kolejiště TT v začátcích

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod j-novis » stř 14 dub, 2010 10:14 am

Tak jsem ještě trochu poupravil depo a kolej továrny.Kdyby to depo bylo špatně,tak mě prosím přibrzděte a usměrněte.Vzhledem k plánovanému dielovému a parnímu provozu mi přijde škoda si jen představovat,že loko někde doplňují.Navíc je to škoda místa,aby tam byla třeba jen louka,nebo silnice atd.Ještě mi tam pořád vadí ta záchraná kolej na lokálce,je to takový divní,v žádných jiných plánech jsem ji nanašel a že jsem jich za poslední měsíc viděl docela dost.Promiň Pavle,ale prostě tam nesedí.Zatím jsem jí tam nechal,ale budu nad tím ještě uvažovat.
http://img145.imageshack.us/i/posledninavrhupraven.png/
http://img218.imageshack.us/i/poslednin ... ven3d.png/
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 14 dub, 2010 11:12 am

Tu odvratnou (záchytnou) kolej klidně zruš. Bývá spíš u odboček na širé trati. V Tvém případě bude nejspíš stejně základní poloha výhybky směrem na lokálku.
Z hlavní trati se normálně vjíždí na kolej č. 1 (třetí od výpravní budovy) na kolej č. 3 (čtvrtá od VB) Pouze v případě vjezdu z hlavní trati na kolej č.2 (druhá od VB) nebo č.4 (první u VB), by připadalo v úvahu krytí vlakové cesty odvratem - tedy přehození výhybky na záchytnou kolej.
Pokud bys trval na krytí hlavní tratě, použij na levém zhlaví místo výhybky na druhou kolej (třetí výhybka od tunelu) angličana a záchtnou kolej veď jako krátké pokračování koleje č. 2 ukončené zarážedlem.
Tu druhou kusou kolej rušit nemusíš, ale zdálo se mi to s ní moc přeplněné. Radši bych uvažoval o protažení kusé koleje vpravo u skladiště.
Viz obrázek:
Obrázek
PS: Depo máš napojené špatně přímo do dopravní koleje. Pokud ho nechceš přesunou do koncové stanice (místa je tam na něj dost) zkus ho zapojit do zhlaví (třeba úvratí), nebo do manipulační koleje.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2398
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod j-novis » stř 14 dub, 2010 12:16 pm

Michale děkuji za připomýnky,určitě předělám,ale nevím,jak uspůsobit pravé zhlaví právě tak,aby byla hlavní trať na koleji 1 bez nutnosti jet odbočkou.U těch obloukových vyhybek se mi to nějak nedaří.Základní polohy vyhybek by byli jak píšeš nalokálku a u hlavní trati právě na 1 kolej.Zkusím ještě popřemýšlet,jak zhlaví upravit,ale nechce se mi moc krátit kolej 3.
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

Příspěvekod j-novis » stř 14 dub, 2010 2:07 pm

Upraveno dle Michalových připomínek,jen to pravé zhlavi už asi lépe nevymyslím.Doufám,že napojení depa a továrny už je správně.Do koncové stanice opravdu depo nechci,již jsem psal proč a opravdu chci vymodelovat koncovou stanici podle skutečnosti.
http://img706.imageshack.us/i/upraven.png/
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 14 dub, 2010 3:22 pm

U obloukových výhybek to tolik řešit nemusíš. Na obloukovém zhlaví nemusí mít vždy hlavní větev větší poloměr. Spíš se to dělá tak, že hlavní kolej má stejný nebo podobný poloměr jako navazující trať. Nicméně u Tebe je hlavní kolej jednoznačně daná levým zhlavím.

Ta manipulační kolej je bezva. Ještě přikládám návrh na úpravu kolejiště depa. Pro vjezd do remízy zkus použít symetrickou výhybku. Ještě bych posunul zauhlování a popelovou jámu (dej jí k vodnímu jeřábu) a snad se vejde mezi výhybky.
Písek a olej bych v takhle malém depu neřešil.
Olej se doplňuje ručně z bandasek v remíze, písek taky rovnou z kamen.
Spíš bych udělal dvoumístnou remízu.
Viz obrázek - sorry za rozhození je to dělané narychlo.
Obrázek
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2398
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod j-novis » stř 14 dub, 2010 3:36 pm

Michale děkuji,je to super,jdu to pedělat.
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

Upraveno

Příspěvekod j-novis » stř 14 dub, 2010 4:03 pm

Depo upraveno,fakt vypadá super,díky Michale.Ještě jsem si představil takovou malou vlečku na lokálce(šedá čára v lese),jako nakládku dřeva,aby byl grafikon komplet.Vlak by naložil v lese dřevo,odvezl by ho na pilu,která je součástí koncové stanice.Po zpracování by se dřevo přesunulo dolu do továrny(možná přidat ještě jednu kolej k továrně) na nábytek a pak nábytek po hlavní trati pryč.Jenom nápad,nevím,jestli se vlečka do lesa hodí a zda už to nebude přeplácené.
http://img227.imageshack.us/i/upraveni.png/
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

Příspěvekod pavel » stř 14 dub, 2010 7:39 pm

Michal Šuhajda píše:PS: Depo máš napojené špatně přímo do dopravní koleje.


Michale jak to je s tím depem v jiném vlákně píšeš že .... Mimochodem si dovolím nesouhlasit s Milanem ohledně zapojení výtopny do kolejiště. Právě v Mirošově je SS napojena přímo do dopravní koleje (č.2) navíc hned vedle nástupiště a výpravní budovy. :!: :!: Tak jak to je :!: :!: :!:
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 14 dub, 2010 8:29 pm

Čekal jsem kdo se ozve, že si takhle odporuju ve dvou tématech kousek od sebe... :)
No pokud vím, depo obvykle bývá, nebo by mělo být (podobně jako vlečky), napojeno do manipulační části kolejiště.
Ovšem podle mě "mělo být" neznamená musí.
jak vyplynulo z další diskuze v sousedním tématu mnou zmiňovaný Mirošov není výjimkou. Spíš to bylo řešení, které se na místních tratích občas používalo.
Nicméně tady to není místní trať, a ve stanici bude každá kolej dobrá. Tak se mi nezdálo příliš realistické to napojení skoro uprostřed dopravní koleje. Možná jsem měl vynechat slovo špatně
Taky jsem napsal, že je možné napojit depo do zhlaví, ale myslím si, že poslední řešení je mnohem lepší.

Ještě ke kolejišti:

Vlečku v horní části? Proč ne, ale koleje jen tak do lesa nevedou. Vlečka musí mít nějaké opodstatnění a aspoň nějakou rozumnou délku, ať to není jen kolej na jeden vůz. Pokud budeš dělat vlečku, z lesa stejně moc nezbude. Je celkem jedno jaký průmysl napojíš vlečkou, ale chce to nějaký menší podnik (jen se vyhni lomu, ať se neprokutáš do tunelu :) - co třeba cihelna?) Takhle napojená vlůečka zpestří provoz i v koncové stanici, pokud budeš vozy na vlečku tahat v Mn vlaku až do koncové stanice. Tam Mn vlak rozposubnuješ a teprve pak vypravíš vlečkový vlak obsluhující vlečku.
Otázkou je jak bude vlečka dosažitelná rukou v případě nějakého problému (spojování vozů, vykolejení...)
Kvůli vzhledu by se totiž hodilo vysázet před stoupající trať hodně hustý a vysoký les.
Bacha taky ať máš nad tunelovým portálem vpravo nahoře nějaký kopec!
Do stanice bych doplnil vodní jeřáb (mezi kolej č.1 a č 3) Zastavující vlaky hlavní trati zde můžou pouze dobrat vodu.
Zauhlování nepoužívej standartní nabízené (to co je ve WT) ani Teudloff. Jako maximální mechanizaci bych viděl klasický dopravník, nebo max. šikmý výtah (už se o něm na DF psalo) Klidně rozházej uhlí i "nad kolej " směrem ke stanici jako že se uhlí vykládá z vozu, který stojí hned za výhybkou na vlečku.
Továrnu u dolní stanice bych udělal jen v náznaku. Jako že už je mimo kolejiště. před kolejí by byla nakládací rampa a za kolejí třeba jen kotelna, nebo nějaké kůlnu a plot oddělující továrnu od depa a nádraží.

V "horní" stanici bych zrušil remízu,zázemí je v odbočná stanici a na takovouhle krátkou trať jsou dvě remízy zbytečný luxus.
O ušetřený kousek bych protáhnul trať a "horní stanici posunul ještě kousek dolů.
Taky mi "horní" zhlaví vrchní stanice a vlastně celá ta stanice přijde až zbytečně roztahané. Možná je to jedinou štíhlejší výhybkou na celém kolejišti a tím malým (a celkem zbytečným)kouskem koleje mezi první a druhou výhybkou vrchní stanice.
Továrnu a vrchní stanici to bude chtít taky nějak opticky oddělit. V tomhle je les nepřekonatelný:-)
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2398
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod milan ferdián » čtv 15 dub, 2010 5:18 am

Napadlo mě ještě pár drobnosti,ale nejsou již podstatné..

Obrázek
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod j-novis » čtv 15 dub, 2010 5:45 am

Já vim,že je horní stanice dlouhá,ale dělal jsem co jsem mohl,dokonce použil i vyhybky EW1,čemu jsem se chtěl vyhnout,ale zase bude ke stanici výborný přístup..Ty krátké koleje mezi vyhybkami 1 a 2 tam jsou proto,že ve skutečnosti tam je přejezd a nechtěl jsem dělat přejezd přes výhybku,vlastně ani nevím,jestli se to smí a zda nejaký takový ve skutečnosti existuje.Co se týče remízi,tak ve skutečnosti tam opravdu malá je a nemyslím si,že by skutečná trať Josefův důl - Smržovka byla nějak dlouhá a remíza je v obou stanicích.Vím,ve Smržovce není celé depo,je tam jen remíza a depo je až v Tanvaldu.Celou trať bohužel vymodelovat nemohu,na to nemám místo.Možná ještě popřemýšlím,zda koncovou nepředělat na něco jiného a skutečnou stanici Josefův důl si vymodelovat třeba jen jako dioráma,nebo modul do budoucna.Uvidíme,zamyslím se.
Na zauhlování jsem si mysle na tento výtah: http://www.hekttor.biz/index.php?lng=CZ ... &kod=12018
ale asi bude lepší jen dopravník.


to Milan:Všechny připomínky jsou podstatné,jsem za ně rád a zkušeností a informací není nikdy dost.Tvoje nepodstatná připomínky mi přijde skvělá,zkusím předělat.Za každou připomínku,která mi pomůže doladit mé kolejiště jsem nesmýrně rád.Díky
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

Příspěvekod Ferda » čtv 15 dub, 2010 8:42 am

j-novis píše:...ve skutečnosti tam je přejezd a nechtěl jsem dělat přejezd přes výhybku,vlastně ani nevím,jestli se to smí a zda nejaký takový ve skutečnosti existuje.

Přejezd přes výhybky není až tak vyjímečný.
Stanice "Vratimov" možná to není na mapě až tak vidět, ale jezdí se přes srdcovku. http://www.mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=1420197 ... 73928@z=17

Přes jazyky se přejezdy nedělají, i když na některých závodových vlečkách i toto bylo k vidění.
Třeba na zrušené koksovně Karolína v Ostravě. Byly tam tak stísněné poměry, že i některé oblouky měly poloměr 50m a celá vlečka byla vexl na vexlu.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod j-novis » čtv 15 dub, 2010 11:01 am

Ferda píše:Přejezd přes výhybky není až tak vyjímečný.
Stanice "Vratimov" možná to není na mapě až tak vidět, ale jezdí se přes srdcovku.

Díky za info,babička vždy říkala,"když jsi hloupý,tak se ptej".Tak se radši zeptám zkušenějších.Zkusím poměřit vyhybky,abych věděl jak široká silnice by se vešla.Snad to vyjde alespoň trochu v měřítku.Díky
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

Příspěvekod alexander » čtv 15 dub, 2010 1:48 pm

alexander
 
Příspěvky: 397
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Příspěvekod JBr » čtv 15 dub, 2010 2:09 pm

Neni to primo prejezd, ale takhle vypada prechod k nastupistim v Ruzyni, nejaka inspirace by se tam dala najit.

Obrázek
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků