři už mají Kouřim?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod Morris Zapp » úte 04 říj, 2011 9:45 am

Ve stádiu zrodu :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod D » úte 04 říj, 2011 10:24 am

Tomáš:
Stanici si můžeš prohlédnout na mapách.

Nemyslím si, že by stanice, které mají vjezd pouze do odbočky, byly nějakým unikátem. Výhybka č. 5 v Kouřimi, ta poslední před manipulační kolejí, má výchozí směr do odbočky na druhou kolej. Na osmdesáti metrech neklesající rezavé manipulační koleje se nezabrzděný vagón sotva rozjede natolik, aby na výkolejce vyskočil, natož aby stihl něco zdemolovat.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod vojtas » úte 04 říj, 2011 12:22 pm

To jo,ale působí to srandovně,já kouřimský nádraží navštěvuji více než pravidelně.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod Antar » úte 04 říj, 2011 6:23 pm

Na osmdesáti metrech neklesající rezavé manipulační koleje se nezabrzděný vagón sotva rozjede...


Nejen to, mám dojem, že směrem k Bošicím trať z Kouřimi mírně stoupá, takže i kdyby něco ujelo, tak to neujede daleko...
Antar
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř 01 pro, 2010 8:28 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod Jarda H. » pát 07 říj, 2011 6:00 pm

Před časem se na jednom dvou místech v rámci plánování objevily výtky pro vícenásobné výškové křižování tratí - na fotkách z Lipska jsem si všiml AKTT modulu, kde se křižují tři trati nad sebou. Já netvrdím, že je to tak běžné, jen jako zajímavost - bohužel ani nevím,, zda je tahle situace inspirována realitou (možná zababováci budou vědět více), ale jako modelové ztvárnění takovéto situace jsem si dovolil vložit obrázek - zdroj tt-board :
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron