hopeter píše:Mě se to líbí. Bylo by taky dobré využít tu šířku výklenku a kolejiště protáhnout na délku cca 190 cm.![]()
Ještě k tomu kolejivu Piko A gleis. Proč je tak zatracované ? Nejsem H0 tak netuším o co jde.
Piko A-Gleis se může jevit jako Low-Cost řešení. Je to něco za něco. Nepochybně má spousta lidí s toho postavené kolejiště a je s tím více či méně spokojena. Všechno má své "ale".
- srdcovka je plastová - není možno připojit napájení. Mnohým vozidlům toto nevadí jelikož sbírají více nápravami. Problém je u dvouosých vozidel, kdy prostě nastane situace že napájení se přeruší, někdy to cukne blikne, jede dál. Při pomalé jízdě ovšem může nastat situace, že model nestačí dojet setrvačností a zastaví se - třeba ve skryťáku

- Geometrie srdcovky má zbytečně velké mezery mezi křídlovkami a hrotem - je to jednak estetická záležitost - blbě to vypadá, modely s NEM dvojkolími to přejedou, přeskáče to pravděpodobně i mnoho vozů s RP25, ale pří průjezdu srdcovkou se příslušné dvojkolí doslova propadne do díry,
- Jazyky jsou sice podobné konstrukce jako u Peco, ale cca 1/3 delší a zároveň s pružnějšího plechu - pod těžšími lokomotivami se to viditelně prohýbá.
- Napájení jazyků nemusí být dlouhodobě 100% - mezi jazyk a opornici nebo do čepu se časem může dostat nečistota nebo např. barva při povrchové úpravě. Dá se to řešit extra drátkem ke každému čepu zespodu, nevím zdali se k tomu plechu dá snadno pájet, u jiného kolejiva (Rocoline) jsem to tak upravoval - pracný , ale jde to.
Pár obrázků:



Výše uvedené vyhýbky mají stejný úhel odbočení a skoro stejný radius. Co se vyprojektuje pro jeden systém lze snadno bez výrazných úprav použít pro druhý - týká se jen obyčejné pravé a levé. Je to pro představu jak to hlavně vizuelně vypadá, fotky nejsou 100% aktuální, dnes jsou nějaké změny - např. Roco má přídržnice delší kovové, Tillig má křídlovky kovové z profilu až do konce. Pro doplnění takto je provedena srdcovka na kolejivu Peco:

Závěr - nelze jednoznačně říci, že by nějaký kolejový systém byl vysloveně nejhorší, nepoužitelný nebo naopak jednoznačně nejlepší, na všem se může něco pokazit, ulomit, nebo nemusí fungovat 100%, záleží mimo jiné na použití a pečlivosti instalace.
Jinak ohledně PIKO a kolejí A-Gleis - jedna paní povídala - Piko to má jako mnoho jiných firem, ne vše je echt made in Germany - koleje tam přijdou z největší továrny světa už hotové nebo skoro hotové max. tam do toho dají pérko a zabalí do krabičky a nalepí štítek s číslem. Kvanta kolejí se prý prodala v setech v marketech typu Lidl, Aldi atd. Prý se někdo z Pika chlubil, že se to tím zaplatilo - jakože nástroje atd. U nás se to taky před časem prodávalo v Lidlu. Známej jezdí na skládku s kontejnerama - z Lidlu tam prý vyvážejí zkažený/prošlý věci - zeleninu atd. Pak taky občas vyhazujou takový ty asi reklamace průmyslovýho asijskýho zboží - znáte to - Lidl je docela prozákaznický, bez problému vrací peníze když se to někomu nehodí nebo se to pokazí hlavně že máte účtenku. Měl od tam nějaký šitový aurorádio, lapičku na zahrádku a - Tauruse od PIKA

Proto - na co nějaký napájení srdcovky či co - dodávat k tomu třeba přestavník s přepínacím kontaktem, aby to fungovalo - zbytečná komplikace - je to spotřebka.