Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
milan ferdián píše:Kluci,již jsem psal několikrát,točna výhradně patřila parnímu provozu.Pro diesel nebo elektro nemá žádný význam.Že dodatečně po zrušení parního provozu ponechali točny ,hlavně ve velkých lokomotivních depech,tak jen proto ,aby si využili stávající prostory pro deponování již nových trakcí.
Michal Šuhajda píše:Co se týká dotazu na stanic, některé dráhy různých společností byly propojené spojkou jen z donucení (vojenské důvody) Transverzálka ATE je typický příklad kromě Úštěka mě napadl i Liberec, kde byla koncová stanice ATE kus od stanice SNDVB(trať Pardubice-Liberec) a hned vedla byla stanička dráhy do Jablonce a Tanvaldu. Teprve po přestavbě zajížděly vlaky až do společné stanice.
radekkrupka :
Možná řeknu blbost, ale točna by se dala v nějaké stanici možná odůvodnit tím, že tam bylo potřeba otáčet lokomotivy? To by ovšem asi v dané stanici musely nějaké vlaky končit, případně otáčet úvratí na odbočku, která je mimo stanici .
milan ferdián píše:Neustále řešíme jestli točnu ano nebo ne.Zde máte seznam stanic ,kde točny byly součástí lokomotivního depa,tam kde je písmeno velké X tak točna,byla bokem,samostatná.Seznam není úplný a názvy stanic jsou převzaté s původním názvem.Okolo 1938![]()
Aš v Čechách X __ Blatno u Jesenice__Cheb__Bakov nad Jizerou__Lysá nad Labem__Mladá Boleslavhl.nádr.__Bílina X __Česká Třebová__Německý Brod__Hostivice X __Kolín__Karlovy Vary hor.nádr. +dol.nádr. __Kadaň-Prunéřov X __Louny__Horní Cerekev__Kralupy nad Vltavou__Lužná-Líšany__Česká Lípa__Děčín dol.nádr.+hor.nádr.__Louka-Horní Litvínov__Praha Mas.nádr.__Praha Wils.nádr.__Praha-Bubny__Most__Obrnice__Nymburk__Všetaty__Velký Osek__Počerady__Podmokly__Plzeň seř.nádr.__Přerov__Rumburk__Teplice__Teplice lesní brána X __Úpoříny X __Varnsdorf X __Ústí nad Labem __Žatec__Žatec město X __
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník